Theodorl Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 (endret) Hei! Jeg sitter å lager en salgsannonse hvor jeg trenger validering på radioknappene for å være sikker på at kunden har valgt et produkt.. Jeg trodde måten jeg har gjort det på skulle funke, men nei... kanskje jeg har gravd meg ned i koden og ser ikke den åpenbare feilen... All tilbakemelding mottas med takk! Her er linken til hvor koden ligger: Kontaktskjemaet Her er hele koden: <?php if ($_POST['submit'] == TRUE) { $receiverMail = "[email protected]"; $name = stripslashes(strip_tags($_POST['name'])); $email = stripslashes(strip_tags($_POST['email'])); $subject = stripslashes(strip_tags($_POST['subject'])); $msg = stripslashes(strip_tags($_POST['msg'])); $radio = ($_POST['produktgruppe1']); $ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR']; $msgformat = "From: $name ($ip)\nEmail: $email\n\n$msg\n\n$radio"; if(empty($name)){ echo "<h3>Emailen ble ikke sendt</h3><p>Vær vennelig å fyll ut Navn</p>"; } if(empty($email)){ echo "<h3>Emailen ble ikke sendt</h3><p>Vær vennelig å fyll ut e-mail</p>"; } if(empty($subject)){ echo "<h3>Emailen ble ikke sendt</h3><p>Vær vennelig å fyll ut Emne</p>"; } if(empty($msg)){ echo "<h3>Emailen ble ikke sendt</h3><p>Vær vennelig å fyll ut meldingen</p>"; } if(empty($produktgruppe1)) { echo "<h3>Emailen ble ikke sendt</h3><p>Vær vennelig å fyll produktgruppe.</p>"; } elseif(!ereg("^[_a-z0-9-]+(\.[_a-z0-9-]+)*@[a-z0-9-]+(\.[a-z0-9-]+)*(\.[a-z]{2,3})$", $email)) { echo "<h3>Emailen ble ikke sendt</h3><p>Email-adressen er invalid.</p>"; } elseif(mail($receiverMail, $subject, $msgformat, "From: $name <$email>")) { echo "<h2>Din melding er sendt!</h2><p>Jeg vil kontakte deg så fort som mulig.</p>"; } else { echo "<h2>Det oppstod en feil, og din melding ble ikke sendt.</h2><p>Vær vennelig å prøv igjen. Det er sannsyneligvis noe feil med serveren.</p>"; } } else { ?> <form method="post" action=""> <tr> <td width="37"><label for="name">Navn</label></td></br> <br /> <tr> <tr> <td width="144"><input name="name" type="text" id="name" value="" size="30" /></td><br /> <td width="37"><label for="email">Email</label></td> <td width="144"><input id="email" name="email" type="text" size="30" maxlength="40" /></td> <br /> <td width="37"><label for="subject">Emne</label></td> <td width="144"><input id="subject" name="subject" type="text" size="30" maxlength="40" /></td><br /> <label><input type="radio" name='produktgruppe1' value="Produkt1" />Produkt1</label> <label><input type="radio" name='produktgruppe1' value="Produkt2" />Produkt2</label> <label><input type="radio" name='produktgruppe1' value="Produkt3" />Produkt3</label> <label><input type="radio" name='produktgruppe1' value="Produkt4" />Produkt4</label> <label><input type="radio" name='produktgruppe1' value="Produkt5" />Produkt5</label> <td width="37"><br /> <label for="message">Melding</label></td><td width="144"><textarea id="message" name="msg" cols="50" rows="6"></textarea></td> <br /> <label for="submit"> </label> <input id="submit" class="button" type="submit" name="submit" value="Send" /> </p> </form> <?php } ?> PÅ forhånd takk! Endret 17. oktober 2006 av Theodorl Lenke til kommentar
kakkle Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 (endret) sjekk: $radio = ($_POST['produktgruppe1']); og if(empty($produktgruppe1)) { Ser du mismatch ? Endret 17. oktober 2006 av kakkle Lenke til kommentar
Theodorl Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 sjekk: $radio = ($_POST['produktgruppe1']); og if(empty($produktgruppe1)) { Ser du mismatch ? 7092369[/snapback] Ehm.. jha... som sagt så er jeg litt borte i denne koden... IN LIGHTEN ME! Lenke til kommentar
kakkle Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 (endret) EDIT: Tolker det som at du ikke ser mismatch ? Du må bruke: if(empty($radio)) { Håper du skjønner hvorfor Endret 17. oktober 2006 av kakkle Lenke til kommentar
Theodorl Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 EDIT: Tolker det som at du ikke ser mismatch ? Du må bruke: if(empty($radio)) { Håper du skjønner hvorfor 7092426[/snapback] Haha! Seff!! hehe! Sorry.. liiiitt mange timer oppe her nå.. og en smule lei... Men tusen hjarteleg for hjelpa!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå