dymoletratag Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 (endret) Ikke sant, prøver å sette opp ventrilo server for klanen her, men ingen bortsett fra de pc'ene på mitt nettverk klarer å koble seg til. Har researcha litt, og funni ut av at jeg trenger å port-forwarde. Da kommer problemene. Nr.1: Jeg sitter bak 2 routere, hvilken skal jeg forwarde til? Nr.2: Åssen forwarder jeg? Nr.3: Hvilke(n) port(er) skal jeg forwarde? (Har 3784 som port på vent) Nr.4: Er det 192.* ip'n jeg skal bruke? Endret 18. oktober 2006 av fevangen Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 (endret) 1: Du må forwarde på begge. 2: Varierer fra router til router. www.portforward.com er en god start. 3: Ja, du skal bruke 3784. 4: Ja, du skal bruke den når du skal forwarde portene. De i klanen din må bruke din public IP-adresse når de skal koble seg til VT-serveren. Her kan det være lurt å fikse seg en host fra DynDNS.org om du bytter IP-adresse ofte. (F.eks. Telenor ADSL). Hva mener du at du sitter bak to routere? Et routermodem eller? Endret 17. oktober 2006 av MrGlenn Lenke til kommentar
dymoletratag Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2006 (endret) ...Hva mener du at du sitter bak to routere? Et routermodem eller? 7092223[/snapback] Først er det et routermodem, så en en router til, som så har kobla seg til enda en router. Har 5 pc'er + en nettverksprinter, så måtte ha 2 routere for å få lan på alle. Har nå støtt på en annet problem, kommer meg ikke inn på routerne! Hvordan finner jeg IP'n til begge routerne? Endret 18. oktober 2006 av fevangen Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Du finner nærmeste router som standard gateway (kjør - cmd - ipconfig) Derfra står det IPen til neste router, hvis ikke du finner det kan du søke på navnet eller se i manualen. Lenke til kommentar
dymoletratag Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2006 (endret) Du finner nærmeste router som standard gateway (kjør - cmd - ipconfig) Derfra står det IPen til neste router, hvis ikke du finner det kan du søke på navnet eller se i manualen. 7094751[/snapback] Prøver og koble meg til den ip'n via browsern, slik det står på portforward.com. Får bare beskjed om at siden ikke finnes! Endret 18. oktober 2006 av fevangen Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 KJØR - CMD - IPCONFIG les av ipen som står på standard gateway skriv den i adresse-feltet i browseren funker ikke det, prøv å ping den. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Finnes det noen public VT servere? Liknende det itavisen tilbyr for TS? Lenke til kommentar
dymoletratag Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2006 (endret) KJØR - CMD - IPCONFIG les av ipen som står på standard gateway skriv den i adresse-feltet i browseren funker ikke det, prøv å ping den. 7095656[/snapback] Var det jeg mente ikke funka, jeg skriver inn Standard gateway-adressen (192.168.10.1) i browsern, og får bare sånn "msn search" dritt om at den ikke finner siden. Veit ikke om detta hjelper no, men når jeg pinger SG-adressen, kommer detta som resultat: byte:32 tid:1ms TTL:254 om og om igjen. Endret 18. oktober 2006 av fevangen Lenke til kommentar
dymoletratag Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2006 Litt hjelp..? Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Jeg ville droppa den bakerste routeren, og heller satt opp en switch. Ihvertfall skrudd av DHCP, for det virker som det er på. Hvilkene routere er det du har? Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Anbefaler å sette routermodemet i bridge modus, så setter du opp routern til å bruke PPPoE. Lenke til kommentar
dymoletratag Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2006 (endret) Jeg ville droppa den bakerste routeren, og heller satt opp en switch. Ihvertfall skrudd av DHCP, for det virker som det er på. Hvilkene routere er det du har? 7098554[/snapback] Må ha begge, his ikke får jeg ikke nettverksplass til pc'ene og printern. den første er en Zyxel Zywall 2, og den andre er en Linksys WRT54GX ver.2. JA, DHCP er skrudd på, åssen får jeg det av? Hvilken virkning vil dette ha? Er litt ny med detta med nettverk... Endret 18. oktober 2006 av fevangen Lenke til kommentar
dymoletratag Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2006 Anbefaler å sette routermodemet i bridge modus, så setter du opp routern til å bruke PPPoE. 7098598[/snapback] Kan du forklare det litt nærmere? Er litt noob på nettverk Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Anbefaler å sette routermodemet i bridge modus, så setter du opp routern til å bruke PPPoE. 7098598[/snapback] Kan du forklare det litt nærmere? Er litt noob på nettverk 7099699[/snapback] Er det telenor adsl du har ? Hvilken routermodem har du ? Hvilken routern har du ? Lenke til kommentar
dymoletratag Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2006 Er det telenor adsl du har ?Hvilken routermodem har du ? Hvilken routern har du ? 7100159[/snapback] Nope, har BlueCom Routermodem = Speedstream 5100 Har lista opp routerne i svaret over Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå