Gå til innhold

k800,w810,n73 eller n80

diamant

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har Alle de mobilene untatt N80, men annbefaler Sony ericsson K800i, den er rask også tar den kjempe bra bilder.. W810 er en OK mobil. Og n73 er bra den å, men er treg forhold til K800 har kjempebra blitz[ zenon]....Og skjermen til K800 er ''voila, n73 sin er større, men dårligere...

Bøitsen til N73 er dårlig.. Ikke no spezzielt bra..

Endret av Raste
Lenke til kommentar

N73 er en profftelefon som det er lett å ta bra bilder med, i tillegg har den kamera i VGA kvalitet som faktisk kan brukes til å vise film på PC; KJEMPEBRA!!

K800i er det vanskeligere å ta bra bilder med, og skjermen føles mye mindre enn N73, og video med elendig kvalitet.

N80 må du lade hver dag og har dårligere kamera og kronglete WLAN.

Jag har hatt både K800i og N73, nå har jeg bare N73 og det kunne ikke ramle meg inn i nærmeste sølepytt å angre dette valget, til og med N70 er å foretrekke fremfor K800i, desverre har ikke N70 eller N80 autofokus som gjør bildene mye bedre enn uten autofokus.

Blitsen, eller diodelyset på N73 er minst like bra som på K800i syntes jeg. Tar mye bilder under vanskelige lysforhold, og jeg beholdt som sagt N73 mest pga av kameraets egenskaper under alle forhold.

På N73 kan bruke lyset som lommelykt også vha programmet SPOTON.

Blitsen på K800i kan ikke styres manuellt, det er ALLTID kamera selv som styrer denne, noe som gjør den håpløs i mange tilfeller.

K800i er telefonen for ungdom, N73 for mer voksen ungdom og proffbrukere.

I tillegg holder joysticken på n73, den er av samme tekniske kvalitet som 6600 og 3230. Litt uvante taster i starten men jeg kan garantere at dette blir en vanesak etter andre tekstmelding.

Joysticken på K800i holdt 2 måneder for meg, uten spilling faktisk, like dårlig teknisk løsning som på K750i desverre, den er bare bedre innpakket, hva nå det skal bety, røk gjorde den i hvertfall.

Lykke til med valget. Min N73 er fra juli i år, og ser forbausende bra ut til å være mye brukt.

Endret av geirandreo
Lenke til kommentar
N73 er en profftelefon som det er lett å ta bra bilder med, i tillegg har den kamera i VGA kvalitet som faktisk kan brukes til å vise film på PC; KJEMPEBRA!!

K800i er det vanskeligere å ta bra bilder med, og skjermen føles mye mindre enn N73, og video med elendig kvalitet.

N80 må du lade hver dag og har dårligere kamera og kronglete WLAN.

Jag har hatt både K800i og N73, nå har jeg bare N73 og det kunne ikke ramle meg inn i nærmeste sølepytt å angre dette valget, til og med N70 er å foretrekke fremfor K800i, desverre har ikke N70 eller N80 autofokus som gjør bildene mye bedre enn uten autofokus.

Blitsen, eller diodelyset på N73 er minst like bra som på K800i syntes jeg.  Tar mye bilder under vanskelige lysforhold, og jeg beholdt som sagt N73 mest pga av kameraets egenskaper under alle forhold.

På N73 kan bruke lyset som lommelykt også vha programmet SPOTON.

Blitsen på K800i kan ikke styres manuellt, det er ALLTID kamera selv som styrer denne, noe som gjør den håpløs i mange tilfeller.

K800i er telefonen for ungdom, N73 for mer voksen ungdom og proffbrukere.

I tillegg holder joysticken på n73, den er av samme tekniske kvalitet som 6600 og 3230. Litt uvante taster i starten men jeg kan garantere at dette blir en vanesak etter andre tekstmelding.

Joysticken på K800i holdt 2 måneder for meg, uten spilling faktisk, like dårlig teknisk løsning som på K750i desverre, den er bare bedre innpakket, hva nå det skal bety, røk gjorde den i hvertfall.

Lykke til med valget. Min N73 er fra juli i år, og ser forbausende bra ut til å være mye brukt.

7135437[/snapback]

For noe tull, K800 tar bedre bilder en N73 , jeg har begge telefonene og K800 er en like profftelefon som N73, men K800 Har ikke symbian systemet.... N73 tar bedre video, men ikke bilder, jobber i mobilforetning og har spørt andre foretninger åsså.. Så ga for K800, n73 har DÅRLIG joistick, men K800 er forsegla ekstra mye....

Lenke til kommentar

For noe tull, N73 tar bedre bilder en K800i , jeg har begge telefonene og K800 er ikke på langt nær profftelefon som N73, men K800 Har ikke symbian systemet.... N73 tar bedre video, også bilder, jobber i mobilforetning og har spørt andre foretninger åsså.. Så ga for N73, K800i har DÅRLIG joistick, men n73 er kvalitet.

Ikke rart de vil selge K800i, ingen vil ha den på lager lenger med så dårlig kvalitet. Jeg er godt kjent blant selgere fra både Mobildata, Expert og Elkjøp, og dette er Deres kommentarer.

Eller: er du under 18 så kjøp K800i, du har den vel ikke så lenge allikevel.

Endret av geirandreo
Lenke til kommentar

Både N73 og k800i er veldig gode telefoner, men det som er den avgjørende forskjellen er nok at ene er smarttelefon, og den andre er vanlig. Om du IKKE har tenkt å bruke 3. parts programvare og laste ned masse nyee, er nok K800i et mye bedre valg, da den har bedre batteri, er raskere og billigere. Hvis du derimot har tenkt å legge endel tid i å tilpasse og utvide telefonen med ny funksjonalitet, gå for N73. Den har veldig gode muligheter om du bare utnytter dem

Lenke til kommentar

Har brukt både Nokia N73 og SE K800i og bruker nå K800i som fast telefon. Kamerakvaliteten syntes jeg ikke er markant forskjellig, det som gjør at jeg er mest fornøyd med K800i er ekte blitz og dermed mulighet for bra kvalitet på bilder i selv dunkel belysning, noe N73 ikke overbeviser med i det hele tatt (fotolys slår ikke ekte blitz).

Videre bruker jeg bluetooth-handsfree med A2DP så jeg kan nyte trådløs stereo-musikk når jeg er ute og går noe N73 ikke har mulighet til. Hvis jeg skal ut og fly (flymodus deaktiverer bluetooth) så tar jeg i bruk HPM-82, en handsfree fra Sony Ericsson med svært bra lyd og fjernkontroll på ledningen. Det eneste negative er at man foreløpig kun får minnekort opptil 1GB i K800i og mulighet for større i N73.

Takket være multitasking i K800i kan jeg kjøre Opera Mini og Vyke (gratis sms, kun datakostnaden) og mail får jeg levert i løpet av få sekunder takket være push-støtte hvis man har mailkonto med IMAP. Så selv om jeg kom fra en QTek 8310, en typisk smartphone så valgt jeg bort Symbian da programvareutvalget til Nokia N73 foreløpig ikke er overbevisende og jeg har funnet ut jeg fint kan leve med en "dum" mobil som noen mener K800i er.

Lenke til kommentar
For noe tull, N73 tar bedre bilder en K800i , jeg har begge telefonene og K800 er ikke på langt nær profftelefon som N73, men K800 Har ikke symbian systemet.... N73 tar bedre video, også bilder, jobber i mobilforetning og har spørt andre foretninger åsså.. Så ga for N73, K800i har DÅRLIG joistick, men n73 er kvalitet.

Ikke rart de vil selge K800i, ingen vil ha den på lager lenger med så dårlig kvalitet. Jeg er godt kjent blant selgere fra både Mobildata, Expert og Elkjøp, og dette er Deres kommentarer.

7135892[/snapback]

lol, Hele N73 er reeene platikken, 1 av 3 har feil med den mobilen har jeg lest....

Lenke til kommentar

7135892[/snapback]

lol, Hele N73 er reeene platikken, 1 av 3 har feil med den mobilen har jeg lest....Er du i 80 årene, siden du ikke kan noe, K800 har bedre kvalitet og bildene er bedre, men n73 har symbian...

7142969[/snapback]

Lenke til kommentar

Jeg har N73 og har lånt en K800i mye. Vil anbefale K800i om hastighet, pris, musikk og kamera er viktigst. Om du vil ha bedre video, edge og smart-tlf så er N73 best. W810i synes jeg er litt avlegs, dårlig skjerm, ikke linsedeksel og dårligere kamera enn de andre. N80 har elendig batteri og er dyr, men har wifi.

Lenke til kommentar

lol, Hele N73 er reeene platikken, 1 av 3 har feil med den mobilen har jeg lest....

7142969[/snapback]

"har jeg lest" hva med å holde seg til fakta. :thumbup: dersom du hadde vært en god selger så rakker du ikke ned på andre produkter, bare for at du selv ikke liker dem. La folk få velge ut i fra sine egne ønsker og bruksområder.

Som sagt, min joystikk på K800i røk etter 2 mnd. Åpner du den vil du se at den er IDENTISK, eller helt lik, med samme artnr i produksjonsunderlaget som K750i.

Eneste forskjellen er tastematta som er noe seigere rundt joystick, et billig triks for at den skal gi et bedre inntrykk.

Fordelen med K800 er at den kan vise pdf dokumenter, word, excel dokumenter osv. Den har også helt "RÅ" video, rå zoom når det skal tas bilder og selvsagt edge, I tillegg kan den skille på private og jobb engasjement i kalenderen.

Å nei, det var N73 som har disse fordelene jo. :w00t:

Det som også er sant er at N73 har et større fokusområde ved bruk av autofokus, det gjør at ogjektene som fotograferes blir klarere. En større del av bilde blir klart, ikke bare en liten del midt i bildet.

Jeg syntes som sagt det er mye lettere å ta bra bilder med N73 fremfor K800i, kanskje det er på grunn av større søkervindu, ikonene kan faktisk bare slås av om de er i veien, kanskje er det fordi kameralyset er bedre enn folk skal ha det til.

Jeg bruker kamera i jobb, i forsikringsselskap og der fungerer N73 best for meg, under ALLE lysforhold.

Hver sin smak nå skal jeg bruke platikken litt. :thumbup:

Lenke til kommentar

lol, Hele N73 er reeene platikken, 1 av 3 har feil med den mobilen har jeg lest....men vet ikke om det er riktig :hmm:

7142969[/snapback]

"har jeg lest" hva med å holde seg til fakta. :thumbup: dersom du hadde vært en god selger så rakker du ikke ned på andre produkter, bare for at du selv ikke liker dem. La folk få velge ut i fra sine egne ønsker og bruksområder.

Som sagt, min joystikk på K800i røk etter 2 mnd. Åpner du den vil du se at den er IDENTISK, eller helt lik, med samme artnr i produksjonsunderlaget som K750i.

Eneste forskjellen er tastematta som er noe seigere rundt joystick, et billig triks for at den skal gi et bedre inntrykk.

Fordelen med K800 er at den kan vise pdf dokumenter, word, excel dokumenter osv. Den har også helt "RÅ" video, rå zoom når det skal tas bilder og selvsagt edge, I tillegg kan den skille på private og jobb engasjement i kalenderen.

Å nei, det var N73 som har disse fordelene jo. :w00t:

Det som også er sant er at N73 har et større fokusområde ved bruk av autofokus, det gjør at ogjektene som fotograferes blir klarere. En større del av bilde blir klart, ikke bare en liten del midt i bildet.

Jeg syntes som sagt det er mye lettere å ta bra bilder med N73 fremfor K800i, kanskje det er på grunn av større søkervindu, ikonene kan faktisk bare slås av om de er i veien, kanskje er det fordi kameralyset er bedre enn folk skal ha det til.

Jeg bruker kamera i jobb, i forsikringsselskap og der fungerer N73 best for meg, under ALLE lysforhold.

Hver sin smak nå skal jeg bruke platikken litt. :thumbup:

7143148[/snapback]

helt feil, den er DOBBELT forsegla av ( husker ikke hva det het, har begge 2 mobilene, og min n73 har vært på service 2 ganger alt..

Endret av Raste
Lenke til kommentar

7143148[/snapback]

I dagslys er jeg enig med deg, her er N73 best, men i mørke omgivelser\innebilder i lite lys\nattbilder er K800i overlegen grunnet mye kompresjon for å unngå støy i N73 og alle mørke bilder blir blålige og får tåke over seg. Om du virkelig hevder at N73 tar bedre bilder under alle lysforhold så tør jeg påstå at du aldri har prøvd å sammenligne bilder i dårlig belysning med K800i og så sammenlignet med tilsvarende N73, alle utenom deg vil si k800i er overlegen her, alle mobiltester sier også det. Mulig dette kan bli bedre med ny firmware til N73, noe jeg håper siden jeg har den selv, men litt støy som på K800is bilder er bedre enn null detaljer grunnet kompresjon, feil fargegengivelse (svart blir blått) og dårlig fotolys så er og blir K800i bedre i dårlig lys. Kan godt bevise det for deg til helga med å ta bilder med min mobil å så låne vennina mi sin K800i :)

N73 er jo også veldig mye tregere å ta bilder med enn K800i, men samtidig så kan du f.eks stille inn ISO og videoen på N73 er overlegen K800i sin :)

Eksempel:

N73: http://www.mobile-review.com/review/image/...16082006060.jpg

K800i: http://www.mobile-review.com/review/image/...00/DSC00042.JPG

Endret av Delavar
Lenke til kommentar

da er du en av de uheldige med N73. Min har over 1100 bilder bak seg og et større antall fremvisninger av powerpoint uten at den har endret karaktær. Den har samme velkjente joystick som 6600, 3230 osv.

Ta opp og se på joysticken på K8ooi før du uttaler deg. Jeg har vært på produksjonslinja til SE og sett hvordan den produseres og ikke minst testes før den pakkes i esken før utsendelse..

NOK oftopic og krangling for min del.

Lenke til kommentar
da er du en av de uheldige med N73.  Min har over 1100 bilder bak seg og et større antall fremvisninger av powerpoint uten at den har endret karaktær.  Den har samme velkjente joystick som 6600, 3230 osv.

Ta opp og se på joysticken på K8ooi før du uttaler deg.  Jeg har vært på produksjonslinja til SE og sett hvordan den produseres og ikke minst testes før den pakkes i esken før utsendelse..

NOK oftopic og krangling for min del.

7143325[/snapback]

Da har du vært en av de uheldige med K800 åsså da :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...