Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Rensing av laptop-tastatur

Anbefalte innlegg

Forleden klarte jeg å søle brus over hele laptopen min, først var den helt død, men nå er den tilbake. Alt funker som bare det, uten om tastaturet. Det er helt utrolig klissete og ubehagelig å jobbe med. Så det jeg lurer på er om det er en måte jeg kan rense det på. Finnes det noe slags renseveske eller lignende? Har også hørt at man kan fjerne alt av batterier o.l for å så helle lunket vann på tasturet. Lar det selvfølgelig tørke en god stund før man starter maskinene igjen, men føler meg ikke helt trygg på denne metoden. Det er en Fijutsu Siemes AMILO-laptop.

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hallaien

dette er et sort problem som mangen har.

for det første IKKE bruk våt klut gjør som oftest vondt verre.

det du må gjøre er for det første å ta av tastaturet.

vist du forklarer hvilken maskin du har kan jeg lage en guide til deg.

det du må gjøre er nor du har tatt av tastaturet bør du egentlig skifte det vist dette

ikke er noe du ønsker kan du kjøpe elektro spry på fex biltema som IKKE leder og ødelegger elektro komponenter.

http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=82842

så tar du å spryer så mye som mulig på og under selve tastaturet. bruk tankost.

helst ikke sån evig mye brukt :p grunnet smuss og lignende. og så koster du under alle tastene.

som nevnt over kan jeg og finne pris til deg på nytt tastatur ligger fra 500 kr og oppover.

lykke til

Lenke til kommentar
hallaien

dette er et sort problem som mangen har.

for det første IKKE bruk våt klut gjør som oftest vondt verre.

det du må gjøre er for det første å ta av tastaturet.

vist du forklarer hvilken maskin du har kan jeg lage en guide til deg.

det du må gjøre er nor du har tatt av tastaturet bør du egentlig skifte det vist dette

ikke er noe du ønsker kan du kjøpe elektro spry på fex biltema som IKKE leder og ødelegger elektro komponenter.

http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=82842

så tar du å spryer så mye som mulig på og under selve tastaturet. bruk tankost.

helst ikke sån evig mye brukt :p grunnet smuss og lignende. og så koster du under alle tastene.

som nevnt over kan jeg og finne pris til deg på nytt tastatur ligger fra 500 kr og oppover.

lykke til

7092002[/snapback]

Laptopen er en Fijutsu Siemens AMILO V2020, vet hvor jeg kan få tak i et nytt tastatur eller en god måte å rense på?! Er i Danmark, så vet heller ikke hvor jeg får tak i elektronikkrengjøring. Takk for hjelpen.

Endret av alphaomega
Lenke til kommentar
Kan man ikke bare bruke luft på flaske? Jeg bruker det til rengjøre. Det funker.

7102879[/snapback]

Til å fjerne gamle brusrester?!..

7102933[/snapback]

neppe...Cola er klissete, og fjernes ikkje med luft.

Elektro clean som ikkje leder er tingen. Sjekk med bilrekvisita butikker ala Biltema i danmark så finner du det sikkert der også. Ev. altmulig butikker ala Clas Ohlsson.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...