Åsen Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Det her er kanskje et litt dumt spm, men jeg spør allikavel. Jeg tenker på å oppgradere RAM'en på pcen fra 1 gb til 2gb, men vil jeg merke forskjell? Har en prossesor på 2,4 Ghz Takker for all hjelp Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Det kommer an på en ting: Bruker du mer enn 1GiB ram? Hvis ikke så er det null ytelse å hente på det. Bruker du mer så får du bedre ytelse. Hvor mye bedre kommer an på så mangt. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Om du spiller en del, hjelper det med mere ram Lenke til kommentar
Åsen Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 ja, jeg spiller en del, men ikke mye.. når jeg driver med After effects ser jeg at RAM'en synker ned til 3 :S Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Om du spiller en del, hjelper det med mere ram 7091829[/snapback] Det kommer ikke an på om man spiller en del eller ikke, men hvor mye ram man bruker. Noen av de nyere spillene kan passere 1GiB i minnebruk (f.eks F.E.A.R.) og da vil 1GiB ram sinke spillet. Oppgraderer man til 2GiB så fjernes denne sinken. For å finne ut om man bruker mer eller mindre enn 1GiB ram så åpner man oppgavebehandling og ser på "tildelt minne topp". Gjerne etter en runde i sine mest brukte spill. Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Hvis det er en gammel Celeron på 2.4 GHz, blir nok CPU fort en flskehals med 2GB ram. 1.5 GB. er også mulig... Er dette en Athlon 64 eller noe (tviler egentlig)m så er 2GB ram nok ganske nyttig. Som SImen1 sier, dette varierer veldig, men min maskin blir definitivt begrenset av 1gb ram. Lenke til kommentar
Åsen Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 jeg har denne pcen: http://www.msicomputer.com/product/p_spec...._865&class=mega Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Jo tregere prosessor jo viktigere er det at man har nok minne slik at ikke det også senker ytelsen. Lenke til kommentar
Blue--Sky Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Om du spiller en del, hjelper det med mere ram 7091829[/snapback] Det kommer ikke an på om man spiller en del eller ikke, men hvor mye ram man bruker. Noen av de nyere spillene kan passere 1GiB i minnebruk (f.eks F.E.A.R.) og da vil 1GiB ram sinke spillet. Oppgraderer man til 2GiB så fjernes denne sinken. For å finne ut om man bruker mer eller mindre enn 1GiB ram så åpner man oppgavebehandling og ser på "tildelt minne topp". Gjerne etter en runde i sine mest brukte spill. 7091925[/snapback] btw: I Gothic 3 er 2gb nesten for lite, har stengt seg av 2 ganger hos meg ved "out of memory", har hørt folk si at de bruker over 2gb når gothic kjører. I feks bf2 merker man stor forskjell på 1 og 2 gb.. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 jeg har denne pcen: http://www.msicomputer.com/product/p_spec...._865&class=mega7091978[/snapback] Hvilket skjermkort har du? Som regel hjelper det mye mer på spillytelsen å bruke 2000 kr på nytt skjermkort enn å bruke 2000 kr på å øke fra 1 til 2 GiB ram. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 btw: I Gothic 3 er 2gb nesten for lite, har stengt seg av 2 ganger hos meg ved "out of memory", har hørt folk si at de bruker over 2gb når gothic kjører. Løsningen på det er å slå på eller øke virtuelt minne. I feks bf2 merker man stor forskjell på 1 og 2 gb..7092057[/snapback] Når man merker forskjell i ytelsen på 1 og 2 GiB så betyr det at spillet bruker over 1GiB minne. BF2 er et godt eksempel på det. Lenke til kommentar
Åsen Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 jeg har det skjermkortet som fulgte med.. det suger(unnskyll uttrykket) max!! Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 jeg har det skjermkortet som fulgte med.. det suger(unnskyll uttrykket) max!!7092167[/snapback] Det innebygde eller et som står i AGP-sporet? Uansett, hvis det suger så foreslår jeg at du heller bruker pengene på nytt skjermkort. Lenke til kommentar
Åsen Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 Det innebygde eller et som står i AGP-sporet? Det innebygde..jeg tenker på å kjøpe nytt skjerkort også, det er fattern som betaler for RAM'en Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Det innebygde ja. Da er det ikke rart at spillingen suger. Et nytt vil gjøre underverker for ytelsen. Det forundrer meg ikke om ytelsen kan ganges med 10 i mange spill. Be han betale for skjermkortet i stedet for. Det er der PCen skriker etter mer ytelse. Lenke til kommentar
Åsen Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2006 Ok. men hvis man ser på pcen min igjen så ser det ut som den har AGP og PCI slotter, så betyr det at jeg kan bruke AGP og PCI?(litt feil å spørre om det her men) http://www.msi.com.tw/program/products/sli...ail.php?UID=547 se på bildene helt nederst på Nr 9 og 10. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Ja, du kan bruke begge samtidig, f.eks et PCI TV-kort og et AGP skjermkort. Men du må passe på å velge et skjermkort som ikke har for stor kjøler og ikke blir for varmt. Det blir dårlig lufting for skjermkortet når begge plassene er i bruk så skjermkortet bør ikke være av de mest varmeproduserende. Lenke til kommentar
Åsen Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2006 Ok.. trenger bare et kort, så på priser på PCI skjerkort og de var ganske dyre, så jeg tenkte på det skjerkortet her: https://prisguiden.no/product.php?productId=49557 er det bra?(vet at det er feil underforum å spørre om sånn) Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Ytelsemessig tror jeg det er et godt kjøp, men det ser ut som kjøleren er litt i største laget. Jeg vet ikke om den er for stor til at man kan ha et PCI-kort i maskina samtidig. PS. Det andre sporet i PCen din er gode gamle PCI og ikke nye PCI express som brukes til skjermkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå