Commanders Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Feil under lasting av operativsystem, dette kommer opp når jeg prøver å fortsette installasjonen av Windows XP. Er det noen som har vært borte i dette?? Jeg sitter nå å prøver å installere Windows etter at jeg kjøpe meg en ny SATA disk og prøver å installere windows på denne.. Tidligere hadde jeg windows på en annen disk, så jeg tenkte at boot filene ligger på de andre diskene.. Noen som har noen tips eller vært borte i dette før? Jeg prøver nå i skrivende stund å installere windows med de "gamle" diskene frakoblet, mulig dette hjelper.. System: Asus A8n-SLI Deluxe Amd Athlon 64 3200+ 2 GB Kingston Value Nvidia Geforce 7800 GTX 2x 300GB disker 2x 250GB disker 1x 200GB ekstern disk Tips og hjelp mottas som kjempe takk Lenke til kommentar
Commanders Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 Feil under lasting av operativsystem, dette kommer opp når jeg prøver å fortsette installasjonen av Windows XP. Er det noen som har vært borte i dette??Jeg sitter nå å prøver å installere Windows etter at jeg kjøpe meg en ny SATA disk og prøver å installere windows på denne.. Tidligere hadde jeg windows på en annen disk, så jeg tenkte at boot filene ligger på de andre diskene.. Noen som har noen tips eller vært borte i dette før? Jeg prøver nå i skrivende stund å installere windows med de "gamle" diskene frakoblet, mulig dette hjelper.. System: Asus A8n-SLI Deluxe Amd Athlon 64 3200+ 2 GB Kingston Value Nvidia Geforce 7800 GTX 2x 300GB disker 2x 250GB disker 1x 200GB ekstern disk Tips og hjelp mottas som kjempe takk 7091665[/snapback] Update: heller ikke dette virket.. En helt ren disk koblet til med SATA hjalp ikke, feil under lasting av operativsystem... HJELP! Lenke til kommentar
Patience Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Kan være noe så enkelt som at du har feil rekkefølge på bootdisken i forhold til andre disker.. Har du SATA kan det holde å kable om.. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Må få noe info her, hva sjer? Får du ikke låv til å innstaler på disken du tenkte? Kommer ikke disken opp? Husk å koble ut usb slik at du ikke innstalere på den Men fortell, fortell... så kan vi prøve å hjelpe deg Lenke til kommentar
Commanders Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 Jepp, da kom jeg til en konklusjon, bruke en IDE harddisk inntil jeg får skaffa meg vista... Lenke til kommentar
Commanders Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 vel, uansett hva jeg prøver på. så vil ikke windows starte opp etter at disken er formatert og install filene til windows er lagt inn.. En helt ny harddisk klarer ikke starte opp.. Jeg misstenker at det er noe med SATA drivere eller noen finulige instillinger.. Dette har tidligere virket, med å installere windows osv. men nå ble det stopp.. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Viss ikke hovedkorte ditt bruker sata på samme måte som ide disker, noe de fleste gjør. Så kan du jo bruke driverne som fulgte med på cd (regner med de er laga slik som mine at jeg må bruke disket) Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 vel, uansett hva jeg prøver på. så vil ikke windows starte opp etter at disken er formatert og install filene til windows er lagt inn.. En helt ny harddisk klarer ikke starte opp.. Jeg misstenker at det er noe med SATA drivere eller noen finulige instillinger.. Dette har tidligere virket, med å installere windows osv. men nå ble det stopp.. 7092562[/snapback] I bios kan du skru på at sata porter skal brukes som ide porter, du kan innstalere drivere viss du trykker F6 mens du innstalerer windows Du kan det meste... men sjønner ikke helt probleme her. Driver du å innstalerer, eller er det det du ikke får til? Eller funker ikke diskene dine etter du har innstalert... går litt i sur det her.... Lenke til kommentar
Commanders Skrevet 29. november 2006 Forfatter Del Skrevet 29. november 2006 Det som var at WinXP ikke ville "ha" Sata diskene, altså ville ikke boote med sata diskene. Tror det var at WinXp ikke hadde støtte av sata.. Men så la jeg inn Windows Vista og det var ikke noe problem. Dette problemet løste jeg med å bruke en IDE disk istedetfor, da jeg ikke har vanlig diskettstasjon. Comanders Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå