Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dårlig dekning på wlan - hvordan forbedre den

Anbefalte innlegg

Som dere skjønner kunne jeg trengt litt mer fart i routeren (Linksys WRT54G) som står i etasjen over

Jeg har "bare"

* 40% signalkvalitet

* 48% signalstyrke

* 11 mbps

Ting jeg har gjort:

* Satt opp sendestyrken i router til 84mW (maksimalt)

* Full sendestyrke på kortet

* Disablet krypteringa (vet ikke om det hjelper)

Firmwaren på routeren er HyperWRT 2.0

Noe mer jeg kan gjøre? har ikke fysisk tilgang til den nå

Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flytte den til etasjen under? Eller sette opp en ny i din etasje. Høres ut som det er bygningstekniske årsaker til ditt dårlige signal, f.eks. tjukke mur vegger/gulv.

Alternativt er selvfølgelig å koble en bedre antenne til kortet ditt eller satse på et bedre trådløs kort. Men er selve signalet dårlig så er det lite å gjøre om du ikke får flyttet eller plassert basestasjonen et annet sted.

Endret av kjhanken
Lenke til kommentar

Sliter med noe av det samme problemet.. har en Dlink DWL-2100AP 108mbps og et interegrert nettverkskort i laptopen som er på 54mbps.. i starten hadde jeg full styrke, men maks 2.5mb i sekundet, nå er styrken svekket til 40% og hastigheten er redusert. har ikke endret på noe som h elst og er vegg-i-vegg med routeren.. Merkelig, men det jeg stusser mest over er hastigheten jeg hadde på full speed.. 2.5mb i sek på 54mbps? burde jo lett dra 4++ ?

Lenke til kommentar
kan prøve, men det spørs om jeg får noe mer ut av det da?

7091823[/snapback]

Ja, det kan faktisk hjelpe. Har hatt dette problemet med mitt Intel 2200BG-kort, og da hjalp det.

Bruker du forresten Windows til styring av WLAN?

Endret av MrGlenn
Lenke til kommentar
Sliter med noe av det samme problemet.. har en Dlink DWL-2100AP 108mbps og et interegrert nettverkskort i laptopen som er på 54mbps.. i starten hadde jeg full styrke, men maks 2.5mb i sekundet, nå er styrken svekket til 40% og hastigheten er redusert. har ikke endret på noe som h elst og er vegg-i-vegg med routeren.. Merkelig, men det jeg stusser mest over er hastigheten jeg hadde på full speed.. 2.5mb i sek på 54mbps? burde jo lett dra 4++ ?

7091818[/snapback]

Merk at dersom en av brukerene, f.eks. at PepsiCo, hadde vært tilkoblet den trådløse basen på 11 Mbps, så hadde du også fått svekket ytelse. Og husk at selv ved normale forhold så får du kun utnyttet 50% av teorisk ytelse. Selvfølgelig har du vel ikke noe aktivt bluetooth utstyr i nærheten, siden det også reduserer ytelsen til WLAN'et (støyer på samme frekvensbåndet).

Lenke til kommentar

Sliter med dårlige signaler selv.

Sjekk denne linken for mine problemer. Ingen hjelp å hente der. :hrm:

Nå har jeg skaffet meg et Linksys Wireless-G PCI 54 Mbps 802.11g RangeBooster nettverkskort. Dette hjalp, men ikke nok, ennå sliter jeg med "skipping" i forbindelsen.

Tror jeg skal gå til innvestering i Linksys Wireless-G Broadband Router 54 Mbps 802.11g RangeBooster, håper dette gjør susen. :thumbup:

Edit: Leifen was here!

Endret av Teds
Lenke til kommentar

Dette er også ett Intel 2200BG-kort. Har intel PROset, men tror faktisk at windows styrer til fortsatt =/

Skal prøve med PROset

BTW: i løpet av den tida som har gått her nå har signalene steget til

* 60% signalkvalitet

* 63% signalstyrke

* 18 mbps

med kun 5% loss

Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Noen som vet en alternativ plass jeg kan finne drivere til TopCom Skyracer Pro Pc Card 3054. 108Mbps SuperG? Har lastet ned driverene fra Topcom sine sider, men er ikke fornøyd med farten jeg får \ styrken. Trådløstrouteren står ca 3 meter unna meg, fri luftlinje, men får bare 47%. Routeren er en Wrt54g. har flere pcer i huset og de får mye bedre signaler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...