Gå til innhold

Ny komplett PC til ca 7000,-

Anbefalte innlegg

Hei!

Tror jeg kanskje skal ha meg en ny PC snart. Prisen må være rundt 7000,- (Viss det blir nødvendig kan jo prisen øke litt, men holdt det helst på 7k. Alt må følge med untatt skjerm, høytalere, mus osv...

PCn skal brukes til litt diverse gaming, musikk, litt film, og kanskje litt design?

Vil ha et kabinett som ser bra ut. Ikke kjedelig, men ikke slik uberlol gaming kabinett. Jeg vet ikke helt hvilke PSU jeg skal ha. Hovedkort har jeg hørt asus skal være ganske så bra, så det kunne vært en ide å tenke på. 1GB RAM, et bra nok(greit) skjermkort som funker til det meste. Helst 256MB Ram... Vet ikke om jeg skal ha meg intel eller AMD prosessor, hva er egentlig best til litt av hvert? En harddisk på 200-250GB. Kanskje Seagate Barracuda og NEC DVD brenner. AM2 prosessor hadde jo vært greit nå, med DDR2 RAM?

Håper noen kan lage et fint oppsett. Se til at alt passer sammen da!

PCn blir kanskje kjøpt om 1-3 måneder...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette oppsettet var faktisk veldig bra ElderScrollssinisten!

Nice skjermkort også!

Veldig bra, kanskje jeg velger et annet kabinett da, eller tar en annen farge på NEC brennern :p

Veldig bra!

Kan også vurdere annet skjermkort da! Noen som vet om noen andre gode grafikkort?

Til kanskje 500,- lavere pris? Det kortet så bra ut da, men lurer!

Endret av kristoffer2200
Lenke til kommentar

Glad for at du likte oppsettet! :)

Et godt skjermkort til en noe lavere pris:

https://prisguiden.no/product.php?productId=45281

X1900GT startpris 1695kr duger meget bra og driver spill som for eksempel Oblivion og Battlefield 2 meget tilfredstillende. Har dette skjermkortet selv, man får svært mye for pengene i dette kortet. Min anbefaling til et billigere kort om du skulle ønske det.

Endret av ElderScrollsinisten
Lenke til kommentar

Når det gjelder strømforsyningen har jeg en Aspire Chameleon 550W som ligner veldig på den der. Den er også tilgjengelig i prisguiden og koster omtrent det samme. Den har justerbar viftekontrol, det ser ut som Aluminium har og. Tror det i praksis er liten forskjell på Aspire Chameleon og Aspire Aluminium.

Du spurte også om lysstyrken. på min veldig lignende Chameleon har jeg ikke funnet noe som kan justere dette. "desverre" :ermm: . På den kan man derimot velge farge på lyset "rødt ,grønt eller blått" - jeg er usikker på om dette systemet er det samme på begge to...

Når det gjelder om den passer eller ikke så du kanskje en av anmeldelsene der det sto at den måtte settes inn opp ned... Jeg har også min Chameleon opp ned i "ikke le :confused: " Raidmax Mirage kabinettet mitt. Sitter helt greit der og har ikke hatt noe problemer. Siden det står ATX format på både PSU og Kabinett burde det strengt talt ikke være noen grunn til at dette ikke skulle gå sammen. :hmm:

Men hvis du vil være helt sikker kan det jo være lurt å forhøre seg med forhandleren du bestemmer deg for å kjøpe dette fra? :)

Lenke til kommentar

Jeg har skjerm, tastatur osv. Kjøper ny mus da, men det trenger ikke dere tenke på! ;)

Men har hørt den PSUn du skrev ElderScrollsinister er stor fysisk, jeg vil gjerne ha en som har standard størrelse, men lys osv er fett, så det kan jeg gjerne ha!

Lenke til kommentar

Du kan jo evt gå for en "uopplyst" PSU nå og heller fikse den opp med litt lystilbehør senere... :p Ellers var også oppsettet til The Ghost bra det og, men passer ATX PSU'er med mATX kabinetter?

Edit: så ikke noen harddisk der men anbefaler førstnevnte seagate eller WD Caviar SE16 i et oppsett.

Endret av ElderScrollsinisten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...