Kontorstol Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 (endret) Vi har sikkert alle opplevd at vi kommer over et ord som vi ikke hvet hva betyr, eller vi trenger å oversette et ord - Da er dette den rette tråden å komme til. Her kan du spør om ord som du trenger oversatt, f.eks hvis du ikke har en ordbok tilgjengelig eller det ikke finnes i ordboken. Dere kan selvfølgelig spør om hjelp for hvilkent som helst språk. Eksempel Spm: Jeg lurer på hva hund er på engelsk? Har ingen ordbok tilgjengelig. Svar:Ikke noe problem, det er dog. Spm: Jeg lurer på hva hund er på italiensk, men har ikke ordbok.. Svar:Hund på italiensk er cane Her legger jeg ut linker som dere kan bruker for å oversette enkelte ord, og kansje hele setninger: FreeTranslation.com - Her kan du oversette en god del forskjellige ord til engelsk og en god til fra englesk. Dokpro.uio.no - Stor bokmål og nynorsk ordbok. Decentius.hit.uib.no - Norsk ordbok for innvandrere, har mange forskjellige språk, som f.eks Norsk-Engelsk, Norsk-Kurdisk og Norsk.Sorani. Freedict.com - Stor ordbok som støtter mange språk. Vis alle African Danish Dutch Finnish French Hungarian Indonesian Italian Japanese Latin Norwegian Portugese Russian Spanish Swahili Swedish Men for all del, IKKE spam, det vil bli straffet! Endret 17. oktober 2006 av Kontorstol Lenke til kommentar
neadii Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 må det være engelsk eller gjelder det andre språk og? tysk, fransk, spansk etc. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 (endret) Jeg skal Legge inn elitt flere ksemplet og slikt i hovedposten og maby noen linker til ordboksider også... Endret 17. oktober 2006 av Kontorstol Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 må det være engelsk eller gjelder det andre språk og? tysk, fransk, spansk etc. 7092119[/snapback] Ja, der gjelder alle språk. Skal legge det til i hovedposten... Lenke til kommentar
the_zombie Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 (endret) www.lexin.no er fin den er egentlig beregnet på innvandrere, men engelsk-norsk ordboka funker greit brukte clue lookup før, men afaik kan man ikke bruke den lenger uten å betale? Endret 18. oktober 2006 av the_zombie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå