HeroNotodden Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 (endret) Legger ut en post for å se om det er noen som kanskje har litt mere peiling på overklokking enn meg Har en nokså gammel pc som er et helvette å spille på. Jeg har tenkt å reformatere og overklokke pc litt og kanskje kjøpe nye deler... Fakta om den gamle pc min: -Intel Pentium 4 3.2 800mhz Prescott ,overklokka til 3.4. -1024MB ram 2x512MB -radeon 9800PRO, 128MB med TV-OUT -Abit IS7-E2 m/lan og lyd -200gb 7200prm ++++ Beklager dårlig beskrivelse av de forskjellige komponentene det skyldes DRITT BUTIKKEN VI KJØPTE DET FRA! Litt fakta jeg henta fra overklokkings setupen som jeg lurer til på om er helt riktig eller burde gjøres noe med: Voltage: -CPU CORE voltage 1.32v -DDR voltage 2.65 -ATX 3,4/5,1/12,3V Grader: -System 35 grader -CPU 65 grader , synes det var mye jeg da men -PWM 49 grader Vifte speed: -CPU FAN speed 2812 rpm -NB FAN speed 6026 rpm sys fan speed 0 rpm Hva er dette?? CPU THRM- Throttling 50% Merka det at det sto veldig mye Disabled på flere av valg alternativene som var forhånds innstilt skal det være sånn ? Har hatt problemmer med varmen før og har vel det strengt tatt fortsatt så vifter g cooling stuff må jeg sikker kjøpe hvis jeg skal overklokke... Jeg finner bare fram til CPU overklokkinga hvor finner jeg feks fram til RAM osv ? MVH HeroN Jeg har hittil bare klokka litt på CPUen Endret 17. oktober 2006 av HeroNotodden Lenke til kommentar
Steina Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Fiks topic. Den skal liksom beskrive situasjonen, noe som den ikke gjør. Forestill deg at alle skulle hatt samme topic som deg, for det er faktisk det kategorien handler om Gidder ikke lese innlegget.. Følte bare for å kommentere. Lenke til kommentar
HeroNotodden Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 Fiks topic. Den skal liksom beskrive situasjonen, noe som den ikke gjør. Forestill deg at alle skulle hatt samme topic som deg, for det er faktisk det kategorien handler om Gidder ikke lese innlegget.. Følte bare for å kommentere. 7091586[/snapback] Den beskriver min lød.. men men oki... Lenke til kommentar
Erlend0_o Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Veldig varm CPU skift vifte og skaff kjølepasta. Synes CPUen var lite klokka... blei den ustabil så fort? Skaff deg bedre vifte og se om du kommer høyere Lenke til kommentar
masterboy Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Skal en overklokke noe mer enn det du har gjort allerede, så er vannkjøling neste. Tror du har mer å gå på, men du trenger god vannkjøling, og spørsmålet er om du er villig til å betale for det. En slik prescott er jo noe av det varmeste som finnes. Overklokker man, må man ha kjøling som på en atomreaktor! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå