labrador Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Jeg har et Canon 350 D med Canon 24-105 f4,0 L. Ønsker noe mer vidvinklet samtidig som det er noe televirkning på objektivet. Har prøvd Sigma 18-50 2,8 EX men har fokusproblemer. Bildene blir ikke skarpe. Er det noen som har erfaringer med Tamron 17-50 2,8 eller Sigma 18-50 2,8 EX. Lenke til kommentar
kimare Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Jeg har et Canon 350 D med Canon 24-105 f4,0 L. Ønsker noe mer vidvinklet samtidig som det er noe televirkning på objektivet. Har prøvd Sigma 18-50 2,8 EX men har fokusproblemer. Bildene blir ikke skarpe. Er det noen som har erfaringer med Tamron 17-50 2,8 eller Sigma 18-50 2,8 EX. 7091128[/snapback] Utfra det jeg har hørt så leverer Sigmaen svært gode bilder dersom du får et godt eksemplar. Tamron leverer også utfra rapportene svært gode bilder, og det ser ut til at andelen av mandagsekseplarer er mye mindre enn hos Sigma. Forøvrig kommer Tokina med en 16-50 2,8 om du har tid til å vente. Lenke til kommentar
El chico Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 (endret) Jeg testet Sigmaen med en 30D og fikk nesten ingen skarpe bilder. Fikk sikkert et dårlig eksemplar, men det virker litt tilfeldig når det gjelder kvalitetssikringen til Sigma. Leser om mange objektiver med feil Chico Endret 19. oktober 2006 av El chico Lenke til kommentar
engekri Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Jegbestillte Tamron 17-50 2,8 på mandag, regner med å få den idag hvis Japan Photo oppfører seg bra. Håper dere ikke kommer frem til at noe annet er bedre... Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Jegbestillte Tamron 17-50 2,8 på mandag, regner med å få den idag hvis Japan Photo oppfører seg bra. Håper dere ikke kommer frem til at noe annet er bedre... Til den prisen - neppe... Det eneste er kanskje Tokina sin 16-50, men er ikke tilgjengelig ennå. Det er ikke sikkert Tamronen din er bedre enn en bra Sigma, men den er sannsynligvis ikke dårligere heller. Btw - har hørt at Tokina og Pentax har et nokså tett samarbeid på optikk, og jeg lurer dermed på om Pentax 16-50 f/2.8 og Tokinas egentlig er samme sak. Kan jo være Tokina dropper værforsegling, men det kan jo bety at Tokina kommer med sin på vårparten til neste år, selv om de vel ikke har sagt noen ny dato... NB! Dette er bare mine resonnementer og antakelser, ikke noe informasjon funnet noe sted (utover at Tokina har utviklet objektiver for Pentax). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå