nabbskall Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 (endret) Hei, går i 10. og er ELENDIG i matte, har glemt alt og får stadig enere, klarer ikke tanken av at klassen min kan gå opp i matte i eksamen om noen måneder, jeg lurer på om noen vet om noen bra mattebøker der regler osv står? har sett i dummy for dummies bøkene, men det er håpløst, begynner å bli bekymret for videregående allerede.. hilsen desperat 14 åring! Endret 17. oktober 2006 av Storleer Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Den eneste måten å egentlig gjøre det godt i matte, eller gjøre det akseptabelt, er å arbeide med det hver dag, men ellers lærte jeg en del av den blå regelboken man kan kjøpe hos de fleste bokhandlene, som man bruker på videregående. Eventuelt kan Matematikk.net ha noen tips Lenke til kommentar
czr Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Du kan jo kanskje sjekke ut dette . Har ingen erfaringer med dette selv, men skader ikke å prøve Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 takk for svar prøver det programmet jeg den blå boken har jeg og Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 (endret) programmet koster visst... noen som har andre løsninger? Endret 17. oktober 2006 av Storleer Lenke til kommentar
Øssa Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Hvis du kan veldig lite av pensumet kan det være lurt å prøve lære seg alt det lettesete stoffet veldig godt. Hvis du prøver å lære deg det vanskeligere stoffet når du ennå ikke helt har forstått det lette så sitter du til slutt igjen med ingen ting. Klarer du å å få taket på det det grunnelggende stoffet står du ivertfall på eksamen Lenke til kommentar
olemedkrutt Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Bare jobb med alt stoff til du forstår det, selv om det innebærer en time hver dag, men husk da at hvis du ikke skal gå studiespesialiserende(allmenn), så kan du egentlig bare drite i det. Lenke til kommentar
sim Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 ..., men husk da at hvis du ikke skal gå studiespesialiserende(allmenn), så kan du egentlig bare drite i det. 7094027[/snapback] Hvorfor? Lenke til kommentar
the_zombie Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Matte er da viktig selv om du ikke går studiespesialisering... Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Skal du ta allmenn på videregående trenger du matte, svært greit å ha matte i mange fag etter videregående også. Lenke til kommentar
the_zombie Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Matte er kanskje ett av de viktigste fagene man har på skolen, blant annet fordi man får bruk for mye av det i dagliglivet, og i yrkeslivet (selv om du ikke er realist også!). I tillegg utvilkler man også sin logiske sans m.m Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2006 takk for nyttige svar dere ja jeg har tenkt å gå allmenn på videregående, blir vell litt vanskelig eller? har tenkt å bli styrmann på båter og sånt.. må vell gå allmenn da? Lenke til kommentar
olemedkrutt Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 ..., men husk da at hvis du ikke skal gå studiespesialiserende(allmenn), så kan du egentlig bare drite i det. 7094027[/snapback] Hvorfor? 7094857[/snapback] Fordi man trenger ikke gode karakterer på yrkessfag(middels bare), bare lite fravær. Og jeg antar en som sliter med matte gidder å bruke tid på å lære seg bare for å lære seg det. Og hvorfor mener du jeg har feil ? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Matte er viktig selv om det for mange er vanskelig. Det er mye man ikke nødvendigvis trenger i skolesammenheng, men det betyr jo ikke at man bør drite i det. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 takk for nyttige svar dere ja jeg har tenkt å gå allmenn på videregående, blir vell litt vanskelig eller? har tenkt å bli styrmann på båter og sånt.. må vell gå allmenn da? 7096320[/snapback] Det vet jeg ikke, men hvis du må gå allmenn så blir jeg overrasket om du må ha matte mer enn bare første året, men det må du nesten sjekke spesifikt for yrket Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå