Gå til innhold

Koble til TV'n...

Anbefalte innlegg

Litt usikker om dette blir rett forum , men prøver likevel...

Har en litt eldre tv som da naturligvis mangler de nyeste inngangene, og jeg ønsker å koble laptop om mot dette. På laptopen har jeg bare s-video utgang som jeg kan bruke, og lurer på om det er noen som har noen gode forslag til hva som kan gjøres?

Inngangen, s-video, på laptopen er 7-pins. Det same antallet pins er det på en scartplugg jeg har i TV'n som har støtte for s-video inngang. Da jeg testet ut denne koblingen med en 4-pins s-video kabel fikk jeg kun sort hvitt bilde på tv'n. Er dette på grunn av at er for få pins, altså jeg må eventuelt ha en 7-pins kabel?

Eller er det eventuelt noe annet jeg kan prøve? Har hørt om en s-video kabel med s-video inngang til pc og videoutgang i andre enden som en kan putte i fronten på TV'n....

Håper på gode og tekniske svar :)

Endret av furiouseagle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Takker for en god guide her...

Men lurer fremdeles på, er det forskjell i kvalitet eller eventuelt farge på en 4-pins og 7-pis s-video kabel? Og kan dette være grunn til sort hvitt bilde?

7094683[/snapback]

En yc-kontakt (s-video) er ALLTID 4-pins. Dersom du har ATI skjemkort bruker de en 7-polet mini-din (kontakt) hvor de i tillegg sender kompositt video på to andre pinner. Forskjellen på YC og kompositt er at lys og fargeinformasjon sendes via egne pinner på yc, sammen i kompositt. Derfor mister du som regel fargene når du kobler s-video til kompositt-inngang. Se om du kan ebdre tv-utgangen på skjermkortet til kompositt istede for s-video.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...