skylinepower Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 jeg har en stor 12*12 vifte bak i kabinettet mitt. jeg har funnet ut den bråker noe i .... er den verd det eler klarer maskinen min seg lenge uten vifte. Lenke til kommentar
ziwiz Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Prøvd å kjøre den på 5 volt? Om den blir stille da, er det bedre å gjøre slikt en å stoppe den helt. Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 At hvordan gjør jeg det? finnes det noe vifte styrings program? Lenke til kommentar
ziwiz Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 (endret) Du kan enten lage en kontakt selv, eller du kan kjøpe en viftestyring. Du har for eksempel denne vifte kontrolleren fra Zalman. edit: Om du kun skal ha viftestyring, er det nok bedre å kjøpe den fra din lokale databutikk. Datakjeden selger den for 44kr Endret 18. oktober 2006 av ziwiz Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2006 men er det ikkenoe program som kan styre viften? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 men er det ikkenoe program som kan styre viften? 7096925[/snapback] Kommer an på om hovedkortet ditt støtter det på den kontakten. Last ned speedfan og forsøk. Lenke til kommentar
ziwiz Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Da må viften hente strøm fra hovedkortet Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Hvis du har viften tilkoblet 4-pins molex-kontakt fra strømforsyning vet ikke programvaren i maskinen din at viften er der i det hele tatt, ergo er det ikke mulig å regulere via noe programvare. Har du koblet til med 3-pins kontakt på hovedkort, har de fleste hovedkort programvare for å overvåke viftehastighet, men jeg har til gode å se hovedkort som kan justere andre vifter enn CPU_FAN-tilkoblingen man bruker til prosessorkjøler. Det enkleste er nok derfor en manuell viftejustering av noe slag. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Går jo også an å kjøpe en ny, fin, støysvak vifte. Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2006 det er en kontakt til PSU`en og en til hk. den jeg har er er fin så skal ikke skifte, den har fint grønnt neon lys. men kan noe sende en link der jeg kan laste ned et gratis program til vifte regulering? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå