Brian Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 (endret) hei la plutselig merke til en fremmed lyd fra pc'n i dag. Lyden er ikke noe høy, men hvis jeg hører nærme pc'n hører jeg en tikke lyd fra strømforsyninga. lyden tikker ganske kjapt, 5-7 tikk i sekundet. Holder strømforsyninga på å ta kvelden, eller er det noe annet? Det er forresten en Fortron/source ATX 350W. LINK kansje den begynner å bli litt for svak? Endret 17. oktober 2006 av Brian_N Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Jeg har fjernet tikkelyder fra ladere og andre strømforsyning ved å spraye klarlakk på Metallplatene som omforme 230 vekselspenning. Grunnen til tikkinga er at metallplatene har en tendens til å vibrere med 50Hz og ved slitasjer "gnisser" disse mot hverandre og lager denne lyden. Hjelper å spraye på en slik måte at lakken trenger inn.. Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 jeg hadde en ocz powerstream 600w som lagde sånne lyder av og til, denne tok nesten fyr til slutt. røykskya sto ut. Lenke til kommentar
fraber Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Er det en mekanisk lyd som viften kansje? Hvis det er den kan jo den byttes. Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 når min lagde sånne lyder hørtes det ut som noe som tok borti viftene, men når jeg holdt de igjen var lyden ennå der. Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Active PFC kan visst nok gi en tikkelyd. Har det selv på min MIST 600 W, men hører det kun hvis det er stille i rommet og PC-en er i hvilemodus. Husker å ha lest en kommentar fra microplex om det. Lenke til kommentar
Arne_set Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 min 750 watters thermaltake tikker også noe voldsomt ettert at jeg slår av pc'n.. men det slutter etter noen minuter... kan det også vare av samme grunn eller er det normalt? men det viktigste er jo om det ødleger psuen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå