Gå til innhold

Valg av bærbar mellom HP dv9075 og Dell 9400

s1991

Anbefalte innlegg

Å si at HP9074 er en billigmaskin, falller vel på sin egen urimelighet...

Et par ting:

1. Lightscriber DVD-brenner gjør at du kan brenne cd og dvd plater med teskt/bilder/mønster på selve platen. Det ser meget proft ut og du slipper å skrive på platene selv med en dårlig penn/tusj. Se på denne linken: http://www.lightscribe.com/

2. Dell 9400 kan leveres med et bedre grafikk-kort hvis man betaler for det, men da må man tenke gjennom hva man skal bruke maskinen til. Hvis det kun er 3D-ytelse i spill man er ute etter, bør man kanskje gå for en stasjonær? Da kan man jo bytte ut kortet etter hver...

Men er det spill som HP 9074 ikke klarer å kjøre? :hmm:

3. Jeg var selv eier av en Dell bærbar tidligere, og det er bra maskiner.

Men det er visse ting en Dell ikke leveres med:

doble disker, innebygd webkamera, lightscribe-brenner, numeriske taster, m.m

Det nytter ikke hvordan man konfigurerer Dell-maskinene, eller om du blar opp

15.000 kroner eller mere. Du får det ikke med på kjøpet!

4. Blinkende lys, viftestøy osv. har jeg ikke på min HP9074, så det er bare tull.

Mitt siste råd: Tenk gjennom hva du skal bruke maskinen til, og hva du får for pengene dine. Og så lenge du ikke driter penger, så gir HP mer for pengene, og det er ingen "billig" maskin. Jeg vurderte også Dell 9400 mot HP9074, og angrer ikke et sekund på å velge HP-modellen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Å si at HP9074 er en billigmaskin,  falller vel på sin egen urimelighet...

Et par ting:

1. Lightscriber DVD-brenner gjør at du kan brenne cd og dvd plater med teskt/bilder/mønster på selve platen. Det ser meget proft ut og du slipper å skrive på platene selv med en dårlig penn/tusj. Se på denne linken: http://www.lightscribe.com/

2. Dell 9400 kan leveres med et bedre grafikk-kort hvis man betaler for det, men da må man tenke gjennom hva man skal bruke maskinen til. Hvis det kun er 3D-ytelse i spill man er ute etter, bør man kanskje gå for en stasjonær? Da kan man jo bytte ut kortet etter hver...

Men er det spill som HP 9074 ikke klarer å kjøre? :hmm:

3. Jeg var selv eier av en Dell bærbar tidligere, og det er bra maskiner.

Men det er visse ting en Dell ikke leveres med:

doble disker, innebygd webkamera, lightscribe-brenner, numeriske taster, m.m

Det nytter ikke hvordan man konfigurerer Dell-maskinene, eller om du blar opp

15.000 kroner eller mere. Du får det ikke med på kjøpet!

4. Blinkende lys, viftestøy osv. har jeg ikke på min HP9074,  så det er bare tull.

Mitt siste råd: Tenk gjennom hva du skal bruke maskinen til, og hva du får for pengene dine. Og så lenge du ikke driter penger, så gir HP mer for pengene, og det er ingen "billig" maskin. Jeg vurderte også Dell 9400 mot HP9074, og angrer ikke et sekund på å velge HP-modellen.

7146514[/snapback]

At du ikke angrer på kjøpet er for at du ikke har et sammenligningsgrunnlag og argumentet for å kjøpe HP maskinen faller i bunn og grunn bare på pris...

Bare for å konkludere til slutt "man får det man betaler for" men ønsker du en maskin som takler spill "godt" i en stund fremover så er det vel neppe noen tvil om hva du bør kjøpe...

Lykke til!

Lenke til kommentar

Kan love deg at f.eks oblivion blir endel dårligere med 7600go vs 7900gs, men spiller du ikke så krevende spill så har det jo ikke så mye å si. Batteriet i HPen er og mye dårligere enn i dellen og jeg synes byggekvaliteten til i9400 er bedre. Men ellers så har jo HPen og noen fordeler, trådstarter må nesten vurdere hva han synes er viktigst.

Endret av Delavar
Lenke til kommentar

Mitt sammenligningsgrunnlag er basert på spesifikasjoner og

det er vel det de fleste ser på når de skal kjøpe pc, men for å avslutte dette fra min side:

* Kjøp HP hvis du er ute etter en meget god mutimediamaskin

* Kjøp Dell hvis du er ute etter en spillmaskin, og da bør du vel vurdere Dell XPS serien også.

Lykke til!

:)

Lenke til kommentar
Mitt sammenligningsgrunnlag er basert på spesifikasjoner og

det er vel det de fleste ser på når de skal kjøpe pc, men for å avslutte dette fra min side:

* Kjøp HP hvis du er ute etter en meget god mutimediamaskin

* Kjøp Dell hvis du er ute etter en spillmaskin, og da bør du vel vurdere Dell XPS serien også.

Lykke til!

:)

7146683[/snapback]

Nja, XPS-serien blir jo i en helt annen prisklasse om du skal ha bedre ytelse enn i9400, men det er en annen diskusjon ;)

Lenke til kommentar

Jeg har nå ringt Dell og spurt litt om HP dv9075 og Dell 9400, han sa at jeg ikke kunne få noe rabatt. Han sa også at Dell PCn er mye bedere en HPn, men koster også litt mer.

Noen har spurt om webcam, det er ikke viktig, men det gjør ikke noe om det er der.

Jeg vil gjerne at PCn skal holde en stund helst noen år. Jeg kommer også til å ha den med meg, og da lurer jeg på størrelsene, høyde og ossen de er å ta med seg.

Det med lightscribe har jeg aldrid hørt om, men høres bra ut. Går det ann at DELL PCn kan få det?

Hva jeg skal bruke PCn til har jeg nevnt: det er film, musikk, spille f.eks BF2, videoredigering og bilderedigering kommer i tilleg til å bruke den til vanlige ting og brenning av film og musikk.

Det jeg tenker på når jeg kjøper den er ytelse for pengene, hvor lege den holder for mitt bruk og ossen den er å ta med seg f.eks skolen.

Og hvor lenge kommer hver av de to PCne til å holde for mitt bruk?

Lenke til kommentar

Virk litt tvilende på tlf og be om å få redusert pris på f.eks oppgraderingen til skjermkortet. Jeg fikk en bæreveske til 550,- bare fordi jeg ringte og diskuterte litt ;)

Dellen vil utvilsomt holde lenger, men den koster og mer, kort og godt betaler du hva for hva du får. Lightscribe kan du få ved å kjøpe ny dvd-brenner, evt vente til dell bundler sine med det. Sjekk prisguiden for å finne dvd-brennere til bærbare, husk de må være slim og ikke vanlig størrelse. Grunnet bedre batteri på dellen og mindre støy vil den være best til skolen, men HPen bråker ikke allverden den heller da.

Lenke til kommentar

S1991: Har du lest posten min på side 1? Der har jeg beskrevet hvordan den er å ta med seg. Hvis du vil at pc'en skal vare en stund så synes jeg du bør gå for Dell'en. Som nevnt tidligere, har jeg en M1710 fra Dell og jeg regner med at den varer minst 3 år. Sa du forresten til selgeren hvor mye du hadde tenkt å bruke på bærbar? Si gjerne litt mindre enn du faktisk har tenkt å bruke og at du ikke har så mye å rutte med. Jeg fikk over 1000 kr i rabatt da jeg handlet hos Dell. Dell har i skrivende stund et tilbud der de tilbyr deg dobbelt så mye ram til samme pris. Vel, valget er ditt!

Lenke til kommentar
OK. Så hvilken av PCne anbefaler dere meg?

Med tanke på Pris, Ytelse, hvor stor den er, og ossen den er å ta med seg.

Takker for tilbakemeldinger.

7191210[/snapback]

Mener du at vi alle skal gi deg de samme anbefalinger igjen?

Denne tråden er godt dekket med tips/argumenter for begge maskinene slik at du skal kunne ta et valg, og klarer du ikke dette nå så har du et problem...

Lenke til kommentar
Hvis prisen på denne: http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:...85;c:36159;r:pg er riktig så ville jeg valgt den. Du får nesten like god 3D-ytelse som i i9400 til en mye lavere pris. Ulempene er vanlig core duo og dårlig batteri (ikke noe dårligere enn i HPen da ;) ).

7228118[/snapback]

Er det bare meg eller er det der bare råbillig?

7231464[/snapback]

Det er sinnsykt billig for en svært god maskin, men er i tvil om prisen er reel. Dog litt rart at mange butikker har den i listene sine for under 10000,- Jeg vil helt klart si den gir mest for pengene om prisen er riktig.

Lenke til kommentar

Mye maskin for pengene dette også...

En kompis fikk sin i dag fra denne karen, Core 2 Duo 160Giga harddisk og GO7600 512MB-1024MB minne lar seg høre selv om jeg personlig er skeptisk til denne HP serien. "denne har i hvertfall en god prosessor" i forhold til mange av de andre i 9000 serien...

http://bruktmarked.hardware.no/annonse.php?a=71753

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

En kompis fikk sin  i dag fra denne karen, Core 2 Duo 160Giga harddisk og GO7600 512MB-1024MB minne lar seg høre selv om jeg personlig er skeptisk til denne HP serien. "denne har i hvertfall en god prosessor" i forhold til mange av de andre i 9000 serien...

7232274[/snapback]

Ja, virker ikke så dum den, fikk god kritikk i denne testen: http://www.pcmag.com/article2/0,1895,2021220,00.asp (testet modell har litt bedre specs), greide nesten 3 timer på batteri, stillegående og jevnt over god ytelse. Tror amentio selger den for rundt 10700,- noe som er en god pris, ville nok heller valgt denne enn de tilsvarende litt billigere med turion x2.

Lenke til kommentar

En kompis fikk sin  i dag fra denne karen, Core 2 Duo 160Giga harddisk og GO7600 512MB-1024MB minne lar seg høre selv om jeg personlig er skeptisk til denne HP serien. "denne har i hvertfall en god prosessor" i forhold til mange av de andre i 9000 serien...

7232274[/snapback]

Bestilte den fra han idag. Ser ut som råe spesifikasjoner til prisen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...