Gå til innhold

Valg av bærbar mellom HP dv9075 og Dell 9400


s1991

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg en bærbar, jeg har tenkt til å bruke den til å se på filmer, høre på musikk, spille spill f.eks. BF2, videoredigering og bilderedigering.

Jeg har sett litt rundt og sett at HP Pavilion dv9075 og Dell 9400 ser bra ut, og fått gode komentarer.

 

Så jeg har sett litt på disse to:

 

HP Pavilion dv9075

og

Dell 9400

Har ikke helt bestemt meg for komponentene.

 

Begge PCne har fått gode komentarer etter det jeg har sett, og noen jeg kjenner har den HP PCn og spiller noen av de spilene jeg kommer til å spille, og den ser bra ut, de sier at den er fin til spill og sånt.

 

Jeg har sett på utsende på Dell PCn og den ser stor ut. Selv tror jeg at Dell PCn er bedere men da må man også ut med mere penger for å få bedere komponenter. Den er også større og dyrere.

 

Så det jeg lurer på er hvilken av de PCne som passen for meg med tanke på ytelse for pengene, hvor lenge den holder for mitt bruk og ossen de er å ta med seg.

 

Hvis dere synes jeg skal gå for Dell 9400, har dere noen tips til komponenter.

 

Hvis dere selv har noen tips til bærbare så er det fint.

Endret av s1991
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du mye paa farten? Eller kommer pc'en for det meste aa vaere koblet til strömpluggen? Jeg har aldri testet Hp'en, men utifra spesifikasjonene saa er Dell pc'en bedre. Ville nok godt for den, spesielt siden du har tenkt aa bruke den til aa spille. Hp'en funker jo ogsaa til aa spille, men du vil faa bedre ytelse med 9400. Jeg har ikke selv en 9400, men jeg har en Dell XPS M1710, og den er minst like stor. Jeg bruker den som en skrivebordserstatter saa er ikke saa mye paa farten med den. Men selv, synes jeg at all klagingen om vekt og störrelse er sterkt overdrevet. Flyttet til Hamburg for 2 uker siden og kjörte ned med familien. Dell'en var ypperlig som tidsfordriver og jeg hadde ikke noe problem med aa slaa den opp i bilen, mens vi kjörte. Jeg har den avogtil med til skolen og saant. Jeg har ogsaa kjöpt XPS ryggsekken. Ihvertfall med ryggsekken vil jeg si at det ikke er noe besvaer aa dra pc'en med seg. Vet ikke hvordan det er hvis du skal bruke baereveske , men har hört at det blir litt tungt da.

Saa konklusjonen her er vel at jeg vil anbefale deg aa gaa for Dell, selv om du har tenkt aa dra den med deg noen plasser, men da bör du bruke ryggsekken, som forresten er enorm. Jeg har ikke testet den paa bussen enda, saa jeg kan ikke si noe om det. Det eneste jeg kan si om min Dell er at batteritiden er litt lav... Naar jeg surfer med wifi saa faar jeg bare en og en halv time. Men dette er vel standard i baerbar-verdenen? Jeg har jo ogsaa valgt et skjermkort som trekker en del ström, 7900 GTX 512mb.

Noe mer du lurer paa?

 

Forresten,

Hvis du skal bestille fra Dell, saa har de ofte saanne tilbud, f.eks. Dobbelt rammengde uten tilleggskostnader. Det lönner seg for saavidt aa ringe til Dell naar du skal bestille. Telefonselgerne faar provisjon. De kan derfor gi deg litt rabatt. For tips om prutingen og saann saa anbefaler jeg at du leser Traaden om Ispiron 9400 her paa forumet.

Endret av Raijin
Lenke til kommentar

Jeg har den høyeste oppløsningen og jeg synes det er helt perfekt!

Hvis du har problemer med at skriften blir for liten, så kan man jo bare velge at skriften skal vises i større versjon. Før jeg gikk over til min bærbar, så var jeg vant til en 15" CRT skjerm med 1024x768. Så var litt sånn WOW første gang jeg skrudde på bærbaren. Men det vente jeg meg fort til. Altså, ingen problemer her.

Den pc'en der vil nok takle de mer krevende spillende helt fint, vil jeg tro. I fremtiden vil du vel oppgradere ram og kanskje harddisk. Da er det best at du gjør dette selv, istedet for å la Dell ta seg av det. De tar seg nemlig svært godt betalt for ram og harddisk. Og det er best å bestille over telefon, da kan du kanskje få en billigere pris (Y)

Vet forresten ikke om det er så stor ytelsesforskjell mellom t5600 og t7200. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Vet forresten ikke om det er så stor ytelsesforskjell mellom t5600 og t7200. Noen som vet?

7101630[/snapback]

 

Det er en ganske vesentlig forskjell på disse to ja. T5600 er en budsjettversjon og yter da en del dårligere enn High-end serien bestående av T7200, T7400 og T7600.

Mao, forskjellen er større mellom T5600 og T7200 enn den er mellom T7200 og T7600. Håper dette var litt til hjelp! :)

Endret av apwr
Lenke til kommentar

Synes du skal ringe Dell og fortelle dem dilemmaet ditt. Du vurderer HPen, og synes den ser bra ut, men vil gjerne høre om Dell kan slenge et forslag på bordet som du kan være fornøyd med. Sånt liker selgere. Kom gjerne med noen krav og ønsker, og se om han vil møte deg et sted på halvveien. Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Men er den Dell PCn veldig stor?, og er den veldig mye større en HPn?

 

Og vilken av PCne anbefaler dere, med tanke på det jeg har skrevet før: pris for pengene, hvor lenge den holder for mitt bruk, ossen den er å ta med seg og ossen den er for meg.

7141882[/snapback]

 

Størelsen/vekt er temmelig like på begge maskinene...

Lenke til kommentar

HP 9074 er bedre på:

- pris; kan kjøpes for kr.9300 her på hw.no

- har dvd-brenner med lightscribe

- har numerisk tastatur.

- webkamera innebygd i skjermen. Dell har ingen :hmm:

- HP 9074 har 2x80gb disker. Dell 9400 har bare 80 gb disk som standard :cry:

- bluetooth innebygd. Dette er ekstrautstyr hos Dell... :D

 

Jeg skjønner ikke at noen kan anbefale å kjøpe Dell 9400 når man

ser på hva man faktisk får for pengene med å velge HP9074.

Dell er både dyrere og dårligere utstyrt enn HP, så da må man være

bra dum for å ikke gå for HP9074...

Jeg har selv HP9074 og er en meget fornøyd mann. :)

Dell er oppskrytt :thumbdown:

Lenke til kommentar

I skivende stund er laveste pris 10400 på 9074.

Er webcam et must? Hvis ja, så kan man vel bare kjøpe et bra webcamera, selv om det er en mer elegant løsning med innebygget webcam.

Litt kjipt med 80 gb ja. Man kan velge større disker, men da må man nøye seg med 5400 rpm, ihvertfall kan man velge dette på M1710.

Bluetooth burde være innebygd.

 

Selv om Dell'en mangler et par ting, kan jeg ikke være enig at den er dårligere utstyrt. Trådstarteren har tenkt å bruke bærbaren til gaming. Med I9400 Får man muligheter til å velge en kraftigere cpu, kraftigere skjermkort og høyere skjermoppløsning. Jeg vil tro at trådstarten er mer interessert i høy ytelse enn et webcam, ettersom han har tenkt å spille med den. Derfor kan jeg uten problemer anbefale Dell pc'en.

Dell'en blir kanskje en del dyrere, men man får en mye kraftigere pc. Man får det man betaler for.

 

S1991: Angående vekt/størrelse/portabilitet se min forrige post. Jeg har M1710, veier like mye, om ikke mer.

Endret av Raijin
Lenke til kommentar

Hei igjen !

 

For å kverulere litt:

 

Hvis ønskelig kan man konfigurere Dell 9400 med et 256MB NVIDIAGeForce 7900 kort.

Da man altså betale kr. 2556 ekstra utifra "utgangskonfigurasjonen".

I HP 9074 står det et 256 MB NVIDIA GeForce Go 7600 kort som er

"med i prisen". Ytelsesforskjellen på disse to kortene må være minimale skulle

jeg tro, og spillytelsen i HP maskinen er ikke noe dårligere enn Dell sin.

Jeg tror ikke Dell 9400 er noe bedre spillmaskin enn HP 9074, når man

ser på spesifikasjonene.

 

Ser man i tillegg på hva man i tillegg får hos HP:

1. Større disk (og doble disker)

2. Bluetooth innebygd

3. Webkamera

4. Numerisk tastatur

5. Lightscribe DVD-brenner

6. Muligheter til å se på DVD film uten å starte opp Windows

7. Fjernkontroll

8. 64 bits prosessor

 

Og til slutt prisen:

HP9074 koster kr.10400 evt kr.9300 ved å bestille det gjennom hw.no sine markedsider

Dell 9400 koster kr. 12300

 

Så kan vel ikke valget være så vanskelig eller?

Lenke til kommentar
Hei igjen !

 

For å kverulere litt:

 

Hvis ønskelig kan man konfigurere Dell 9400 med et 256MB NVIDIAGeForce 7900 kort.

Da man altså betale kr. 2556 ekstra utifra "utgangskonfigurasjonen".

I HP 9074 står det et 256 MB NVIDIA GeForce Go 7600 kort som er

"med i prisen". Ytelsesforskjellen på disse to kortene må være minimale skulle

jeg tro, og spillytelsen i HP maskinen er ikke noe dårligere enn Dell sin.

Jeg tror ikke Dell 9400 er noe bedre spillmaskin enn HP 9074, når man

ser på spesifikasjonene.

 

Ser man i tillegg på hva man i tillegg får hos HP:

1. Større disk (og doble disker)

2. Bluetooth innebygd

3. Webkamera

4. Numerisk tastatur

5. Lightscribe DVD-brenner

6. Muligheter til å se på DVD film uten å starte opp Windows

7. Fjernkontroll

8. 64 bits prosessor

 

Og til slutt prisen:

HP9074 koster kr.10400 evt kr.9300 ved å bestille det gjennom hw.no sine markedsider

Dell 9400 koster kr. 12300

 

Så kan vel ikke valget være så vanskelig eller?

7145306[/snapback]

 

Synes du dobbelt så god 3D-ytelse er minimalt? HPen greier ca 3500, dell 6400 i 3Dmark05.

 

Mot 250,- ekstra får du bluetooth på dellen, dell har også 64-bits cpu btw. Noen andre fordeler med dellen, den støyer mindre og har vesentlig bedre batteri. DVD-uten å starte windows tror jeg du kan med i9400 grunnet dell-media-experience (korriger meg om jeg tar feil.)

 

Såfremt batteri og spillytelse ikke er så interessant så vil jo HPen være det beste valget grunnet lavere pris, men om du skal spille mye/bruke den på batteri endel så er dell veien å gå.

 

http://configure.euro.dell.com/dellstore/c...srsinspn_9400_2 med dette valget får du 160-disk, 9-cellers batteri, 7900GS-kort og bluetooth til 13.177,- inkludert frakt, et godt kjøp spør du meg.

 

Husk å sette garantien til et år.

Endret av Delavar
Lenke til kommentar
Hei igjen !

 

For å kverulere litt:

 

Hvis ønskelig kan man konfigurere Dell 9400 med et 256MB NVIDIAGeForce 7900 kort.

Da man altså betale kr. 2556 ekstra utifra "utgangskonfigurasjonen".

I HP 9074 står det et 256 MB NVIDIA GeForce Go 7600 kort som er

"med i prisen". Ytelsesforskjellen på disse to kortene må være minimale skulle

jeg tro, og spillytelsen i HP maskinen er ikke noe dårligere enn Dell sin.

Jeg tror ikke Dell 9400 er noe bedre spillmaskin enn HP 9074, når man

ser på spesifikasjonene.

 

Ser man i tillegg på hva man i tillegg får hos HP:

1. Større disk (og doble disker)

2. Bluetooth innebygd

3. Webkamera

4. Numerisk tastatur

5. Lightscribe DVD-brenner

6. Muligheter til å se på DVD film uten å starte opp Windows

7. Fjernkontroll

8. 64 bits prosessor

 

Og til slutt prisen:

HP9074 koster kr.10400 evt kr.9300 ved å bestille det gjennom hw.no sine markedsider

Dell 9400 koster kr. 12300

 

Så kan vel ikke valget være så vanskelig eller?

7145306[/snapback]

 

Huff tenk å skrive så mye og vite så lite :cry:

 

Du tenker bare pris!

 

Du kan fjerne komponeter som 64 bits prosessor "9400 har Core2Duo 64 bits" som også er bedre... Fjernkontrollen til disse hp sakene er rett og slett søppel og vil aldri bli brukt...Lightscribe brenner tror jeg ikke en gang du vet hva er? "uansett ikke noe mega fordel"... webcamera koster 50kr,-...

Resten gidder jeg ikke å ramse opp da du får alt til en Dell 9400 bare du er villig til å konfiguere riktig å legge litt mer penger i din investering...

 

HP er en billigmaskin og det bærer den preg av, med alle sine blinkene lys, pipene hurtigknapper,viftestøy,billig prosessor,billig skjermkort etc etc.

 

En person som fremhever dette HP produktet fremfor Dell 9400 har tydeligvis fått sin første bærbare pc...

 

GO7900 kontra 7600 er som natt og dag i ytelse "faktisk flerer klasser"

http://www.notebookcheck.net/Mobile_Graphi...rk_L.844.0.html

 

Intel sine Core2Duo prosessorer gir bedre ytelse samt holder maskinen kjølig og dønn stille...

 

Byggekvalitet-knall skjermer-best på ytelse både på prosessorsiden og ikke minst grafikk-kjølig og stille-strømsparende/god batteritid "dette står 9400 for"

 

HP 9000 serien er greie maskiner til den prisen, men har masse svakheter som kommer frem her på forumet "daglig" og kan rett og slett ikke sidestilles med Dell 9400 som er et produkt av en helt annen klasse.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...