Gå til innhold

Mennesker som banner, idioter?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

TWFA har selvfølgelig rett, men har du et forrykende arsenal av geniale banneord så har du et meget godt ordforråd på akkurat det feltet.

Men man må også vite når man skal bruke disse edene, og her velger jeg familien Osbourne som eksempel.

Familien Osbourne vet ikke hvordan/når man bruker banneord.

Banneord kan brukes når man er med mennesker man har kjent lenge, eller når man er alene og irriterer seg over at man har for lite RAM osv.

Lenke til kommentar

før så kunne jeg banne så rompa mi begynte å blø :wow:

en av vennene mine sa at jeg drev med overdriven banning selv om de minste ting...

og JA jeg er nordlending.

[Kraftuttrykk fjernet av moderator] <--- æsjj nå hadde jeg akkurat tatt på sånn hvis skjul greie... :cry:

edit: hvorfor er banning et stygt ord (stygt å si)? det bare uttrykker dine følelser med ord :D ???

Endret av thaLapp
Lenke til kommentar

Før folk begynner å demonstrere ordofrrådet sitt for alvor her: Her på forumet er banning dårlige manerer. Så hold dere i skinnet, uansett .hvilken landsdel dere kommer fra...

#1: Brukere av forumet bes om å holde en høflig tone. Poster kan bli delvis eller fullstendig sensurert av moderatorer hvis de inneholder upassende språk som blant annet banning, flaming og/eller innlegg ment for å skape dårlig stemning.

Geir :)

Lenke til kommentar
edit: hvorfor er banning et stygt ord (stygt å si)? det bare uttrykker dine følelser med ord  ???

Tror det har noe med at det er ord som går på ting som helvete, og djevelen og ting rundt der. Ting man før ikke "snakket om". Var vel tabu før, stygt nå?

Lenke til kommentar

Som nordlending selv så er det selvsagt at man bannes. Jeg banner noe sykt egentlig, dog man kontrollerer seg jo i de ulike situasjonene som TWFA sier, det er jo ikke alle situasjoner som det passer seg å benytte banning, men er man blandt venner osv så åpnes kjeften og det ryr ut, uten at man er klar over det.

Lenke til kommentar
edit: hvorfor er banning et stygt ord (stygt å si)? det bare uttrykker dine følelser med ord  ?

Tror det har noe med at det er ord som går på ting som helvete, og djevelen og ting rundt der. Ting man før ikke "snakket om". Var vel tabu før, stygt nå?

7091114[/snapback]

hva har fi*** med helv*** og gjøre?

Lenke til kommentar

Takker for raske svar og meninger, meninger som er ganske så like mine meninger.

Jeg vurderer faktisk å vise henne denne posten. Siden det kom så mange konstruktive svar :)

Må legge til at det kanskje ikke var meningen hennes å henge meg ut, men det var iallefall det jeg fikk inntrykk av, måten hun sa tingene på, og hvordan hun så på meg.

Synes ikke det er så alvorlig at jeg skulle evt ta det opp med ledelsen, men hvist dette kommer opp igjen kommer jeg til å forlange en unnskyldning.

Synes det blir litt dumt å ta det opp med henne nå, siden neste gang jeg har henne er på tirsdag i neste uke, å da kan det jo hende hun har glemt bagatellen som skjedde 17oktober, ganske tidlig på dagen, i andre time :)

Lenke til kommentar
edit: hvorfor er banning et stygt ord (stygt å si)? det bare uttrykker dine følelser med ord  ?

7091114[/snapback]

hva har fi*** med helv*** og gjøre?

7091137[/snapback]

Nok et eksempel på hva som var tabu. Å snakke om kjønnsorganer var ikke stuerent før, og er ikke helt det enda.

Lenke til kommentar
edit: hvorfor er banning et stygt ord (stygt å si)? det bare uttrykker dine følelser med ord :D ???

7091041[/snapback]

Fordi at formålet med språket blant annet er å formidle menneskelige følelser. Da må noen ord bety glede, noen sorg, noen sinne osv. Et språk som bare har snille ord kan ikke uttrykke alt dette, og blir utilstrekkelig. Derfor må vi ha "stygge" ord også.

At de ordene vi oppfatter som stygge og som banning er akkurat de de er, skyldes selvsagt kultur, i vårt tilfelle den kristne kulturen. Men det er altså ikke som mange påstår kristendommens feil at det er stygt å banne. Hadde vi ikke hatt kristendommen hadde vi heller ikke hatt halvparten av banneordene våre. Da måtte vi hatt andre ord og begreper istedet som viser sinne, forakt og så videre...

Geir :)

Lenke til kommentar

Synes du bør si neste time at du gjerne vil ha ett par ord med henne under 4 øyne og si til henne hva du syntes om den situasjonen.

Ta gjerne opp:

-"beskyldninger" for lavt ordforbruk

-"beskyldninger" om lav intelligens

-utskjelling foran hele klassen

Det er jo ihvertfall beviselig at hun mangler mye mer kunnskap om kulturelle forskjeller mellom ungdommer/voksne enn du mangler intelligens og ordforråd. I tillegg er det tydelig at hun mangler selvbeherskelse ...

-noe som er sannsynliggjør at hun har lav intelligens

-at hun ikke snakker med normalt toneleie viser at hun har vanskelig å uttrykke seg selv eller føle at hun hørt, noe som ofte skjer med folk som har lavt ordforråd

Når det gjelder "banning" synes jeg ikke du bannet i situasjonen din, ihvertfall ikke etter 2006 normer. Banning er ikke bare ordet du sier men hvordan du sier det og i hvilken sammenheng. I denne situasjonen bruker du det med "letthet" for å forsterke en følelse av at noe var "godt", det er jo ikke banning mener jeg.

Banning er vel mer i situasjoner når man skriker ut banneord (eks. fi..., helv...)uten sammenheng eller når man setter det i sammenheng med ting, gjenstander, etc. (eks. hel....s bil).

PS. Noen som merker jeg bruker ordet situasjon veldig ofte... kanskje jeg har lavt ordforråd :hmm:

Endret av Zatuu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...