Gå til innhold

fortjener jeg kompensasjon fra CHESS?


Anbefalte innlegg

For cirka to uker tilbake sendte jeg en mail til CHESS for å få informasjon om å bytte fra Chess Kontant til Chess Knock-Out. Dem svarte med at det skal ta en dag for å flytte meg fra Kontant abn. til Konck-Out og at jeg kommer ikke til å trenge nytt SIM kort men overføringen skal gjørs over telefon da Chess kommer til å trenger person-nummeret mitt. (her er mailen jeg fikk fra dem):

 

 

[email protected]  to me

  More options  Oct 6

 

Please do not change the subject on reply to this e-mail

 

Hei!

 

Takk for din henvendelse.

 

Siden vi trenger ditt personnummer kan du ikke endre abonnementet på Min Side. Dette må gjøres via kundeservice. Du trenger ikke nytt simkort, og ditt nåværende simkort vil bli klargjort for 3G så snart det er endret fra kontantkort til abonnement. Du vil ikke miste dekningen på ditt simkort.

 

- Hide quoted text -

 

Vennlig hilsen

(navn har blitt tatt bort av meg)

Chess Kundeservice

 

Er det noe mer du lurer på håper vi at våre spørsmål- og svarsider  www.chess.no/mobil/kundeservice vil kunne hjelpe deg.

 

 

Samtidig ble jeg informert at hvis jeg har kontanter på kortet bli dem tapt. Som er feil. Her er informasjon fra CHESS sin side:

 

Bytte av abonnement

 

Ønsker man å endre til et annet Chess abonnement kan dette gjøres ved å logge seg inn på MinSide eller kontakte oss på 06060. Endring av abonnement kan kun gjøres av juridisk eier av abonnementet.

 

Ved bytte fra ChessKing i avtaleperiode refunderes halvparten av gjenstående årsavgift.

 

Endres det til ChessKontant må penger fylles på ringekontoen før du kan ta abonnementet i bruk. Påfylling kan gjøres her. 

 

Bytter du fra kontantkort til abonnemnet vil vi kjøre en kredittsjekk på deg. Resterende saldo på kontantkortet vil bli overført til din konto. Vi vil ta et administrasjonsgebyr for å gjøre dette. Trykk her for å se gjeldene prisliste.

 

Da jeg sendte dem mailen hadde jeg cirka 100 kroner på mobilen min og ville bruke dem opp før jeg ringer opp for å bytte abn. (på den tiden viste jeg ikke at det er muig å overføre beløpet). Jeg ringte dem da jeg hadde 6 kr. på mobilen og tenkte at det er ikke så kostbart å miste 6 kroner. Personen som jeg traff på tråden sa at det ikke er mulig å bare bytte abn. uten å sjekke at jeg kan faktisk betale for forbruk (igjen, jeg stolte på e-posten og orket ikke å lese noe på hjemmesiden). Det var helt okey for meg siden jeg har noen kroner til meldinger (og eventuell gi anrop). Han sa at hvis alt stemmer kommer jeg til å får kortet i rekommandert post innen 3 dager. Før jeg har avsluttet samtalen fortalte jeg han å ikke sende kort på folkeregister adresse (som er i Gjøvik) men til adresse som jeg har under minside (som er en Oslo adresse). Dette har han bekreftet 2 ganger. Grunnen til det var at jeg kommer ikke til å være i Gjøvik før slutten av November, sammtidig hadde jeg ingen interesse i å kjøpe ringebeløp da jeg kan få Knock-out innen 3 dager.

 

Igår den 16 Oktober ringte jeg 06060 for å høre hvor det har blitt av kortet mitt. Damen som tok opp telefonen sa at den har blitt sendt til folkeregister adresse (i Gjøvik) og ikke til adresse i Oslo. Dette var helt uakseptablet for meg. Jeg har sittet med 0,06 kroner på mobilen i 5 dager. Jeg kan verken ringe eller svare på SMS. Dame jeg har snakket med på 06060 sa at hun skal prøve å sende kort til Oslo adresse men kan ikke garantere det. (er dette mulig!! de har jo mitt personnummer og jeg kommer ikke til å flykte fra norge med en regning på halv million...hvorfor kan de ikke sende meg SIM til Oslo?)

 

Nå har jeg sendt dem en mail med disse to spørsmål:

Hvorfor har jeg fått feil beskjed fra Kundeservicen da jeg sendte e-post?

Hvorfor bli ikke kortet send til Oslo adresse da personen på telefon bekreftet dette 2 ganger?

 

 

Tror dere at jeg fortjener en kompensasjon?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er noe som ikke stemmer helt her.. Det virker som de tror du skulle tegne et nytt abb, og ikke endre det du allerede har.

 

Grunnen til at jeg tror dette er:

1. - De sender deg et nytt simkort når du allerede har et.

2. - Ved en simendring vil det gamle simkortet slutte å virke, men det høres ut som om ditt kontantkort sim fortsatt virker.

 

Kanskje du skal høre med dem om de har missforstått mer enn det med adressen din.

 

Det du skrev hørtes litt rotete ut når jeg leste det, og om du opplever chess like rotete som du forteller ville jeg forklart det til dem på en ordentlig måte og bedt om kompensasjon for ulempene du har hatt pga den dårlige kommunikasjonen.

Lenke til kommentar

beklager at jeg har postet den under feil kategori..

 

jeg har forklart hele saken til Chess på telefon..de vet har jeg er allerede en Chess kunde og vil bare flytte fra kontant kort til Knock-out..jeg forklarete det til en som jeg har snakket med første gang og til hun som jeg har pratet med på 16 oktober..de har til og med sporet meg opp i systemet deres og har bekreftet at jeg er en kontantkort kunde..

jeg tror ikke at de er så dumme at de klarer ikke å finne ut at jeg er en kunde hos dem da jeg oppga mitt nummer..

Lenke til kommentar

Som Alastor sier sender flere (de fleste?) teleselskaper abonnementSIMkort til folkereg adresse. Dette for å hindre misbruk. Selv om du også er kunde der, vil de benytte adressen som kommer opp ved kredittsjekken av sikkerhetshensyn. Det er nok svindel ute å går, og seff vil teleselskapene sikre seg mot dette. Jeg vet Tele2 også sender ut nytt SIMkort om du går fra kontant til abo, da kontant kjører i sitt eget system. Mulig det også er slik hos Chess?

 

Uansett så var det kanskje litt dårlig svar i mailen du fikk fra de, burde kanskje sende en mail tilbake og høre videre hva de mente med at du ikke trengte nytt sim?

 

//Hit

Lenke til kommentar

Har selv byttet fra Chess kontant til Knock Out en gang i tiden, og det gikk smertefritt.

Ringte kundeserice og forklarte hva jeg ville. 15 min og en kredittsjekk senere hadde mitt kontant-simkort blitt til et Knock Out-simkort. Alt jeg trengte å gjøre var å skru av og på mobilen... :)

 

 

Angående restbeløpet på kontantkortet, så passet jeg også på å ringe meg tom før jeg byttet ..

 

Hadde jeg vært deg ville jeg ringt 06060 ein gang til og vært veldig bestemt i tonen. Si at du har en kamerat som akkurat har gjort det samme, da pleier det å skje noe!

 

Har som sagt selv gjort dette, så vet at du ikke trenger nytt simkort!!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

om svindelen..

de har fortalt meg at selvom noe får tak i knock-out SIM må han ringe inn for å aktivere den og selvfølgelige gjør dem ikke det før de er sikkere på at det er faktisk meg som ringer inn (kanskje de skal spørre om personnummer)..

 

nå er det to stikker som sier at jeg trenger ikke et nytt SIM så hvorfor sende de meg et sytt SIM!! det SIM-kortet jeg har er kalr for 3G og alt..jeg trenger ikke nytt SIM..

 

herregud..

Lenke til kommentar

I og med at de har snedt deg nytt simkort vil nok det gamle slutte å virke om kort tid.. (?) Grunnen til at det blir sendt på folkeregister adresse er sikkerhet.

 

Jeg trodde at du skulle slippe å bytte simkort, det er jo innad samme operatør. Når jeg bytta innad tele2 tok det 2min på telefon, og noen timer før jeg mottok tektmelding om at jeg fra midnatt ringte med det nye:-)

 

Det du kan gjøre er vel å ringe chess å be dem aktivere det gamle simkortet, som du for øyeblikket bruker. Å bare slette det nye dem sendte til Gjøvik i og med at du ikke får henta det. Etter det kan du si at dem skal flytte nummeret ditt tilk det abb. du vil ha å si at du vet om andre som har gjort det å har sluppet å bytte simkort.. Er nok uvitende kundebehandlere som har svart deg - dem finnes det mange av.. Når jeg snakker med dem ender det som oftest med at jeg sitter å snakker med dem samtidig som både jeg og kundebehandleren sitter på operatørens hjemmeside å leter etter svaret...

Lenke til kommentar

Hvis du kjenner noen på di nfolkeregistrerte adresse kan de jo sende kortet til deg raskt og lett. tar kortere tid det enn å vente på et nytt siden de har butikker som Narvesen som forhandler. Tar en dag og koster 6.50 + konvolutt.

 

Det er mange operatører som sender til folkeregistrert adresse fordi da vet du at du får tak i det, er en slags form for garanti. Kan ikke mottaker heller si at de ble sendt til feil adresse osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...