Gå til innhold

Ny Mus - gaming

Anbefalte innlegg

Etter mykje styr, og ingen lausing i sikte med tidligare mus har eg bestemt meg for å kjøpa ei ny.

Eg har ei MX1000, eg kunne tenkt meg ei mus med ledning, pga veldig mykje slit med lading + billigere.

tenkte kanskje denne:

Microsoft Laser Mouse 6000, Gaming mouse med scroll-click, USB

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312713

Men vil vel savne litt tommelknappene fram og tilbake, er ikkje så sikker på kva den knappen der gjer.

Kor lang er ledningen på den?

har dere nokre andre gode forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp Razer Copperhead, Krait eller Diamondback. Andre alternativer er Microsoft Habu og Microsoft IE 3.0.

Du vil ikke angre hvis du kjøper en av de :p Min erfaring med Microsoft Laser 6000 er at den er VELDIG liten og at den er veldig lett :p Føles nesten ikke ut som om du holder i en mus..

Lenke til kommentar
Min erfaring med Microsoft Laser 6000 er at den er VELDIG liten og at den er veldig lett :p Føles nesten ikke ut som om du holder i en mus..

7090477[/snapback]

Skjønner ikke helt hvor du har fra at den er veldig liten. Er ganske lett, noe jeg synes er godt siden den da glir lett. Men liten ville jeg ikke kallt den. Riktignok har jeg ikke verdens største hand, men i forhold til de fleste andre jeg har prøvd, har riktignok ikke prøvd noen av dine alternativer, mener jeg den er rimelig stor.

Som svar til trådstarteren: Jeg er selv VELDIG fornøyd med Microsoft Laser 6000. Presis og kjapp mus som jeg personlig synes ligger veldig godt i handa mi. Eneste jeg ikke er fornøyd med er standardinnstillingen for knappen på tommelen som blåser opp ett lite, justerbart bilde som forstører ett lite område. Skjønner ikke helt hva det er godt for siden jeg enda ikke har sett ett sted med så liten skrift at dette trengs. Derimot er det fullt mulig å endre på dette i microsoft mouse.

Vil helt klart anbefalle ditt forslag.

Edit: Du kan også velge funksjon for knappene fra program til program hvis du ønsker det.

Endret av NevroMance
Lenke til kommentar

Fikk ny mus i forrige uke; Cyber Snipa Laser Gaming Mouse. Har brukt alle logitech sine, 510, 518 og G5, men etter å ha brukt denne i ei uke kommer jeg aldri til å betale 700 for ei mus igjen! har 2400 dpi og den kan endres til 1000 med å trykke på en knapp på toppen av musa. Nydelig grep, anbefales!

Endret av Zetec
Lenke til kommentar

Heh, den Cyber Snipa musa virka faktisk ikke så halvgær'n, men aldri i verden om jeg ville hatt en mus som bruker leetspeek... Og at det ikke finnes noen mellomting mellom 2400 og 1000 dpi må jo være et problem... Og så harry med fargebytte i "ATAK" og "STEALTH" modus.

Men sikkert en fin mus for Cs-kiddies :p

Lenke til kommentar

jeg bruker razer diamondback og er ett stort fan av denne.

her er den i prisguiden på hardware.no: https://prisguiden.no/product.php?productId=21257

som du kansje ser så er det noen som har gitt den veldig dårlig karakter. dette er på grunn av at det kan være produksjonsfeil sånn at musen ikke funker som den skal. men dette skjer ikke særlig ofte så du trenger ikke bekymre deg for det. viss det skjer så er det jo bare å sende den inn på garantien. :)

Endret av fredblic
Lenke til kommentar

Vil helst ikkje ha trådlaus mus, så G7 er ikkje aktuell..

Står forsåvidt mellom G5, intellimouse og razorback.

Lurer, er det noko knappar på høyre side på razorback, slike tommelknapper? Føles musen som at den er kvalitet, eller løsner ting lett (mx1000 føles som skikkeleg kvalitet!)

Kva er vekta på dei forskjellige musene, kor lette er dei i forhold til mx1000?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...