Xinopay Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Jeg kjøpte meg i dag et PCI USB-kort for å få flere USB-porter. Maskina er en gammel 900MHzer som i hovedsak skal brukes som musikkserver. Kortet ble installert som det skulle, og både tastatur og MP3-spiller fungerer som det skal via de nye portene. Men det gjør IKKE den eksterne harddisken min. Det er en Western Digital Essential på 320 GB. Når den plugges inn, dukker den opp i "Trygg fjerning av maskinvare", samt får tildelt en stasjonsbokstav i Windows Utforsker. Problemet er at når jeg klikker på stasjonen, viser den bare en tom disk med 0 kB ledig kapasitet. Autokjør-rutinene som skal dukke opp, starter heller ikke. Disken fungerer på de gamle USB 1.1-portene som er på maskina, og den fungerer også på andre maskiner. Noen som har noen ideer om hva som kan være galt? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Hei og velkommen til forumet! Sjekk hjemmesiden til produsenten for nyere drivere. Hilsen, efikkan.* Lenke til kommentar
Xinopay Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 Hei og velkommen til forumet! Sjekk hjemmesiden til produsenten for nyere drivere. Hilsen, efikkan.* 7090745[/snapback] Har lasta ned drivere til PCI-kortet, og installert disse, men det hjalp ikke. Harddisken skal ikke ha drivere dersom den kjøres under XP, og det gjør den. Som sagt: andre enheter fungerer med de nye portene, og disken fungerer på den andre (gamle USB 1.1) portene på maskinen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå