Gå til innhold

Hvilken makrolinse til Canon 400D - Akvariebilder

Anbefalte innlegg

fudun, du har ikke noen eksempler på akvariebildene dine med 50mm? Som jeg skjønner det (er som du forstår ikke noen kløpper på objektiver), vil man ikke komme på langt nær så nært med en "vanlig" 50mm som med en 50mm makro. Jeg er jo interessert i close-ups og gode detaljer, men regner nesten med at man med et kamera på 10 megapiksler kan kompensere en del med beskjæring. Jeg trenger absolutt ikke en slik størrelse på bildene mine uansett, så beskjæring gjør ingenting.

Takk for tipset, Henrik, men jeg tror ikke den blir lyssterk nok nei. Jeg vil aller helst oppnå best mulig resultat med lysrørene som er i karet fra før av, evt med én ekstern blitz i tillegg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann!

Sikler på et Canon EOS 400D. Lurer på om noen kan anbefale en bra makrolinse som kan passe til bilder av akvariefisk? Må altså takle litt lite lys og en del bevegelse. Synes det er greit nok å betale 6-7000 for et bra kamera, men synes 4000 er mye for en linse, så gjerne noen rimeligere alternativer (hvis det finnes).

Tusen takk for eventuell hjelp! :)

7090093[/snapback]

Mitt beste tips er å gå inn på Bjarne Sætrangs side http://www.aquadigital.net/ han har bla en artikkel om fotografering av akvariefisk. Dersom du ser på bildene hans ser du at dette er en fotograf og akvarist som er dyktig.

Send han en epost og jeg regner med han svarer deg (han alltid svart meg når jeg har spurt om noe).

Endret av kimare
Lenke til kommentar

Strengt tatt koker det meste ned til fotografen og bruken. Omtrent uten unntak er makroobjektivene svært, svært skarpe og gode objektiver.

I dette tilfellet vil jeg tro at Canon 60mm til 3,5K er mer egnet enn eks en 600mm til tross for at 600mm koster 32K

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...