Gå til innhold

windows cd key

Anbefalte innlegg

Hei..

Vet ikke om dette er rette plassen for denne posten, men fant ikke noe bedre...Så adminds flytt denne posten hvis det er feil plass. :D

Problemet er det at jeg satt å diskuterte med en kompis, han ville formatere pc'n og mente han ikke kunne bruke den gamle cd key'n han hadde...

For en god stund siden hadde han LAN med en annen fyr, de bestemte seg for å formatere og begge skulle bruke samme cd key. Den andre fyren registrerte cd key'n på sin pc først...Så skulle kameraten min registere på sin pc...og får da beskjed om at den er brukt før, så han får bare 30 dager prøvetid...

Etter de 30 dagene brukte han en windows cd som man ikke trenger cd key på :nei:

Den andre fyren har nå en annen windows key og kompissen min vil formatere, så nekter han på at det går ann å bruke den "gamle" cd key'n (Den han hadde til og begynne med).

Og jeg mener at han skal få til å bruke den, nå som han andre fyren ikke bruker den cd key'n ...

Spørsmålet er som følger : Kan han bruke cd key'n?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke noe med CD Key og gjøre i alle fall... Harddisk? Minne?

Om CD Keyen er gyldig vil windows installere seg helt ferdig og du vil evt. få problemer under aktiveringsprossessen om CD Keyen er brukt på flere maskiner (bare å snakke med kundeservicerepresentant, så fikser de det).

Hvis maskinen nekter på CD Key sjekken under selve installasjonen (og du bruker en CD key som er festet med klistremerke på PCen), så ligger nok feilen i at du bruker feil Windows versjon (OEM versjon pleier å følge med Windowser, mens Retail er sånn du kjøper i butikken). Dette kan løses ved å laste ned en "x in x Windows XP" CD og velge riktig Service Pack og OEM.

PS!: Det er ulovlig å dele Windows XP keyer med andre.

Endret av vidiware
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...