-Redhead- Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Jeg har da altså fått en trojaner gjennom msn, var så dum å trykte på linken. (ja, veit man ikke bør gjøre det) Men så har det hvertfall skjedd. Jeg er ikke så veldig flink med data, så jeg veit ikke helt hvilken informasjon dere trenger for å hjelpe meg med dette, men bare si ifra hva dere trenger, så skal jeg legge det ut. Viruset har spredd seg ganske mye på pc'n, og det popper opp vinduer med at viruskontrollen(AntiVir) har funnet virus (jeg putter da i karantene). Etter en stund hang pc'n seg, da restartet jeg den. Når pc'n var på igjen poppet det opp ennå flere vinduer om at det var funnet virus. På et av disse vinduene sto det at trojaneren heter: TR/Crypt.XDR.Gen Pc'n hang seg og skrudde deg av før jeg fikk gjort noe serlig. Da fikk jeg bluescreen hvor det sto litt forskjellig(tar med noe av det jeg tror er viktig): IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL 0x0000000A(0xFFFFFEBC,0x00000002,0x00000000,0x8050A582) Slik blir det hver gang jeg skrur på pc'n nå. Virus popper opp, pc'n henger seg og jeg får bluescreen. Jeg tror det at jeg enten på installere windows på nytt eller starte opp i safemode(veit ikke hvordan) og slette viruset. Men dette trenger jeg hjelp med. Så noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Hei! For å starte opp i sikkermodus trykker du F8 under oppstart for å komme inn i oppstartsmenyen. Men jeg ville nok lagt inn Windows på nytt. Har du noe du må redde først? Hilsen, efikkan.* Lenke til kommentar
XanderX Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Den feil melding du får, kan du lese om her Lenke til kommentar
sk1rty Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Prøv å start opp i safemode(f8), så bruker du housecall til å rense maskinen. Det fungerte for meg når jeg fikset en maskin full proppet av lignende trojanere. Husk å velge sikkermodus(safemode) med nettverk! Lenke til kommentar
kvase Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 http://safety.live.com/site/nb-NO/default.htm Lenke til kommentar
sk1rty Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 http://safety.live.com/site/nb-NO/default.htm 7094706[/snapback] Dette er også en mulighet, har alltid brukt housecall, så falt som et naturlig valg for meg Lenke til kommentar
QuiX91 Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Hei jeg hadde det samme problemet men det som hjalp var at jeg fikk nytt virus program som hetter AVG, vis ikke det får det bort ville jeg installere windows på nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå