PC^2020 Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 (endret) Syns clutchen på XM'en er så behagelig, trenger bare ikke å bruke gassen i kø-kjøring.. Holder med å dra clutchen inn og ut, kanskje bremse litt også . Om jeg skulle ha hatt en pendlerbil hadde jeg definnitvit gått for en XM, det er mange som bruker XM 2.1TD som pendlerbil, det er fordi den er meget komfortabel og den har driftssikker motor. Ikke vær redd for femkanta bolter og hydrauliske dempere, det er billigere å skifte gasskuler enn å skifte en hel demper.. Edit, og ikke minst: XM 2.1TD har et lavt forbruk, det er normalt med 0,5-0,7 og du har jo norsk XM-klubb, der er det sikkert masse folk som kan hjelpe deg med eventuelle feil som skulle oppstå.. XM automat, V6: http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1277495 Mener at det faktiskt ikke er så ille forbruk på V6'en.. Her har du en XM 2.1TD automat, med skinn osv.. Den virka rimelig ålreit egentlig, 15.000kr http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1275603 Endret 18. oktober 2006 av pc^2004 Lenke til kommentar
thamule Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Syns clutchen på XM'en er så behagelig, trenger bare ikke å bruke gassen i kø-kjøring.. Holder med å dra clutchen inn og ut, kanskje bremse litt også . Om jeg skulle ha hatt en pendlerbil hadde jeg definnitvit gått for en XM, det er mange som bruker XM 2.1TD som pendlerbil, det er fordi den er meget komfortabel og den har driftssikker motor. Ikke vær redd for femkanta bolter og hydrauliske dempere, det er billigere å skifte gasskuler enn å skifte en hel demper.. Edit, og ikke minst: XM 2.1TD har et lavt forbruk, det er normalt med 0,5-0,7 og du har jo norsk XM-klubb, der er det sikkert masse folk som kan hjelpe deg med eventuelle feil som skulle oppstå.. XM automat, V6: http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1277495 Mener at det faktiskt ikke er så ille forbruk på V6'en.. Her har du en XM 2.1TD automat, med skinn osv.. Den virka rimelig ålreit egentlig, 15.000kr http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1275603 7100936[/snapback] 2,1 TD med automat Lenke til kommentar
Raimop Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 En XM med 2,1 OG automat er en usedvanlig sløv kombinasjon. Bilen er med manuelt gir relativt kvikk størelesen tatt i betraktning, men med automat er den skikkelig treig. 0-100 tar bortimot et halvt år. Nå er ikke det nødvendigvis et viktig poeng hvis bilen skal benyttes til mye køkjøring. XM fra fra 91-94(tror det var '91) er noe man helst bør unngå da disse har vært endel feilbefengt med elektronikk. Fra 94 og ut er alt bare fryd, men som enhver annen gammel bruktbil kan det lønne seg med en skikkelig test/gjennomgang før man kjøper. Sjekk http://www.citroenxm.no/ for mere info angående XM. Mvh Raimop Lenke til kommentar
thamule Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 En XM med 2,1 OG automat er en usedvanlig sløv kombinasjon. Bilen er med manuelt gir relativt kvikk størelesen tatt i betraktning, men med automat er den skikkelig treig. 0-100 tar bortimot et halvt år. Nå er ikke det nødvendigvis et viktig poeng hvis bilen skal benyttes til mye køkjøring. XM fra fra 91-94(tror det var '91) er noe man helst bør unngå da disse har vært endel feilbefengt med elektronikk. Fra 94 og ut er alt bare fryd, men som enhver annen gammel bruktbil kan det lønne seg med en skikkelig test/gjennomgang før man kjøper. Sjekk http://www.citroenxm.no/ for mere info angående XM. Mvh Raimop 7165443[/snapback] xm med automat er egentlig en dårlig kombinasjon. Det var for dårlige kasser. Lenke til kommentar
petteroe Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2006 xm med automat er egentlig en dårlig kombinasjon. Det var for dårlige kasser. 7166702[/snapback] Greit å vite. Jeg har aldri kjør Citröen før, men brodern har akkurat kjøpt seg en gammel Xantia (96 tror jeg) med automat, og han synes den er helt nydelig å kjøre. Hvis jeg må opp i en nyere bil enn 94 for at en XM med automat er greit, så tror jeg at det blir for dyrt. Hva er alternativet hvis automat (og en grei komfort) står høyt på lista? Lenke til kommentar
thamule Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 xm med automat er egentlig en dårlig kombinasjon. Det var for dårlige kasser. 7166702[/snapback] Greit å vite. Jeg har aldri kjør Citröen før, men brodern har akkurat kjøpt seg en gammel Xantia (96 tror jeg) med automat, og han synes den er helt nydelig å kjøre. Hvis jeg må opp i en nyere bil enn 94 for at en XM med automat er greit, så tror jeg at det blir for dyrt. Hva er alternativet hvis automat (og en grei komfort) står høyt på lista? 7167706[/snapback] Xantia har eg ingen kunnskap om, forutenom at den er ganske så behagelig å kjøre, men xm med automat var dårlig kombinasjon(bra motor og dårlig automatkasse) Uansett om du kjøper 94+ så bør du vere obs når du kjøper med automat. En Mercedes w-124 med diesel og automat er en meget behagelig bil ved moterat fart. For kjøring med over moderat fart må du nok ha deg en w-124 sportline, den andre blir for mjuk. Men da mister du også komfort. Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Selv har jeg en xnatia activa turbo manuellgir, den er veldig behagelig å kjøre med, gode seter og sterk motor. Giret og clutchen er mykt og fint, bremsen er som å trykke på en tennisball, den tar raskt og godt. Er null stress i køkjøring selvom det er manuell.. Jeg bruker bare clutch og brems ved køkjøring... Så xantian er også å anbefalle, men ligger i noe høyere prisklasse enn XM, derfor ikke nevnt. Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Grei og kjøre, VELDIG god driftsikkerhet og lett å finne med automat: Mercedes 300D. De bilene er UMULIG og knekke. Bråker jo som et uvær, går som ei bøtte sild, men du sitter behagelig og slipper å clutche. Gamle mercer har det meste av utstyr egentlig. Er du heldig finner du deg en med el vinduer og takluke osv. Ikke la deg skremme av km stand. Jeg har sett noen slike biler opp mot 1 million på tellern, og de går som ei klokke. Lenke til kommentar
Azzbicker Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Kjøp en volvo du... du får en fin 740 til den prisen... God å kjøre lange turer med også.. automat er litt mer sjeldent her i Norge, men billige automatkasser kan du jo kjøpe.. Greie motorer som er lette å ta litt hjemmemekk på.. De fleste motorene går over 400 000 km om man bruker det til mye langkjøring! (og man tar vare på den!) Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Men nå er vel ikke 740 de mest drivstoffgjerrige bilene, da. Lenke til kommentar
pndjo Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 (endret) jeg kjører selv 6 dager i uka horten til oslo, og kjøpte en Chrysler Stratus... 0,7 på mila på lang kjøring og meget god å kjøre, kjørte nå om vinteren med piggfritt og bilen sitter meget godt på veien, sprekk nok og aller viktigste: en sikker bil om uhellet skulle være ute. Airbag på begge sidene foran. Stor laste kapasitet om det skulle være behøv for det. Svigefar anbefalte meg den bilen siden han har hatt sitt i mange år og kjørt mye med den. Kjørte Escort en god stund men forkjelleng er enorm ang konfort. Kan du skru noe selv er bilen ganske rimelig å eie, har selv byttet hjul lager og var veldig greit å få gjørt, delene var også rimelig -ikke merke deler- men dyrt om det skal gjøre på verksted. En ting som er vitkgi for min egen del er stor plass til stereo anlegg! siden det kjøres en del så skal det være plass til en stor og meget bra SQ anlegg Endret 26. mars 2007 av pndjo Lenke til kommentar
petteroe Skrevet 26. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2007 Hei, Jeg har byttet pendlebil nå, og har slått på stortromma. Jeg kjører nå en Opel Omega 2001 Elegance med automatgir, skinn, cruisecontroll etc. Den har alt jeg etterlyste i begynnelsen av tråden og i tilleg går den superstille og med det gode lydanlegget i bilen er det en fryd å høre på lydbøker... Morten Lenke til kommentar
Christian87 Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Hei, Jeg har byttet pendlebil nå, og har slått på stortromma. Jeg kjører nå en Opel Omega 2001 Elegance med automatgir, skinn, cruisecontroll etc. Den har alt jeg etterlyste i begynnelsen av tråden og i tilleg går den superstille og med det gode lydanlegget i bilen er det en fryd å høre på lydbøker... Morten 8239829[/snapback] Gratulerer! Gode langturbiler det der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå