petteroe Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Jeg leker litt med tanken på å gjøre bilen litt penere (les hvassere) i utseendet, og kanskje, hvis noen har god erfaring med det, chippe opp motoren. Forslag? Gjerne med bilder hvis dere har noen... Lenke til kommentar
slobbix Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Oi du mister .... 1.6D, så langt som jeg tenker nå så må jeg si et det ikke er mange som kan gjøre mye med en 1.6D! Jeg vet ikke hva dine sjanser er me Volvo, men med såpass ny mod. kan du kanskje å et par hestekrefter, på en eller anna rar måte !?!? Hmmmm... dn her var vanskeli ... Mvh... Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Noen som er veldig rask her ser jeg.. Dette er faktisk en 1.6 _turbo_ diesel, så her kan det chip trimmes akkurat som på en 1.8T eller en 2.0 turbodiesel etc.. Bilen har 109 hk i utgangspunktet og kan vel få rundt 130 hk ved enkel chip trimming. Dreiemoment kan vel økes fra 240 nm originalt til ca. 280 nm. At slobbix ler og antar at du kan øke effekten med 1-2 hk vil jeg tro er fordi motoren din er oppgitt til å være 1.6D (diesel), uten at det er nevnt at denne modellen har turbo. F.eks. VAG angir som oftest TD for turbodiesel. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Moderne turbodieselmotorer er veldig "lettskremt" jeg har sett tilfeller der en TDI motor kan få så mye som 60hk og 70Nm mer en orginalt via chip, selv små TDI motorer kan få betydelig effektøkning via chip. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå