AsOsiaL Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Kjørte fem minutt til butikken tidligere idag, ca 6-7 km, og var inne i butikken og handlet i ti minutter. Da jeg satte meg i bila og vridde om nøkkelen så starta ikke motoren.. Når jeg vrir den litt om, så lyser det litt svakt på dashbordet/instrumentene. Når jeg vrir den halveis om, slik jeg gjør når jeg skal starte motoren, så har jeg bare en serie med klikke-lyder. Klokka i bila dør også. Motoren reagerer ikke i det hele tatt, hører bare en serie med klikkklikkklikkklik, helt til jeg enten vrir nøkkelen helt om eller drar den ut. Noen som har peiling? Det har skjedd en gang før sist måned, men etter 2-3 minutter med iherdige forsøk så starta motoren igjen Lenke til kommentar
falbrigt Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Høres ut som det er et relé som henger seg opp, eller som ikke slår inn.. Tydelig at vesentlige komponenter ikke får strøm når du vrir om tenningen. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Sjekk batteripolene, løsne dem og fjern all irr. Skrap opp både batteripoler og innsiden av klemmene så du får ordentlig kontakt. Lenke til kommentar
Hans-Hugo Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Lite strøm på batteriet, prøv med startkabler. Starter den da så er det batteriet som trenger lading. Neste spørsmål blir da hvorfor den har tomt batteri: For høyt forbruk, for lav lading eller dårlig batteri. Når du har fått starthjelp og bilen går, måler du ladingen med et voltmeter mellom polene på batteriet, det skal da vise minst 13,6 volt (sånn ca.) og helst ikke over 14, 7 volt. Forresten, sjekk at det er vann på batteriet og at polene er rene mellom pol og klemme. Lenke til kommentar
AsOsiaL Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2006 Idag starta bila igjen lett som bare det! Den har stått stille på parkeringsplassen foran butikken siden igår, ca. 24-25 timer siden den daua igår. Merkelige saker.. Prøvde allerede startkabler igår, det hjalp desverre ingenting.. null strøm i bila, og en hel masse klikkelyder fra nøkkeltenninga. Ønsker såklart å finne ut av problemet, tydeligvis noe galt med el-systemet (releer osv.). Batteri er bra, de målte det på verksted ikke for så lenge siden (eu-sjekk). Noen forslag til framgangsmåte for å sjekke de viktigste elektriske kretsene i bila? (er ikke helt stø i bil-sjargong, så forklar enkelt tusen takk for svarene hittils! Lenke til kommentar
Hans-Hugo Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 (endret) Hadde en 205 selv for noen år siden, og den kunne finne på å stoppe etter 15 minutters kjøring for deretter å nekte å røre seg før etter en halv times tid. Dette utviklet seg til permanent stopp. Jeg skiftet tenningsmodul etter en prat med HPU en av landets ledende innen bilelektronikk. Dermed var problemet løst. Jeg kjøpte min hos HPU og betalte 1200 kr for den, du finner den hos bildelefirmaer for et par hundre... kvaliteten er sikkert ikke den samme, men du kan jo kjøpe noen for den prisen. Ønsker såklart å finne ut av problemet, tydeligvis noe galt med el-systemet (releer osv.). Batteri er bra, de målte det på verksted ikke for så lenge siden (eu-sjekk). Noen forslag til framgangsmåte for å sjekke de viktigste elektriske kretsene i bila? 7098413[/snapback] Endret 20. oktober 2006 av Hans-Hugo Lenke til kommentar
AsOsiaL Skrevet 29. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2006 (endret) (OPPDATERING) Aiiight! Nå har peugeot vært inn på eu-godkjenning og til min store glede er den godkjent Jeg nevnte såklart disse vilkårlige startproblemene, uten at de fant noe særlig ut av det. Har ellers ikke hatt noe problemer med å starte bilen deretter.. .. inntil idag! (¤%#"¤"!) Kjørte ca. 10 km, var borte i ca. 15 minutter og da jeg kom ut så var det altså helt kaputt. Har begynt å titte litt på startmotoren også.. vi fikk ihvertfall dytta den igang i 2.gir. Kjedelig med disse problemene nå som kong vinter har overtatt midt-norge. mvh Fortvila peugeot eier (REDIGERT) Har sett litt rundt på forum og det kan virke som det er: 1. Defekt startmotor 2. Dårlig kontakt på børster på startmotor 3. Dårlig kontakt på koblinger fra batteri til startmotor 4. Dårlig batteri pga. at bilen kjøres for lite/korte turer 5. Dårlig kontakt på batteripolene som Tumbleweed nevnte Nå har jeg ikke peiling på bil så en mekaniker må nok se på den ($$$) Endret 29. oktober 2006 av AsOsiaL Lenke til kommentar
EUPRISER Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 (endret) (OPPDATERING) Aiiight! Nå har peugeot vært inn på eu-godkjenning og til min store glede er den godkjent Jeg nevnte såklart disse vilkårlige startproblemene, uten at de fant noe særlig ut av det. Har ellers ikke hatt noe problemer med å starte bilen deretter.. .. inntil idag! (¤%#"¤"!) Kjørte ca. 10 km, var borte i ca. 15 minutter og da jeg kom ut så var det altså helt kaputt. Har begynt å titte litt på startmotoren også.. vi fikk ihvertfall dytta den igang i 2.gir. Kjedelig med disse problemene nå som kong vinter har overtatt midt-norge. mvh Fortvila peugeot eier (REDIGERT) Har sett litt rundt på forum og det kan virke som det er: 1. Defekt startmotor 2. Dårlig kontakt på børster på startmotor 3. Dårlig kontakt på koblinger fra batteri til startmotor 4. Dårlig batteri pga. at bilen kjøres for lite/korte turer 5. Dårlig kontakt på batteripolene som Tumbleweed nevnte Nå har jeg ikke peiling på bil så en mekaniker må nok se på den ($$$) 7177661[/snapback] Dårlig jord eller defekt innslaget på starteren Endret 29. oktober 2006 av EXIDE Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå