iChristian Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 I disse dager er det ett år siden regjeringen overtok, og i våre dager er terningkast veldig populært, Nedenfor finnes Torbjørn Røe Isaksens terningkastliste Hvordan ville din terningkastrunde se ut? Legg gjerne med et totalterningkast også Torbjørn Røe Isaksens blogg Jonas Gahr Støre (Ap - Utenriksminister)Karakter: 4 Hvorfor? Jonas er regjeringens gullgutt, og han oser utenriksminister lang vei. Pen i tøyet og dannet er han også, men minuspoeng for manglende ryggrad ifm. karikatursaken. Knut Storberget (Ap - Justisminister) Karakter: 3 Hvorfor? Synes Storberget er en ålreit fyr, men gjør han egentlig noe? Erik Solheim (SV - Utviklingsminister) Karakter: 5 Hvorfor? En nytenkende sosialdemokrat av light- sorten. Stor minus for å ha vridd mer av bistandsmidlene over til Latin Amerikanske sosialiststater, men pluss i boken for å stille krav til FN og si nei til Venezuela i sikkerhetsrådet. Anne-Grete Strøm-Erichsen (Ap - Forsvarsminister) Karakter: 2 Hvorfor? Hvorfor noe bedre? Dag Terje Andersen (Ap - Nærings- og handelsminister) Karakter: 3 Hvorfor? Er helt ny, men får pluss to karakterer for å ikke være Odd Eriksen. Bjarne Håkon Hanssen (Ap - Arbeids- og inkluderingsminister) Karakter: 4 Hvorfor? Alle plussene er for å si at også folk som mottar støtte må stå opp om morran. Minus fordi han er så vanvittig treig til å levere saker. Karita Bekkemellem (Ap - Barne- og likestillingsminister) Karakter: 2 Hvorfor? Joda, det ble pluss til transvestittene i budsjettet, men det holder ikke til mer enn 2. Helga Pedersen (Ap - Fiskeri- og kystminister) Karakter: 1 Hvorfor? Fordi alle fremleggene hennes på fiskeriområdet får Svein Ludvigsen til å fremstå som en Gud. Liv Signe Navarsete (Sp - Samferdselsminister) Karakter: 2 Hvorfor? Pen økning til vedlikehold av vei, men har aldri sett henne så trynefaktoren blir en gedigen minus. Terje Riis-Johansen (Sp - Landbruks- og matminister) Karakter: 1 Hvorfor? Fordi han beskytter norsk landbruk i stedet for å hjelpe verdens fattige land. Jens Stoltenberg (Ap - statsminister) Karakter: 3 Hvorfor? Pluss to fordi han tross alt er litt sjarmerende. Minus for alt annet. Åslaug Haga (Sp - Kommunal- og regionalminister) Karakter: 2 Hvorfor? Ja, økningen til kommunene er stor, men det blir også et minus fordi mange kommuner burde bruke mer tid på reform enn på å sutre etter mer penger. Stort minus for selv- laget dialekt. Trond Giske (Ap - Kultur- og kirkeminister) Karakter: 4 Hvorfor? Jeg kommer til å få mye tyn for dette, men Trond Giske er faktisk en dyktig politiker. Han har kanskje ingen grandios visjon for Kulturdepartementet, men han vet hvor han vil. Dessuten er han tøff mot byråkratiet og de som bruker for mye penger. I tillegg leser jeg Se og Hør, og han gir dem mye godt stoff. Odd Roger Enoksen (Sp - Olje- og energiminister) Karakter: 3 Hvorfor? Fordi jeg var på en oljekonferanse hvor han var ganske flink. Kristin Halvorsen (SV - Finansminister) Karakter: 4 Hvorfor? I tvil om denne, men Kristin har ikke ødelagt norsk økonomi. Foreløpig. Heidi Grande Røys (SV - Fornyings- og administrasjonsminister) Karakter: 1 Hvorfor? Konkurransepolitikken. Sylvia Kristin Brustad (Ap - Helse- og omsorgsminister) Karakter: 1 Hvorfor? Tar ingen av reformene som trengs i Helse- Norge. Øystein Kåre Djupedal (SV - Kunnskapsminister) Karakter: 1 Hvorfor? Alt. Helen Oddveig Bjørnøy (SV - Miljøvernminister) Karakter: 5 Hvorfor? Fordi hun trenger en oppmuntring etter at miljøbevegelsen har træshet henne, og vedtaket om CO2 rensing er veldig bra for miljøet. Andre artikler om det samme: Aftenposten.no: Vanskelig jakt på harmonisk trekant VG.no: Fornøyd med barnehagene - misfornøyd med resten Dagbladet.no: Ett år med Jens Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Terningkast har stor harry-faktor i mine øyne Får se om jeg tar på meg grilldressen og skriver noen ord og terningkast utover kvelden mens jeg nyter min nystekte kotelett fra svinesund Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 (endret) Enig med trynemjoel. Er litt harry å sette terningkast på personer. Er litt for se-og-hør for min smak.. "Se terningkastene på forrige ukes gallemiddagkjoler!!" EDIT: Unnskyld, gått opp for meg at dette var OT, men ville bare få ut min avsky til terningkast Endret 17. oktober 2006 av Earth657 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Trådstarter ønsker seg terningkast, ikke noe galt med det. Hvis dere synes det er harry så la være å gi noen, da vel. Vi trenger ikke en masse poster hvor folk forteller at man ikke er interessert i å være med på leken. Eventuelt er det fritt fram for å lage en tråd som diskuterer terningkasting som mediefenomen, om noen ønsker å ta opp den debatten. Geir Lenke til kommentar
Elmek38 Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Eg har gitt mine terningkast på VG. Men enkelte av statsrådene var det vanskelig å gi terningkast på siden mange av disse syns eg ikkje har hatt noe særlig medieomtale. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Eg har gitt mine terningkast på VG. Men enkelte av statsrådene var det vanskelig å gi terningkast på siden mange av disse syns eg ikkje har hatt noe særlig medieomtale. 7090914[/snapback] Du kan finne pressemelding om diverse ting satt i kraft av avdelingene på http://odin.dep.no/ så kan du selv vurdere om det er tilstrekkelig i forhold til det du vil se gjennomført av de andre, evt sammenligne i forhold til soriamoria erkleringen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå