simonstenhaugmo Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 (endret) jeg har litt problemer jeg kjøpte meg en ny strømforsyning og en cpu kjøler.... og så når jeg satte delene inni og starter kommer det første opp og så kommer jeg ikke lengre. den gikk jo fint med de gamle delene så jeg skjønner ikke hvorfor den ikke skal gå? kan noen hjelpe meg.... for jeg trenger dataen fort! jeg håper noen svarer mvh simon stenhaugmo Endret 19. oktober 2006 av simonstenhaugmo Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Hei, prøv å resett bios. Lenke til kommentar
tevil Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Eller Clear CMOS som det også kalles (?). Det er en liten dings som skal flyttes i et par sekunder. HK-manualen skal forklare dette ganske greit. Oftest tre pinner og en dings som dekker to flytt denne et hakk bort og tilbake igjen. (basert på hear-say, hvis jeg er på vill spor, rett opp) T-Evil Lenke til kommentar
simonstenhaugmo Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 Eller Clear CMOS som det også kalles (?). Det er en liten dings som skal flyttes i et par sekunder. HK-manualen skal forklare dette ganske greit. Oftest tre pinner og en dings som dekker to flytt denne et hakk bort og tilbake igjen. (basert på hear-say, hvis jeg er på vill spor, rett opp) T-Evil 7089679[/snapback] skal prøve jeg... Lenke til kommentar
simonstenhaugmo Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 hvor finner man denne "CLEAR CMOS" ? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Hei og velkommen til forumet Må pirke litt på emnetittelen din, den er for lite beskrivende. Hvorfor man vil ha det slik på forumet kan du lese om her: Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
tevil Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Vel, du må nesten finne ut hvilket hovedkort du har. Har du alle papirene som fulgte med når du kjøpte pcen din? Det skal være en manual med. Sjekk i den. Sjekk innholdsfortegnelsen og CCMOS (Clear Cmos) på HK står det vel CCMOS rett under akkurat disse pins-ene som kan cleare cmos. Men som sagt tidligere, aner ikke hva som er problemet. Mye rart kan være feil vettu. Er du sikker på at viftekontakten til den nye cpu-kjøleren er skikkelig i? Har du sjekket absolutt alle kontakter enda engang? Det skal "kneppe" når du setter inn 4-pins strømkontakten. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Sjekk innholdsfortegnelsen og CCMOS (Clear Cmos) på HK står det vel CCMOS rett under akkurat disse pins-ene som kan cleare cmos. Som du nevner, manualen er viktig. Også fordi produsenter betegner jumperen litt forskjellig. F.eks. Asus bruker også 'CLRTC', Epox skriver 'JCMOS', Abit 'CCMOS', men det er samme jumperen og den skal flyttes fra pin 1-2 -->2-3-->1-2. Ofte er den i nærheten av det runde blanke bios-batteriet. Når det er gjort bør man åpne BIOS og sette riktig tid og dato, 'optimized defaults' kan også være et greit valg før save & exit. Lenke til kommentar
simonstenhaugmo Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2006 Sjekk innholdsfortegnelsen og CCMOS (Clear Cmos) på HK står det vel CCMOS rett under akkurat disse pins-ene som kan cleare cmos. Som du nevner, manualen er viktig. Også fordi produsenter betegner jumperen litt forskjellig. F.eks. Asus bruker også 'CLRTC', Epox skriver 'JCMOS', Abit 'CCMOS', men det er samme jumperen og den skal flyttes fra pin 1-2 -->2-3-->1-2. Ofte er den i nærheten av det runde blanke bios-batteriet. Når det er gjort bør man åpne BIOS og sette riktig tid og dato, 'optimized defaults' kan også være et greit valg før save & exit. 7094062[/snapback] menne det skjer ingen ting.... maskinen låser seg når det første kommer opp! jeg trenger desperat hjelp Lenke til kommentar
tevil Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Hvordan løste du det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå