Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke bilde på skjermen, ingen anelse hvorfor

Anbefalte innlegg

Heisann.

Problemet står i overskriften. :)

Et lignende problem har skjedd før, men det har da ordnet seg etter en stund av seg selv.

Det har seg slik at jeg på grunn av problemer med pc som låser seg på ulike måter (av årsaker jeg ikke ser grunn til å ta opp) slik at jeg må slå av maskinen på strømforskyningsknappen. Da hender det gjerne at skjermen ikke gir bilde, dette ordner seg ved å slå av maskinen å vente, men har ikke gjort det denne gang.

Jeg er sikker på at det ikke er noe galt med kabler til skjerm eller noe slikt, og skjermen viser "no signal".

Jeg aner ikke hva jeg kan gjøre. Hva er årsaken til problemet?

Kan det være verd å resete BIOSen manuelt på hovedkortet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet jeg muligens er uhøflig ved å følge opp tråden for tidlig kanskje, men håper det kan tas i betrakning av at det er et stykke mellom Pcen jeg bruker nå og den i hjemmet som ikke virker slik den skal. Jeg håper inderlig på hjelp her, er det vrkelig ingen som kan hjelpe en stakkars fyr som betrakter seg som nærmest avhengig av en fungerende PC? :ohmy:

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Heisann.

Problemet står i overskriften.  :)

Et lignende problem har skjedd før, men det har da ordnet seg etter en stund av seg selv.

Det har seg slik at jeg på grunn av problemer med pc som låser seg på ulike måter (av årsaker jeg ikke ser grunn til å ta opp) slik at jeg må slå av maskinen på strømforskyningsknappen. Da hender det gjerne at skjermen ikke gir bilde, dette ordner seg ved å slå av maskinen å vente, men har ikke gjort det denne gang.

Jeg er sikker på at det ikke er noe galt med kabler til skjerm eller noe slikt, og skjermen viser "no signal".

7089558[/snapback]

hei! du kan prøve og gi skjermkortet en liten "dytt" :thumbup: kan være årsaken

Lenke til kommentar
,17/10-2006 : 17:24]Heisann.

7089558[/snapback]

hei! du kan prøve og gi skjermkortet en liten "dytt" :thumbup: kan være årsaken

7090917[/snapback]

Det tror jeg nå ikke. Åpnet kabinettet i går og rikket litt på skjermkortet. Intet skjedde. Restartet BIOSen i samme slengen. Var heller ikke til hjelp. Når det skal sies så kjentes skjermkortet muligens litt løst, dvs. det var slik at jeg kunne rikke litt på det, men det satt fast i AGP-porten. Er det normalt? Ellers når det gjelder BIOSen så har jeg i lengre tid vært uten et CMOS batteri som virker slik det skal. Dvs. jeg får ikke lagret BIOS-innstillinger slik at de huskes ved strømavbrudd. Kan dette ha noe med saken å gjøre? Prøvde å skifte CMOS batteri, til ingen nytte,l men det var muligens fordi jeg brukte en kniv for å presse nybatteriet nedi, og muligens skadet det. Men det er lenge siden.

Lenke til kommentar
Heisann.

7089558[/snapback]

har du mulighet å prøve og bytte skjermkort... bare for å se om skjermkortet er øddelagt! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...