Mr.Anki Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Hei. Har tenkt til og kjøpe meg en ny hdd på 250 gig. Jeg letter etter en stille disk med god ytelse. Den bør ikke koste mer enn 7-800 kr. Jeg har sett litt på en Western Digital disk og lurer på om dere har noen synspunkter? Så i en test at den kun fikk minus for lav plate str. har dette noe og si ? Kom gjerne med andre forslag! mvh anki Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Den disken ser veldig grei ut til den prisen! Har vurdert den selv, men har ikke kommet så langt at jeg har kjøpt den ennå. Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 WD lager gode harddisker de, spesielt denne med 16mb yter bra. Generelt er det billigste best, men ville kanskje ikke valgtMaxtor. Ellers er det to disker som jeg synes utmerker seg: SAmsung er best på varmeutvikling og støy Seagate sin nye .10 serie yter best gjevnt over, og eer ellers gode disker. Lenke til kommentar
Lightning- Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Enig med watercool! IKKE kjøp Maxtor.... det som og kjøpe søppel Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Enig med watercool! IKKE kjøp Maxtor.... det som og kjøpe søppel 7089715[/snapback] Enig! Bråker og er trege. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Du får 320GB varianten av WD disken hos PSdata til 800 kr. Grei pris/GB 2 øre/GB mer enn 250 GB varianten. Ikke noe særlig med støy heller. Lenke til kommentar
Lightning- Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Du får 320GB varianten av WD disken hos PSdata til 800 kr. Grei pris/GB 2 øre/GB mer enn 250 GB varianten.Ikke noe særlig med støy heller. 7089780[/snapback] *pirke. 2øre blir vel 50GB for en krone og det vil vel si ca 4 kroner Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 Du får 320GB varianten av WD disken hos PSdata til 800 kr. Grei pris/GB 2 øre/GB mer enn 250 GB varianten.Ikke noe særlig med støy heller. 7089780[/snapback] Har sett på den men den er ikke på lager nå .. Får se om jeg venter på den. Lenke til kommentar
Jovi60 Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 (endret) Hei. Har tenkt til og kjøpe meg en ny hdd på 250 gig. Jeg letter etter en stille disk med god ytelse. Den bør ikke koste mer enn 7-800 kr. Jeg har sett litt på en Western Digital disk og lurer på om dere har noen synspunkter? Så i en test at den kun fikk minus for lav plate str. har dette noe og si ? Kom gjerne med andre forslag! mvh anki 7089409[/snapback] Hvorfor ikke velge en av diskene som kom best ut i Hardware sin test av S-ATA-disker? Nemlig: Hitachi Deskstar T7K250 250 GB SATA eller Samsung SpinPoint P120 250 GB S-ATA. Har begge disse selv, og de er både støysvake og raske. Førstnevnte er kanskje ørlite raskere enn disken fra Samsung. Du kan forøvrig lese om den testen her: http://www.hardware.no/tester/harddisk/sto...disker/22139/12 Endret 17. oktober 2006 av Jovi60 Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 Hei. Har tenkt til og kjøpe meg en ny hdd på 250 gig. Jeg letter etter en stille disk med god ytelse. Den bør ikke koste mer enn 7-800 kr. Jeg har sett litt på en Western Digital disk og lurer på om dere har noen synspunkter? Så i en test at den kun fikk minus for lav plate str. har dette noe og si ? Kom gjerne med andre forslag! mvh anki 7089409[/snapback] Hvorfor ikke velge en av diskene som kom best ut i Hardware sin test av S-ATA-disker? Nemlig: Hitachi Deskstar T7K250 250 GB SATA eller Samsung SpinPoint P120 250 GB S-ATA. Har begge disse selv, og de er både støysvake og raske. Førstnevnte er kanskje ørlite raskere enn disken fra Samsung. Du kan forøvrig lese om den testen her: http://www.hardware.no/tester/harddisk/sto...disker/22139/12 7089951[/snapback] hva er det med varmen på disse diskene ? hva ligger tempen på? Lenke til kommentar
Vinci Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Jeg ville ha anbefalt en av siste generasjons harddiskene fra Seagate (7200.10): https://prisguiden.no/product.php?productId=46766 Disse skal være veldig raske og også stillegående. Prisen er jo heller ikke til å bli lei seg av. Kan eventuelt ta 320GB varianten som ikke koster så veldig mye mer: https://prisguiden.no/product.php?productId=46766 Hilsen Vinci Lenke til kommentar
MaX [NOR] Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 (endret) Hei. Har tenkt til og kjøpe meg en ny hdd på 250 gig. Jeg letter etter en stille disk med god ytelse. Den bør ikke koste mer enn 7-800 kr. Jeg har sett litt på en Western Digital disk og lurer på om dere har noen synspunkter? Så i en test at den kun fikk minus for lav plate str. har dette noe og si ? 7089409[/snapback] Grei disk med bra ytelse. Har 2 av dem i raid 1 i ca 1 års tid. Ikke no problem. Har også 1 av Deskstar T7K250 250 GB SATA, også en grei disk. Relativt lavt støynivå på begge. Angående Maxtor disker: De jeg har hatt har fungert som forventet, men de har har hatt litt for mye støy for min smak. Endret 17. oktober 2006 av MaX [NOR] Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 Er det noe serlig ytelseforskjell på 8 og 16 mb cache? Tror jeg enten går for den fra Hitachi Eller den fra Western Digital. Hvem skal jeg ta ? Stem nå! Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Er det noe serlig ytelseforskjell på 8 og 16 mb cache? Tror jeg enten går for den fra Hitachi Eller den fra Western Digital. Hvem skal jeg ta ? Stem nå! 7090448[/snapback] WD Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Er det noe serlig ytelseforskjell på 8 og 16 mb cache? Tror jeg enten går for den fra Hitachi Eller den fra Western Digital. Hvem skal jeg ta ? Stem nå! 7090448[/snapback] Har lest flere sammenligninger og tester, og det er faktisk ingen/svært liten forskjell mellom 2MB og 16MB cache på disken. Ref. Toms Hardwareguide og Anandtech. Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Som sagt, Seagate .10 er de beste vanlige diskene i dag. Ytelsen er nok den beste, og kvaliteten god. 16 mb cache gjør enormt mye forskjell her, det imponerende med Hitachi var att den holdt følge med WD sin 16 mb, Seagate sin er nok bedre enn det igjen. Stemmer for Seagate hvis ikke det er spesielle krav om støy. WD er mest ett billigmerke, de kjøper bare gammel teknologi, men lager helt ok disker likevel. SOm sagt, Hitachi diskene har bare 8 mb cache sist jeg sjekket, og de vil nok yte dårligere enn Seagate sin nye serie. Den testen er litt vel gammel. Min stemme går til Seagate, hvis du av en eller annen merkelig grunn absolutt skal spare 20 kr. er WD fin den og. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 Som sagt, Seagate .10 er de beste vanlige diskene i dag. Ytelsen er nok den beste, og kvaliteten god. 16 mb cache gjør enormt mye forskjell her, det imponerende med Hitachi var att den holdt følge med WD sin 16 mb, Seagate sin er nok bedre enn det igjen. Stemmer for Seagate hvis ikke det er spesielle krav om støy. WD er mest ett billigmerke, de kjøper bare gammel teknologi, men lager helt ok disker likevel. SOm sagt, Hitachi diskene har bare 8 mb cache sist jeg sjekket, og de vil nok yte dårligere enn Seagate sin nye serie. Den testen er litt vel gammel. Min stemme går til Seagate, hvis du av en eller annen merkelig grunn absolutt skal spare 20 kr. er WD fin den og. 7091798[/snapback] Har lyst på en stille og kjølig disk, men kan absolut vudere den fra Seagate.. Er den fra WD stillere en Seagate sin ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå