Gå til innhold

Oppgradere skjermkort på Thinkpad T30?


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en Thinkpad T30, med 16 mb dedikert minne på skjermkortet, for å være ærlig så syns jeg det er litt lite, men etter det jeg har forstått er ikke mulig å bytte skjermkortet eller hva det er for noe....

Det er en ATI 7500 Mobility som står i maskinen...

 

Men idag var jeg innom http://www.dinside.no, som viste hvordan man skifter skjermkort på en dell maskin.

Dermed så lurte jeg på om det er samme mulighet for min maskin....., dette virket bare litt for godt for å være sant...

Kortene de testet var Nvidia Geforce 4 Go-kort, og et ATI Radeon Mobility 9000-kort.

 

Fins det noe håp for oppgradering?

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: MrJavalava på 2002-11-06 13:31 ]</font>

 

[ Denne Melding var redigert av: MrJavalava på 2002-11-08 17:06 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror at Dell er litt spesiell i så måte. Skjermkortet er ikke loddet fast på Dell maskinen. Derfor er det mulig å bytte skjermkort.

På IBM maskinene tror jeg skjermkortet er loddet fast slik at å bytte det er vanskelig.

 

Er enig om at det er litt lite skjermminne på T30, men man kan jo ikke få alt :smile:

 

Er du ellers fornøyd med maskinen? Jeg fikk min gjennom et studenttilbud på UIT. Jeg er iallefall storfornøyd.

Lenke til kommentar

Joa, jeg er nok fornøyd med maskinen.

Jeg "fikk" den også igjennom et studenttilbud ved universitetet jeg går på.

Jeg hadde igrunnen håpet på at noen visste om grafikk brikken er loddet fast.

Det virket som om du ikke var helt sikker heller....

Men det hadde vært greit å vite om brikken er "løs" eller ikke.

 

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: MrJavalava på 2002-11-06 18:43 ]

Lenke til kommentar

kom over en artikkel på tom's harwareguide, det akkurat dell inspiron var omtalt, det som er saken er at på hovedkortet på disse maskinene er det orginalt med ATI chipset (f.eks. radeon 7500), men de som kjøpte en slik med GF kort i steden, ble dette kun lagt på som et add-on kort, det som tom da viste var hvordan en kunne fjerne GF kortet og bruke det ATI kortet som var standard på HK, og etter som jeg har forstått gjelder denne metoden kun 8200...

 

 

mvh

morten

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...