potetball Skrevet 14. desember 2001 Del Skrevet 14. desember 2001 Har et stort problem med min IBM 45GB harddisk som jeg kjopte for en stund siden... har aldri klart aa bruke den paa ata66 kontrolleren paa mit abit be6 hovedkort... dvs hvis installerer win2k paa den og prover a boote prover win2k aa starte, faar sjansen til aa trykke f8...den fortsetter...skjermbildet med ms-logo kommer og saa teller den opp en 5-6 blaa firkanter saa skjer det som alltid skjer...BLUESCREEN INACCESSABLE_BOOT_DEVICE blabla bla..eller noke i den duren... noen som har peiling? i og med at jeg aldri fikk det til saa har jeg bare latt den staa paa ata33 kontrolleren som er paa dette hovedkortet ogsaa og da har den fungert fint... BTW.. fikk nytt hovedkort i dag. Epox kha+. og provde a sette harddisken paa ata100 kontrolleren der(ingen ata33 kontroller der)..men samme feil kommer da... hvordan fikser jeg dette...kommer meg ikke inn for aa legge inn via4in1 drivere heller... hilsen desperat som vil teste ut min nye xp 1600+ og pov gf2 TI... Lenke til kommentar
DataButikken.com Skrevet 14. desember 2001 Del Skrevet 14. desember 2001 Hoppas du förstår Svenska :smile: Detta fel får du om du inte installerat drivrutin för din ATA66/ATA100-kontroller. Windows har stöd för ATA33 utan extra drivers, men för att koppla disken till ATA66/ATA100-Interface krävs installation av drivrutin. Om moderkortet har ett ATA33-interface kan drivrutinen för ATA66/100 installeras under Windows om man startar systemet på ATA33-interfacet. Annars: Vid en nyinstallation av Windows NT/2000 får du under installationen möjlighet att trycka F6 för att installera drivrutin för SCSI-kontrollers, och då ATA66/ATA100-drivrutiner installeras som SCSI-kontrollers under Windows NT/2000 är det så du löser problemet! Drivrutinen du skall installera ligger på diskett eller CD som medföljde moderkortet. TechDept/db http://www.databutikken.com/no/ Edit: "F8" -> "F6" [ Denne Melding var redigert av: DataButikken.com på 2001-12-14 23:33 ] Lenke til kommentar
intel_guru Skrevet 14. desember 2001 Del Skrevet 14. desember 2001 Til datorbutiken.com! Synes prisene deres er utrolig lave, i forhold til andre webshoppere! Bare synd at dere bruker litt lang tid på å levere pakker til Norge Lenke til kommentar
DataButikken.com Skrevet 15. desember 2001 Del Skrevet 15. desember 2001 Nja, det stämmer inte helt riktigt att vi skulle ta längre tid på oss att leverera order mot Norge... När vi öppnade vår Norska sida var det givetvis så att vi inte skickade order så snabbt som nu, dels beroende på att Svenska Posten krävde minimum 50 kollin/sändning, dels på grund av inkörning av våra system för utlandsleveranser. Sedan länge tillbaka nu sker leveranser mot Norge dagligen, och dessa göres _före_ de Svenska! Anledningen till detta är att gods mot Norge hämtas hos oss samma dag, och att utlandsleveranser tar något längre tid att hantera. Att det i vissa fall dröjer någon dag extra i samband med att varorna passerar genom Tullen (told/customs - heter inte tull på Norska :smile:, råder vi tyvärr inte över, men känner till att det ibland "fastnar" på vägen... Vi har generellt en leveranstid på 1,4 dagar - oavsett vilket land varorna skall till. Varor som finns på lager (gröna) skickas numera _alltid_ från oss senast arbetsdagen efter det att ordern lagts hos oss. Blå/Gulmarkerade varor tar tyvärr längre tid då de ej finns på eget lager. Om du anser att en leverans från oss dröjer - skicka snarast ett mail till [email protected] för snabbast möjliga lösning! Det är aldri så att en order medvetet eller omedvetet hålls kvar i systemet - det vore dålig ekonomi! Det ligger självklart även i vårt intresse att skicka så mycket varor så möjligt på så kort tid som möjligt, och vi har många lösningar för problem som kan uppstå i samband med att våra leverantörer inte håller ord mot oss - allt för att du som är kund till oss skall bli nöjd! Jag hoppas jag besvarat din fråga på bästa sätt, om inte - posta gärna följdfrågor eller maila oss -> [email protected] TechDept/db http://www.databutikken.com/no/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå