stclem Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Dama sitter på en Nokia 6230i og kunne abselutt trengt seg et minnekort som var litt større en det hun har i dag. På nokias egne sider står det at den støtter MMC kort opp til 1gig, men i bruksanvisninven står det at den støtter til 512 mb. På netshop sine sider står det at den støtter 512 mb. Altså to som sier 512 og en som sier 1gig. Burde ikke Nokia vite best? http://nokia.no/phones/6230i/ http://netshoposlo.no/aspx/produkt/prdinfo....aspx?plid=9033 Noen som har testet Nokia 6230i med 1GB MMC kort? Hva er foresten forskjell på MMC og MMC mobile? http://netshoposlo.no/aspx/produkter.aspx?...&visavdeling=18 Lenke til kommentar
stclem Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2006 Ingen som vet noe? Lenke til kommentar
mtc2300 Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Ingen som vet noe? 7101550[/snapback] Jo da. Jeg havde et 1GB i min 6230i. Det virkede fint. Man kan også sætte et 2GB kort i, men så må man ikke formaterer det via telefonen, men kun via en kortlæser Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 (endret) Fetteren min hadde 1GB kort i sin 6230i, og det funka helt glitrende med unntak av et par små ting: 1. Legger man mer enn ca 512MB med mp3er på kortet og prøver å åpne dem med mp3 spilleren på telefonen så skjer følgende: - telefonen bruker LANG tid på å laste programmet og mp3ene - lyset på telefonen blir stadig svakere og svakere under opplastningen (virker som om den får problemer med å forsyne seg av nok strøm) Noen ganger kræsjer den, andre ikke 2. Ringetoner i mp3 format lagret på minnekortet bruker LANG tid på å laste når telefonen ringer, gjerne 4-5 sekunder. Dette resulterer i at telefonen ringer uten at du hører ett kvekk. Ofte gir telefonen opp og spiller av "Nokia tune" istedenfor. Fetteren min hadde rett voltage på minnekortet og greier, men han husket ikke hvilket merke det var på kortet nå. Skal hun IKKE bruke kortet til å lagre mp3er på er det ingen problemer med å kjøpe et 1GB kort. Men tror kanskje ikke hun får noe glede av 1GB kort om det begynner å faile så fort hun fyller opp 512MB +. Endret 20. oktober 2006 av ..Bjørnar.. Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Jo større kort, jo tregere blir telefonen når den skal lese kortet. -snubbel Lenke til kommentar
cc Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Jeg har en 6230 (vanlig, ikke 6230i). Til denne har jeg brukt et 1 GB mmc kort med lavt strømforbruk, og dette har fungert helt fint i et par år nå. Den første gangen jeg skulle formatere kortet gikk ikke dette i tlf, men det gikk i kameratens noe dyrere Nokia (6680). Deretter har jeg kunnet formatere kortet også i min 6230, men det er da kun ca 800MB faktisk tilgjengelig etter format. Ja, første gangen etter man har slått på telefonen bruker den 15 sek på å indeksere de 800 MB med sanger man får inn, men deretter er det ikke noen nevneverdige treghetsproblemer. Har heller ikke hatt problemer med at ringetoner fra mmc tar tid før de aktiveres etter noen ringer. Jeg søkte mye rundt før jeg fant et 1gb mmc med lavt strømforbruk til salgs i Norge. Jeg fant det til slutt hos Mamoz, men nå finner jeg kun 512MB versjonen der. Hvis du ikke har noe prob med å bestille fra utlandet, har http://mobymemory.com det aller meste. Lenke til kommentar
bompidom Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 (endret) jeg er litt usikker på det dere sier... fordi jeg har 6230i med standard MMC minnekort som det er plass til 32 mb på. Men finnes det flere forskjellige standardminnekort da? Jeg har også sett i butikker/nettbutikker etter nytt minnekort - finnes nesten ikke. Jeg har ihvertfall ikke sett med 1 gb på... Endret 29. november 2008 av bompidom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå