Gå til innhold

Hjeeeelllp!! kjøpte "voodoo 5" kort av en kammerat!

dj_j0tul

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kamerat har voodoo 5500 agp. Funker som smurt på gamle spill. Kanskje han selger d. Han skal kjøpe seg ny pc.

Voodoo Driverne funker fint uansett, du kak kjøre v4 drivere på et v5 kort og omvendt uten tap av kvalitet og yteles.

Har hatt v4 og v5 selv, vet dette fra egenerfraring.

Lenke til kommentar

Voodoo5 5000 PCI skulle egentlig ha 64MB SDram, men prisene på ram var skyhøye og 3dfx halverte mengden ram som ble brukt på alle Voodoo kort fra V4 4000- V5 6000. Men et voodoo5 kort med 32MB ram var jo ikke konkurransedyktig nok, så de droppa d. Akkurat slik de droppa V4 4000 PCI, et lite kort med 1 VSA-100 chip og 16MB SDram som internt i 3dfx ble kalt for L kortet. L stod for LOSER :smile:

Lenke til kommentar

Bare et lite forslag til deg som nettopp kjøpe d V5 kortet.

Last ned WickedGL! En OpenGL driver som du bør/må bruke for og få de nyeste OpenGL spillene til å virke. F.eks MOHAA.

Last ned WickedGL her!

[bruk av WickedGL:]

Installer, gå til mappen du har installert WickedGL i, kopier filen som heter ogl_hres.dll til den mappen spillet ligger i (f.eks C:Mafia). Rename filen ogl_hres.dll til opengl32.dll. VOILA! [/bruk av WickedGL]

Driveranbefalinger:

WinXP : AmigaMerlin 2.5, 3DHQ 1.09 Beta4

Win2k : AmigaMerlin 2.5, X-3DFX-C 1.08.03, 3DFX 1.04.00 WHQL Certified

Win9x : 3DFX 1.04.01 Beta

:smile:

[ Denne Melding var redigert av: infinityFX på 2002-11-09 16:02 ]

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Hei!

Jeg skal kjøpe et Voodoo5 5500AGP og jeg lurer på om det vil eventuelt fungere på et Asus A7V33-X hovedkort i Win-XP eller Linux?? Må jeg tukle med masse drivere og sånt eller går det fint? Fungerer spill like bra i XP som i Win2000 osv med Voodoo5?

Takker for svar :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...