Jonas Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Hei, Har funnet ut at ved å bruke Console.Read() kan jeg, etter man har trykket enter, lese hva som ble skrevet. Men jeg ønsker ikke at man må trykke enter, eller lese en hel string, jeg er bare ute etter siste key som ble trykket! Vet at det finnes key_press, men jeg er nødt til å gjøre det fra et console-program. Finnes det noe slikt? - Jonas Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 (endret) while (Console.KeyAvailable == false) { Console.Write("."); System.Threading.Thread.Sleep(1000); } ConsoleKeyInfo cki = Console.ReadKey(); Console.WriteLine(cki.KeyChar); Endret 17. oktober 2006 av jorn79 Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 (endret) Takk, det fungerte perfekt! Men jeg har et spørsmål til. using System; class Program { public static void Main() { while (true) { System.Threading.Thread.Sleep(1); if (Console.KeyAvailable == true) { ConsoleKeyInfo cki = Console.ReadKey(); Console.Clear(); Console.WriteLine(cki.KeyChar); } } } } .. det ser ikke ut til å fungere om jeg bytter ut med Sleep(1000), hvorfor ikke? Edit: Nevermind, tror jeg fant problemet. Endret 17. oktober 2006 av Jonas Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Det har ikke slått deg at med en Sleep(1000) så sover tråden i ett sekund før du kan gjøre noe mer? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 Det har ikke slått deg at med en Sleep(1000) så sover tråden i ett sekund før du kan gjøre noe mer? 7088718[/snapback] Øhm, jo. Jeg er ikke så utålmodig at jeg ikke ventet. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Ikke godt å vite med dere jyplinger som bare vil at vi skal løse skoleoppgavene deres uten å prøve og søke selv en gang... Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 Du aner ikke hva du prater om.. Startet med C# omtrent nå, jeg vet ikke en gang hva det jeg ber om heter. Er forøvrig heller ikke en skoleoppgave. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Såklart... jeg vet stort sett aldri hva jeg snakker om jeg... Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Hvorfor bruker dere Thread.Sleep, er ikke System.Windows.Forms.Application.DoEvents bedre? Lenke til kommentar
JeyKey Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Jo, det er nok det i denne sammenhengen ja Lenke til kommentar
strykejern Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Hvorfor ikke bare: char tastetrykk = Console.ReadKey().KeyChar; ? Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Jo, det er nok det i denne sammenhengen ja 7089447[/snapback] Du skal ikke begrunne det du sier også, eller bare later du som om du kan noe ved å henge deg på en uttalelse? Lenke til kommentar
JeyKey Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Har du i det hele tatt ytret ett eneste positivt ord for hele dagen? Jeg bare lurer, er du like hyggelig i virkeligheten? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Kanskje en lang dag, hvem vet, vi har vel alle våre dager. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Har du i det hele tatt ytret ett eneste positivt ord for hele dagen? Jeg bare lurer, er du like hyggelig i virkeligheten? 7090668[/snapback] Nå var vel poenget at jeg ba deg om en begrunnelse på uttalelsen, men det klarer du ikke en gang? Det blir litt for teit å sitte her og prøve å få alle til å løse dine oppgaver, og så skal du etterpå sitte og late som om du kan mye mer enn du kan... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå