Dehussler Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 Hei! Jeg har tenkt LENGE på om jeg skal overklokke gpu`en, jeg har kjøpt inn et vannkjølings system men så kommer jeg til et lite problem.. :wink: Hva skal jeg Bruke til å overklokke?.. Lenke til kommentar
Mr. Purple Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 powerstrippp kansje?????? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 Bruker Rivatuner med godt resultat. Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 Nå skjønner jeg ikke helt hva du mener, men hvis det er slik at du allerede har vannkjøling på GPUen så er det bare å overklokke i vei. Bruk et overklokkingsprogram som Powerstrip, rivatuner etc. Lenke til kommentar
Dehussler Skrevet 6. november 2002 Forfatter Del Skrevet 6. november 2002 Hvor langt er det mulig å gå da? Å hva kan jeg bruke för å se tempen? .. Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 Hvor langt du kan gå varierer veldig. Bare klokk opp litt om gangen, og test maskina med de nye innstillingene for hver gang. Hvis alt går stabilt kan du prøve å gå litt lenger, hvis ikke klokker du ned et par hakk. For å måle temperaturen kan du bruke et vanlig digitalt termometer festet ved siden av kjerna (har aldri gjort det selv men ok.no har en guide til det). [edit] Guiden er til å måle temperatur på cpu'en, men jeg regner med at de samme prinsippene gjelder for gpu'en. [ Denne Melding var redigert av: Jvla Halvsame på 2002-11-06 13:29 ] Lenke til kommentar
CFD Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 Har du et Asus Deluxe kort kan du bruke den innebygde Temp sensoren da. Men det er over 100 sånne spm som du har her. Ligger tilogmed på forsiden av denne forum kategorien! Lenke til kommentar
RostamX Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 Quote: Den 2002-11-06 13:54, skrev CFD:Har du et Asus Deluxe kort kan du bruke den innebygde Temp sensoren da.Men det er over 100 sånne spm som du har her.Ligger tilogmed på forsiden av denne forum kategorien! Jeg har et asus delux kort.... Hvilket program er det jeg skal bruke for å lese av temp? Lenke til kommentar
CFD Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 Vell det er et slikt program som ligger på den CDèn som fulgte med. På mitt Vanlige ASUS kort så var det alternativet "Greyed out". Skal hjem og skal sjekke hva det programmet heter. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 SmartDoctor het programmet. Har hørt mye bra om dette programmet ,men jeg har desverre ikke prøvd det selv. Lenke til kommentar
RostamX Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 Veldig rart dette her prøver oå innstalere nen site versjonen (Smart Doctor 2.0) som liksom skal støtte 8460 serien og får da følgende melding : No monitor IC is detected on your VGA card! installation aborts. Lenke til kommentar
Mr. Purple Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 da er det vel ikke et deluxkort du har da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå