Gå til innhold

Woho! - Nytt objektiv i hus :-)

Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Whiiii!

Sitter her på jobb med mitt nye Olympus Zuiko Digital 7-14mm F4.0 trygt sittende på bordplata ved siden av meg... Har såvidt pakka opp og tyvtitta og må si at jeg virkelig er imponert av utførelsen og den generelle kvalitetsfølelsen....

Har dog venta lenge på denne saken, godt over 3 uker... Bestemte meg for å bestille fra stretto.no da disse var en tusenlapp rimeligere enn fotovideo, hvor jeg vanligvis handler.... Stretto snakket om 8-10 dagers levering, menmen...

Nå må jeg bare få objektivet trygt hjem på sykkelen, så er alt slik det skal være :)

Kommer sikkert til å legge ut noen bilder i løpet av kvelden. Kan jo bli spennende; er egentlig ikke noe vidvinkelmenneske :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har også fått nytt objektiv Canon 28mm f/2,8, i går

Så jeg plager de andre på jobb med å ta bilder av alt som skjer.(ikke så mye spenende). De bildne kommer ikke her.

Litt uvant brennvide(vant med 50mm), men tror det blir lett å venne seg til.

Har også invester i Magnar Fjørtofts bok, bra, skulle ha gjort det for lenge siden. Kan hende det dukker opp et bilde her fra meg også.

Lenke til kommentar

Dette kan bli en lang tråd om folk fortsetter å henge seg på :)

Her er det en Canon 50mm f1.2 som for tiden er siste nye hest i stallen. Har vært eneste objektiv på rammesøkeren den siste uka, og den kommer nok pga størrelsen etterhvert til å finne sin plass innendørs og varierende lys hvor jeg kan trenge f1.2-2.0. Nå må jeg jakte litt på en 35mm som takler motlys for de lysere timene av dagen.. :)

Motlys:

317.jpg

Flotte mørke skygger og god skarphet på f5.6:

316.jpg

Relativt god skarphet (men litt lav kontrast) på f1.2:

315.jpg

Litt tønnefortegning der - er ikke dette et ankepunkt mot moderne 50mm fra Canon og Nikon og?

Gleder meg til å se eksempler fra Zuiko 7-14mm! Livet på 14mm med 35mm film er iallefall forholdsvis underholdende :)

Mvh

Kjetil

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Vel vel... Kom meg trygt hjem, men forble i hus for lenge; da jeg til slutt kom meg ut i halv-åtte-tiden var det bekmørkt. Helt og holdent.... Fikk knipsa et nattebilde, men gjør ikke så mye nytte for å evaulere bildekvaliteten.... Slenger det opp uansett.

50mm bildet ditt tatt på 5.6 er crispt og bra! Hvor mye betalte du? Er det designed-for-digital?

Bildet er tatt ca. 40 cm fra nærmeste enden av benken.

7mm (14mm, 35mm equiv.), 60 sekunder, F5.0, ISO100, in-camera-noise-reduction.

15317.jpeg

Mvh.

TH

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...