abene Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Microsoft lanserer snart multimediaprogrammet Windows Media Player 11. Vi har sjekket ut betaversjonen. Les mer Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 (endret) Savner en del, jeg finner jo ikke fram der inne Vertfall på beta 2 så sliter jeg også med at kodec pakka mi ikke funker som den skal i wmp11, noen musikvideoer får jeg ikke lyd på Og nettradioen til nrk blir litt fjern, knappene og lyd justering komer bak siden på en måte... Endret 17. oktober 2006 av VikinGz Lenke til kommentar
ullevål Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Kan denne spille av i 16:9 format? Noe jeg savner sterkt i 10 utgaven. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Ja. Burde kanskje tatt med utvidingen av DVD-avspilling. Snart kommer vel kodek-pakkene og støtter versjon 11 fullt ut og da blir det moro i heimen. Håper noen klarer å tweake den så mye at du kan rippe, spille av og brenne ut FLAC. DET hadde vært noe det. WMP viser med 11 at den banker iTunes ned i støvlene når det kommer til funksjonalitet, utforming og brukervennlighet. Dette understrekes av en 5 år gammel maskin som har et bibliotek på 12.000 sanger og ikke har NOEN hakk i avspillingen, i motsetning til en viss konkurrent. Den takler også behandlingen av så mange sanger vesentlig bedre enn iTunes. Føles nesten som MediaMonkey, men bare nesten. Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Tror faktisk den eneste grunnen til at jeg ikke bruker media player er størrelsen på applikasjonen. Gud bedre da, må jo ha en tredje skjerm bare for å spille av en MP3... Lenke til kommentar
iMono Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Tror faktisk den eneste grunnen til at jeg ikke bruker media player er størrelsen på applikasjonen. Gud bedre da, må jo ha en tredje skjerm bare for å spille av en MP3... 7088784[/snapback] Du har jo flere modus da; Lenke til kommentar
elfkin Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Tror faktisk den eneste grunnen til at jeg ikke bruker media player er størrelsen på applikasjonen. Gud bedre da, må jo ha en tredje skjerm bare for å spille av en MP3... 7088784[/snapback] Nei? Høyreklikk på taskbaren og velg "Toolbars", velg deretter Windows Media Player. Eventuelt kan du sette den i compact mode. Og uansett; trenger du å ha hele media-playeren oppe for å høre på musikk? Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Jeg har testet denne på HTPCen. Og fremdeles gå går det ikke ann å endre Aspect Ratio på film. Irriterende. Det er noe jeg trenger for å kunne få fylt ut hele TVen min med bilde. Samt at en del nedlastede klipp kommer i feil ratio slik at de må omjusteres for å fungere ordentlig. Dermed er det fortsatt bruk av VLC som gjelder (Håper de kommer med bedre søkefunksjon i filmer snart) Lenke til kommentar
Theoneask Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Den er ein stor forbedring frå tidlegare wmp, spesielt innen biblioteket og søkefunksjonen. Brenne og rippe funksjonen virker og svært bra. Men det gjekk med denne nett som det gjekk med Itunes. Berre at eg brukte wmp lenger, ender alltid tilbake på Winamp. Bortsett frå film/seria, der bruker eg wmp. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Ja. Burde kanskje tatt med utvidingen av DVD-avspilling. Snart kommer vel kodek-pakkene og støtter versjon 11 fullt ut og da blir det moro i heimen. Håper noen klarer å tweake den så mye at du kan rippe, spille av og brenne ut FLAC. DET hadde vært noe det. WMP viser med 11 at den banker iTunes ned i støvlene når det kommer til funksjonalitet, utforming og brukervennlighet. Dette understrekes av en 5 år gammel maskin som har et bibliotek på 12.000 sanger og ikke har NOEN hakk i avspillingen, i motsetning til en viss konkurrent. Den takler også behandlingen av så mange sanger vesentlig bedre enn iTunes. Føles nesten som MediaMonkey, men bare nesten. 7088723[/snapback] Synes nesten det burde være en selvfølge at det ble støttet, synes WMP (og endel andre) fokuserer litt lite på selve avspillingen og slikt. Er det native gapless-playback? RG-støtte? Id3v2.4-støtte? Skikkelig støtte for custom tag-fiels? Hvor kjapt er søket i forhold til de kjappeste? AtW Lenke til kommentar
iMono Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 1. Er det native gapless-playback? 2. RG-støtte? 3. Id3v2.4-støtte? 4. Skikkelig støtte for custom tag-fiels? 5. Hvor kjapt er søket i forhold til de kjappeste? AtW 7089197[/snapback] Du har spurt om dette før da og fått svar på de fleste av dem. 1. Ja. 2. Har ikke prøvd. 3. Ja. 4. Har ikke prøvd. 5. Veldig kjapp. En av de raskeste jeg har testet. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 1. Er det native gapless-playback? 2. RG-støtte? 3. Id3v2.4-støtte? 4. Skikkelig støtte for custom tag-fiels? 5. Hvor kjapt er søket i forhold til de kjappeste? AtW 7089197[/snapback] Du har spurt om dette før da og fått svar på de fleste av dem. 1. Ja. 2. Har ikke prøvd. 3. Ja. 4. Har ikke prøvd. 5. Veldig kjapp. En av de raskeste jeg har testet. 7089220[/snapback] 1. Forrige gang jeg spurte om det, så mener jeg å huske at konklusjonen var at det hadde en slags gapfjerningsfunksjonalitet, uten at det kom helt fram hvordan den virker. 3. Det er jo bra, det er tross alt en fire år gammel standard, mange programmer støtter jo bare id3v2.3 AtW Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Noen som vet om den kommer i XP x64 versjon eller? Betaen ga beskjed om at den ikke støttet x64 sist gang jeg prøvde. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Jeg synest at WMP 9 og 10 er trege og sløser med ressurser, er versjon 11 bedre på dette? Lenke til kommentar
nex0r Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Jeg synest at WMP 9 og 10 er trege og sløser med ressurser, er versjon 11 bedre på dette? 7090457[/snapback] Kommer an på hva du mener med sløser, min WMP11 bruker 10mb minne med 10,000 sanger, de fleste med coverart. Det finnes nok spillere som bruker mindre. Bryr meg egentlig ikke om en spiller bruker 10 eller 50mb ram så lenge jeg har 2gb. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Jeg synest at WMP 9 og 10 er trege og sløser med ressurser, er versjon 11 bedre på dette? 7090457[/snapback] Kommer an på hva du mener med sløser, min WMP11 bruker 10mb minne med 10,000 sanger, de fleste med coverart. Det finnes nok spillere som bruker mindre. Bryr meg egentlig ikke om en spiller bruker 10 eller 50mb ram så lenge jeg har 2gb. 7090709[/snapback] Det høres ikke så verst ut. Bruker den å "henge" litt når du trykker på noe? Versjon 9 og 10 med "fancy" GUI har en tendens til det. Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 eg syns den virkar veldig stabil og bra. henger ikkje når eg trykker på nåke, i motsetning til 9 og 10 (når eg åpnar spilleren frå miniplayeren på verktøylinja for eksempel) men 2 ting savnar eg veldig; det står ikkje artist og sang med stor skrift over cover art i now playing, og det står ikkje total tid i spillelista, koffor er det vekke? men ellers er det no som med forskjellen mellom 9 og 10. du merkar minimalt før du har lest/hørt om forskjellane Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 BTW, codecpakker er ofte nåke drit uansett. men så lenge det er directshow filter skal no codeca funke uansett om du har WMP9, 10 eller 11 vel? men du må ofte installere codec på nytt etter du har installert ny spiller sia den kan forandre DShow-innstillingane.. Lenke til kommentar
knut ivar Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 WMP 11 Beta ja Mente nå det var en RCL 1 ute nå jeg men ( har 11.0.5705.5043 )... Men har brukt denne i mjaa... 4 - 5 mnd nå er og er fornøyd. Den bruker ikke på langt så mye ressurser som før og søke greia er helt ok. MEN...MS lærer aldri... Radio delen, unnskyld, Media guide er død..(oppdatert: nei ikke nå lenger gett ) joda funkær den Men det finnes en spiller som slår absolutt alle spillere: VLC m/ WMP Skin eller for dere som er h.h.h.he.hekta på Ipod hva med et Ipod Skin? Det finnes et stillehav av skin til dette programmet... Codec`s sa du? Glem det. er ikke nødvendig. VLC takler det meste fra de aller fleste UTEN å ta kvelertak på verken CPU/GPU/Minne. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Mente nå det var en RCL 1 ute nå jeg men ( har 11.0.5705.5043 )... Nei, det er beta 2. VLC er bra for å spille av, men der stopper det dessverre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå