Seebastian Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Hei. Jeg vet ikke helt om dette burde gå under nettverk eller hovedkort. Men satser på at det er rett her. Jeg lurer på hvorfor det er to nettverksporter på hovedkort nå til dags? Er det bare en reserveport? Eller kan man kunne koble opp flere datamaskiner via den ekstra porten? Eller er jeg helt på bærtur nå? Takker for svar Lenke til kommentar
Caze Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Nå kobler man vanligvis ikke en datamaskin til en annen datamaskins nettverkskort, med mindre man bruker krysset TP-kabel. Tidligere var det jo vanlig med kun 2 USB-porter, men i dag er det vanskelig å finne hovedkort med mindre enn 8 porter. Et ekstra nettverkskort er nettopp det: et ekstra. Bruksområdene er mange. Kanskje man vil kjøre maskinen som firewall. Eller kanskje man trenger tilgang til flere LAN (eventuelt route mellom dem). Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Eller som jeg gjør, siden jeg ikke har switch på rommet, har en en krysset kabel som går til xboxen, og en kabel som går fra switchen i til min pc Lenke til kommentar
Brutalix Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Eller om man har Nvidia chipset nyere enn nforce4 kan man få dobbel hastighet om man kobler opp begge mot router. mvh Brut Lenke til kommentar
nomore Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Eller om man har Nvidia chipset nyere enn nforce4 kan man få dobbel hastighet om man kobler opp begge mot router. mvh Brut 7116837[/snapback] Forutsetter at router støtter dette, såkalt trunking... Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Hovedkort av nyere type trenger ikke krysset kabel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå