Gå til innhold

Hvilken CPU? og hvilket HK?

RaZoR_

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurte faktisk på å "svike" intel (ja, jeg er intel-fan) og prøve en AMD XP, og lurer egentlig på hvilken en XP versjonene som gir mest for pengene?

Og hvilket hovedkort er best? en i klassen min har ASUS A7V266-E, og sier det er bra, en annen jeg kjenner har EPoX EP-8KHA+ og sier det er bra. Begge de korta er basert på KT266A, og har DDRram..

Hva mener folket?

Mvh, RaZoR

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2001-12-14 18:23, PanzerFaust skrev:

xp 1600+ har typisk vært mest for pengene, kanskje 1700+ noen steder oxo. Epox sitt er bra og meget billig blant annet på databutikken.com.

Ska du ha noe dyrere kan du like godt gå for soyo dragon plus...

Soyo Dragon Plus vil jeg heller kalle "et billig" alternativ.. det er jo billigere! Kortet er vel bra.. men det STORE minuset med det er den lille plassen rundt Socketen! Tror kanskje jeg hadde kjøpt ABit..

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-14 18:44, mFaFa skrev:

Quote:

On 2001-12-14 18:23, PanzerFaust skrev:

xp 1600+ har typisk vært mest for pengene, kanskje 1700+ noen steder oxo. Epox sitt er bra og meget billig blant annet på databutikken.com.

Ska du ha noe dyrere kan du like godt gå for soyo dragon plus...

Soyo Dragon Plus vil jeg heller kalle "et billig" alternativ.. det er jo billigere! Kortet er vel bra.. men det STORE minuset med det er den lille plassen rundt Socketen! Tror kanskje jeg hadde kjøpt ABit..

soyo er jo dyrere koster 900 spenn mer enn epox,jeg og ville anbefalt epox og xp 1600

Lenke til kommentar

Hadde jeg vært deg så og skulle gå over fra intel til AMD så hadde jeg satset å¨det beste hovedkortet da du uansett sparer masse grunker på og kjøpe AMD :smile:

Testvinner på pcworld er MSI(Microstar) K7T266PRO2-RU

til 1599,- på http://www.psdata.no/

Men de fleste trenger ikke RU (Raid Audio) så gå for

det MSI kortet uten RU (raid Audio).

Det er helt likt testvinnern med uten Raid.

MSI K7T-266-PRO2 til 1349,- på psdata

Til dette hovedkortet kjøper du en

AMD CPU Athlon XP 1600 1.4GHz Socket A 266MHz Tray 1379,- på psdata

Så slenge du med en DDR ram på 512 mb :smile:

og ett fett grafikkort EKS: ett Creatice G3TI 200 til 2290 på psdata :smile:

Da har du det beste av det beste av AMDsystem :smile:

En superrask maskin til en rimelig penge :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-14 18:49, Danny skrev:

soyo er jo dyrere koster 900 spenn mer enn epox,jeg og ville anbefalt epox og xp 1600

Det er litt teit å sammenlikne EPoX og Soyo kortet i pris liksom.. Soyo kortet har nemlig mange flere features enn EPoX.. så å sammenlikne prisen direkte blir jo helt feil. Sammenlikn Soyo kortet med et tilsvarende Asus etc. Kanskje ikke Soyo kortet blir SÅ mye billigere.. men litt er det vel? Jaja, et fett egentlig :razz:

Lenke til kommentar

STØY TIPS:

Sats en god tusing (en og en halv?) på kjøler / kabinettvifter / harddiskkjøler. Då kan en få en svært stille AMD PC.

Har satsa på Alpha Pal 8045 - skrudd til kortet med 4 skruer med fjær, etter mitt syn er denne metoden endel mindre farlig for CPU enn de "gamle" kjølerene med bøyle med fjær som festes i socket'en. Har 19dB Papst på kjøler, 3 Enermax kabinettvifter helt nedjustert og 2 12dB Papst, disse 5 får 10V fra rheostat. Har dempa harddisken med Coolermaster kjøler/kasse som får 5V i "fredstid". Denne miksen gir nå ca. 30 grader på CPU og 27 system, har stressa CPU med Sisoft Sandra CPU Burn In 1 time har då fått 47 CPU og 39 system fra PC Alert.

Det "lure" med MSI K7T Pro2 RU kortet som er nevnt før er USB2 - eneste? hovedkort uansett leverandør med high speed USB, takler og "gamle" USB'en så en har 8 porter å velge i. Derfort satsa eg ("driter" i raid muligheten enda). Har en ideer om overklokking (eg har ikkje) kan en få nyere Bios (versjon 3.3) som gir meir muligheter enn i endel tester der MSI kortet har fått "stryk" på overklokking egenskaper. En av de testene som "halshugde" overklokkingegenskapene sa at dette var det raskeste socket A kortet en fikk rett ut av eska. Utviklinga går RASKT i denne bransjen, det som er HOT en dag er forbigått neste ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...