Gå til innhold

HJELP - innkallelse til Sivilforsvaret!


FranzJosef

Anbefalte innlegg

Blitt innkalt dit, hva er egentlig det? Jeg har søkt siviltjeneste for mange år siden som aldri har blitt noe av. Er nå 27 år og er ferdig med utdannelse på UiO til våren. Dette er et møte (en hel dag rett nok) hvor man skal plasseres tror jeg, som en militærsesjon fikk jeg inntrykk av. Men midt i utdannelsen min? Hva er vitsen med at folk søker utsettelse til militæret da? Har jeg rett på å få det utsatt?

 

Hva er egentlig Sivilforsvaret? Da mener jeg ikke de fine tullete ordene de sikkert har på hjemmesida. Hva GJØR de, sånn helt reellt? Hva risikerer man å måtte gjøre selv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

at du er 27 år burde også gjøre at du slipper, var vel 1 i troppen jeg var i som var 22, han var eldst, er flere som har sluppet pga alder...

 

men er ingen regel som sier det...

 

er ikke sivilforsvaret de som tar førstegangstjenesten sivilt da?

altså jobber i f.eks en barnehage

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Det er et utrolig syt på enkelte her inne....

 

 

 

INGEN har vondt av å tjenestegjøre i sivilforsvaret.... det er jo kun snakk om et 3 ukers kurs +2 dager øvelse i året

men det er veldig mange som glemmer at man faktisk er pliktig å møte til kurs og øvelser...

alternativet kan fort bli dyrt....

http://sivilforsvaret.no/presentation/cont...9&menu_id=1

 

 

De fleste har jo behov for det som læres i sivilforsvaret, enten det er førstehjelp eller brannslukking.....

Endret av Rhj
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...