Moskus Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Er det mulig å skrive et program som kan bruke hurtigtastene man finner på en del keyboard som play, pause, last og next? Disse styrer vanligvis programmer som WMP, Winamp og tilsvarende. Jeg lager en liten videospiller og det hadde vært greit om den kunne bruke disse knappene. På forhånd takk for hjelpen! Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 (endret) private void Form1_KeyUp(object sender, KeyEventArgs e) { if (e.KeyCode == Keys.MediaNextTrack) ;// blah if (e.KeyCode == Keys.MediaStop) ;// blah } Endret 17. oktober 2006 av jorn79 Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 Oh, ligger de der? Det visste jeg ikke, takker og bukker! Men hva skal til for å gjøre dem "globale"? Programmet vil vel neppe reagere på det hvis det ikke har fokus... La oss si at jeg skriver i Word. Jeg vil skippe til neste sang og trykker Next på tastaturet. Kan det ordnes? Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Det blir endel mer avansert... http://www.codeproject.com/csharp/globalhook.asp Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 (endret) Ikke direkte rett frem men det kan gå! Takk! Desverre ser det ut som om eksempel-programmet ikke reagerer på Play/Pause, Next og Last, men det får vi ta som det kommer... Endret 17. oktober 2006 av moskus Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Ikke direkte rett frem men det kan gå! Takk! Desverre ser det ut som om eksempel-programmet ikke reagerer på Play/Pause, Next og Last, men det får vi ta som det kommer... 7088095[/snapback] Si ifra om du får til noe fornuftig da Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 Will do! Skal se på det i kveld. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Tipper det "enkleste" er å lage en C++ wrapper eller noe lignende, som catcher de knappene, og sender det videre dit du vil? Men det blir straks litt mer avansert. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 Da har vi helt forskjellige definisjoner av "det enkleste", da det som fungerer i C# også burde være mulig å få til for meg... Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Som jeg nettopp skrev til Moskus på msn: problemet er jo å lage en "listener" i .net, da .net befinner seg litt i "etasjen over" Med tanke på "nivåer" (høynivå, lavnivå, osv...) Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 Eureka! Men jeg skal innrømme at jeg er lat. Jeg er ikke god nok i hverken VB.net eller C# til å oversette det prosjektet fra C# til VB, så jeg jukset litt, men det fungerer jo. Bare prøv å argumentere mot suksess! Ha! For dem som måtte lure: Jeg lagde et C#-prosjekt som et Class Library, la til ""UserActivityHook.cs" og kompilerte. Så lot mitt VB-prosjekt referere til C#-prosjektet, og kunne da uten problemer hente ut tastetrykk og mus-posisjon i VB.net. Private Sub fmrMain_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load actHook = New UserActivityHook actHook.Start() AddHandler actHook.KeyDown, AddressOf Me.MyKeyDown End Sub Public Sub MyKeyDown(ByVal sender As Object, ByVal e As KeyEventArgs) Select Case e.KeyCode Case Is = Keys.MediaPlayPause PlayPauseStream() Case Is = Keys.MediaNextTrack NextTrack() Case Is = Keys.MediaPreviousTrack LastTrack() End Select End Sub Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 nyttig... eller... om ikke nyttig, så i alle fall morsomt hehe. Godt når du paster løsningen også moskus... (feil språk da, men *mumlemumle*) Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2006 nyttig... eller... om ikke nyttig, så i alle fall morsomt hehe. Godt når du paster løsningen også moskus... (feil språk da, men *mumlemumle*) 7094346[/snapback] Nyttig for meg, iallfall. Og så vet jeg at det er enkelt å lage globale hurtigtaster til andre programmer. Og språket er jo helt riktig. Du burde tilogmed være fornøyd ettersom jeg faktisk måtte kode bittelitt i C# for å få det til. Det eneste problemet nå er at tastaturet jeg bruker på jobb ikke sender "Keys.MediaPlayPause" når jeg trykker på den knappen.... Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Det eneste problemet nå er at tastaturet jeg bruker på jobb ikke sender "Keys.MediaPlayPause" når jeg trykker på den knappen.... 7094365[/snapback] Catch alle keystrokes og print hvilken knapp som trykkes, så ser du kjapt hvilken kommando denne sender Jeg er ikke fornøyd før hele prosjektet ditt er i C#. Det blir infisert av satans verk (aka. VB) Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2006 Det eneste problemet nå er at tastaturet jeg bruker på jobb ikke sender "Keys.MediaPlayPause" når jeg trykker på den knappen.... 7094365[/snapback] Catch alle keystrokes og print hvilken knapp som trykkes, så ser du kjapt hvilken kommando denne sender Det er akkurat det: Det blir tydeligvis ikke sendt noen tastetrykk! J*vla Logitech tastatur.... Jeg er ikke fornøyd før hele prosjektet ditt er i C#. Det blir infisert av satans verk (aka. VB) Du nærmer deg grensen for "patetisk", men det er du vel kanskje klar over... Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Jeg er ikke fornøyd før hele prosjektet ditt er i C#. Det blir infisert av satans verk (aka. VB) Du nærmer deg grensen for "patetisk", men det er du vel kanskje klar over... 7094442[/snapback] Kan jeg aaaaldri tenke meg... Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2006 (endret) Suksess igjen! Å avslutte det "stygge programmet" til Logitech gjorde jobben (det var sikkert skrevet i C#, ikke sant Manfred? ) Endret 18. oktober 2006 av moskus Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Garantert! Sikkert skrevet av Manfred :p Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Har dere aldri lært at det ikke er fint å mobbe? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå