ilpostino Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 skal bygge høytalerstativ og skal ha en slik kobling som en stikker inn ledningene i på baksiden av høytalere. hva heter denne delen? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Er det høyttalerterminal du tenker på? Ser du noe på denne siden som ligner på det du er ute etter? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Er det bananplugg du mener? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 Er det høyttalerterminal du tenker på? Ser du noe på denne siden som ligner på det du er ute etter? 7087938[/snapback] ja, er de 2-polete høytalerterminalene som ligner på det jeg er på jakt etter. noen som vet om noen firmaer som har kule utgaver av dette? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Eltek har mye bra. For eksempel WBT. WBT er skikkelig kvalitet. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 noen som vet hvor små tilkoblingspanel/høytalerterminal en kan få? planen er å feste de på et rør som er cirka 5-8 cm i diameter... Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 noen som vet hvor små tilkoblingspanel/høytalerterminal en kan få? planen er å feste de på et rør som er cirka 5-8 cm i diameter... 7088072[/snapback] Er det i høyttaleren?? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2006 (endret) noen som vet hvor små tilkoblingspanel/høytalerterminal en kan få? planen er å feste de på et rør som er cirka 5-8 cm i diameter... 7088072[/snapback] Er det i høyttaleren?? 7105562[/snapback] Jeg holder på å bygge høytalerstativ (er i planleggingfasen enda) og skal ha en høytalerterminal nederst på hvert stativ. Dette fordi jeg har tenkt til å tre ledningene inni stativet og jeg trenger ikke tre ledning hvis jeg skulle finne på å flytte stativet eller av en eller annen grunn må ha lengere ledning. da er det bare å koble på den nye ledningen rett på stativet. Fant noen avlange høytalerterminaler på Ljudiapå Grünerløkka (Oslo) på 55x24 mm (bilde kan sees i spoilertekst). Tror det vil bli bra å ha disse i nedekant på stativene. Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): edit: fixet trykkleif Endret 19. oktober 2006 av ilpostino Lenke til kommentar
freke Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 (endret) noen som vet hvor små tilkoblingspanel/høytalerterminal en kan få? planen er å feste de på et rør som er cirka 5-8 cm i diameter... 7088072[/snapback] Er det i høyttaleren?? 7105562[/snapback] Kanskje dekke til en bassrefleks port med en terminal? Edit: ikke det nei hehe. Bra. Men kjøp heller noen terminaler med skruer, ikke de der flipp-floppene der. Shabby greier i forhold. Endret 19. oktober 2006 av freke Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2006 Edit: ikke det nei hehe. Bra. Men kjøp heller noen terminaler med skruer, ikke de der flipp-floppene der. Shabby greier i forhold. 7105633[/snapback] vurderte det, men da måtte jeg ha skikkelig digert rør.... så det hoppet jeg over... Lenke til kommentar
phax Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 hvorfor ikke bare bruke en tilkoblingskontakt som du monterer direkte i røret? da får du en ordentlig kobling med muligheter for banan og spader.. også ser det jo voldsomt mye bedre ut enn de der plast terminalene. slik som denne karen har gjort f.eks: Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2006 hvorfor ikke bare bruke en tilkoblingskontakt som du monterer direkte i røret? da får du en ordentlig kobling med muligheter for banan og spader.. også ser det jo voldsomt mye bedre ut enn de der plast terminalene. vurderte tilkoblingskontakter også.. det vil kanskje se kulere ut.. men hvordan er det å montere de på metall da dette leder strøm? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 vurderte tilkoblingskontakter også.. det vil kanskje se kulere ut.. men hvordan er det å montere de på metall da dette leder strøm? 7108128[/snapback] Jeg har ikke sett noen slike på nært hold, så jeg vet ikke hvordan de evt. er isolert, men det burde vel være mulig å sette en hylse av et eller annet slag rundt metallskruen for å ordne det. Husk bare at du da trenger større hulldiameter, men det er uansett et problem som lett kan løses. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå