meeg Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Likte ikke nye "tabs" lukkeren..Tidligere var lukkeren helt oppe til høyre på gjeldende "tab", nå er de som i Opera (og dette er desverre en av grunnene til at jeg sjeldent bruker Opera). 7092042[/snapback] Du kan jo bruke Tab mix plus og minus extension. Mulig de kun er for 1.5? Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Hvilke feil det var snakk om finner man i bugzilla. Og etter som jeg vet er det mozilla.org som står bak både Gecko som er motoren i FF, SeaMonkey og Camino. Men i og med at dagens motor (med unntak av ACID-testen) fungerer godt med gjeldende (X)HTML og CSS standarder, var det vel liten grunn til å endre mye. Neste versjon vil nok implementere mer av CSS 3, og WEB 2 funksjoner. Ellers har jeg kjørt siden RC1 (en eller annen build) fram til i dag uten en eneste krasj i FF. Svært overrasket. Måtte skifte pga av at ver 1.5.0.7 laget et annet problem som ikke lot seg løse (problem i en javascript applikasjon). Når det gjelder ordlister vil de alltid være extensions, men i 2.0 Final kommer det vist et valg ved installasjon som gir deg mulighet til å laste ned og installere da. Er jo en fordel selv å kunne velge hvilke ordbøker man har behov for. Apropos ordbøker, burde kanskje være obligatorisk her på forumet. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Alpha-versjonen av Firefox 3.0 klarte vel ACID-testen glimrende. Den brukte vel en beta-versjon av Gecko. Stavekontroll vil være greit ja, om den er riktig. Spesiellt orddeling (som "PC-bruker") Det er lett å skrive feil i farten, så om jeg får opp noen røde streker så blir jeg oppmerksom på de ivertfall. Lenke til kommentar
havarhen Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 (endret) Hadde ikke RC2 problemer med Acid browser testen? Min 1.5.0.7 sliter med den iallefall. Hvordan står det til med dette i RC3? 7089430[/snapback] Firefox vil ikkje klare testen før webrenderingsmotoren som blir brukt blir oppdatert. Sånn som eg har forstått det lager dei ikkje denne sjølv. 7089741[/snapback] Det er klart de lager den selv, og det er en god stund siden de første alpha utgavene av Firefox 3 ble lansert og det er først i denne utgaven av Gecko motoren at det har blitt foretatt store forbedringer og ikke bare bugfixes. Både Firefox 1.5 og Firefox 2.0 er basert på Gecko 1.8, mens sistnevnte har en god del bugfix og små forandringer i forhold til tidligere utgaver . Firefox 3.0 vil derimot bli basert på Gecko versjon 1.9. Hvis Firefox 2.0 skulle ha klart acid testen ville den ha blitt veldig mye forsinket (som sagt er Gecko 1.9 bare i alpha utgave). For å si det som en Mozilla utvikler sa: det finnes enklere måter å tegne et smiley fjes på. :-) Firefox 2.0 vil også ha støtte for Javascript 1.7, noe ikke 1.5 har. Alpha-versjonen av Firefox 3.0 klarte vel ACID-testen glimrende. Den brukte vel en beta-versjon av Gecko. 7093049[/snapback] Ikke beta-versjon av Gecko, den er fortsatt i alpha... Endret 18. oktober 2006 av havarhen Lenke til kommentar
havarhen Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Mozilla har lansert den tredje slippkandidaten av Firefox 2.0, som trolig er den siste før den endelige versjonen. Les mer 7087820[/snapback] Vi testet ut stavekontrollen i dialogbokser, men kontrollen fungerte ikke. Dette til tross for at vi satte en hake i "Kontroller staving mens jeg skriver" i menyvalget Innstillinger, Generelt, Nettlesing. For å slå på stavekontroll er man nødt til å høyreklikke i det tekstfeltet man vil ha stavekontrollert og velge "Stavekontroller feltet" i bokmålsutgaven og "Stavekontroll medan du skriv" i nynorskutgaven, og så høyreklikke en gang til og velg Språk og så det språket man vil stavekontrollere for. (Etter at man har installert det språket så klart). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå