Xantix Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Hei! Jeg har en venninne som har tenkt å starte butikk med egen webside for e-handel. Hun ønsker en så billig løsning som mulig da det er helt i starten og midlene er begrenset. Noen som kan tipse meg om priser, teknologi etc. Hun spurte om hjelp da jeg har laget noen hjemmesider men jeg har aldri lagd noe som inkluderer handlekurv etc. Hun leier en side for øyeblikket som lot henne lage sin ege side ved å klikke litt her og der med handlekurv og det hele men hun sier at den har store begrensninger i forhold til ønske om egen design samt a det er dyrt. F.eks tar de over 2000kr dersom hun skal bruke egen firma logo i mnd tror jeg. Sikkerheten er jo viktig og ser egen webserver er kanskje ikke så lurt til e-handel? Mysql duger kanskje som database? X. Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Det vanligste er nok osCommerce, mange webhoteller kan tilby dette. Det er basert på PHP og MySQL. Dessverre er denne utsatt for mye hacking. Har også hørt at Joomla med VirtueMart skal være bra. Google for mer info om overnevnte, begge deler er gratis. Men synes valg avv leverandør av tjenesten er det viktigste. Lenke til kommentar
Xantix Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2006 Har du noe tips om valg av leverandør? Bra og billig er det beste Lenke til kommentar
PHPdude Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Har du noe tips om valg av leverandør? Bra og billig er det beste 7095829[/snapback] Ja det er det vel alltid Har enda til gode å se en som ønsker noe dårlig og dyrt... Har få tips å komme med egentlig, selv syntes jeg at det jeg fant var av så dårlig kvalitet at jeg laget mitt eget Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Ditt eget hva? Webhosting (PHP + MySQL) ? Har du rask linje hjemme eller? Lenke til kommentar
PHPdude Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Tenkte på selve webshopen jeg, ikke serveren. Svarte nok litt for fort... Lenke til kommentar
DezTruckTor Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Jeg vet at det finnes seriøse aktører på markedet som tilbyr en fullstendig e-handel løsning med internet-server og det hele. Det koster litt, men ikke så mye, og du er mye sikrere enn om du f.eks. installerer en server selv. Bare å søke litt på google. Lenke til kommentar
enden Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Dersom dere bruker eller vil bruke mamut som økonomisystem så skal de ha en butikkløsning også. Jeg vet ikke hvor fleksibel denne er, men de er en del butikker som har brukt den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå