Gå til innhold

Er 3200+ 939 flaskehalsen her?

FenrisC0de

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt meg nytt skjermkort, og da lurer jeg på om jeg burde gå til innkjøp for en ny prosessor for å unngå flaskehals også på følgende oppsett:

AMD Athlon 64 3200+ 2.0 GHz Socket 939

OCZ 2GB EL Dual Channel

GeForce 7900 GTO 512mb

Asus A8N-SLI S939

Isåfall tenker jeg på en 4200+ eller 4600+ :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

helt enig med de her over, av og til kjører jeg min cpu på 2,0 ghz og jeg har 1900xt...og det funker ok, men er en del og tjene på og klokke opp cpu

helt klart bortkasta penger og kjøpe ny cpu. still devider ned og klokk den opp til 200 igjen. da kjører ram på standar hastighet og cpu på passe. du klokke d fin til 2,4 uten og stresse med volt

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar
helt enig med de her over, av og til kjører jeg min cpu på 2,0 ghz og jeg har 1900xt...og det funker ok, men er en del og tjene på og klokke opp cpu

helt klart bortkasta penger og kjøpe ny cpu. still devider ned og klokk den opp til 200 igjen. da kjører ram på standar hastighet og cpu på passe. du klokke d fin til 2,4 uten og stresse med volt

7088348[/snapback]

Vil ikke kalle det bortkastet å skifte ut en 3200+ med en dobbeltkjerne CPU da, men skjønner prinsippet dit :thumbup:

Lenke til kommentar

hmm, ok, skal inrømme at jeg er litt grønn på overklokking, min største oppnåelse var vel å klokke en Socket A 2200+ til 2400+ elns :)

Men, ok.. går inn i bios, og setter FSB opp et hakk, og setter divider ned? Må testes.. men er litt nervøs for sånt :p Er glad i garantier :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...