Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor mye olje på en audi 100?

hautjen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, tenker man litt etter så går det over 3l med olje på det VAG som har motorer med nesten samme\lik blokk som 2,0L(1,6-1,8-2,0) og da blir 3liter lite. 3l er nok uten filterbytte, 3,5med filterbytte.

Endret av trra
Lenke til kommentar
Vel, tenker man litt etter så går det over 3l med olje på det VAG som har motorer med nesten samme\lik blokk som 2,0L(1,6-1,8-2,0) og da blir 3liter lite. 3l er nok uten filterbytte, 3,5med filterbytte.

7094014[/snapback]

Nesten samme, er ikke akkurat veldig spesifikt. Jeg vet at 100'en som gikk opp til 91 (82-91) skal ha 4,5 liter med filterskift, men nå er det ikke den bilen vi snakker om her.

Har selv jobba som bilskaderep. på VAG, men ettersom jeg ikke husker spesifikt den bilen så er autodata et godt referansepunkt.

Autodata sier 3,0 Liter. Men sjekk for sikkerhetsskyld med peilepinnen når du har etterfylt.

Lenke til kommentar
spesifikt nok ... tilnærmet samme blokk ... omtrent like mye olje ... godt stykke opp på måleområde på peilepinnen.

7096792[/snapback]

Heh, ålreit.. Jeg antar at du har de samme hensiktene som meg, altså at du er ute etter å hjelpe trådstarter du også.

Jeg har i allefall sagt mitt i denne sammenhengen, og håper trådstarter fikk noe fornuftig ut av tråden.

Lenke til kommentar

Lurer på en ting her, hvor på pinnen er det autodata regner man skal komme, laveste nivå, midt på eller fullt? Varierer jo f.eks 1,0-1,5liter olje avhenging av bil mellom bunn og topp på måleområdet. Har sjekket oljemengdene som er oppgitt på mine biler HER og de stemmer ikke med det som står i instruksjonboka. De sier at Audi 100 2,0 91-94 skal ha 3,5 med filter, 3,0 uten(eller 3,0 med og 2,5uten hvis de har regnet med filteret også) Databasen er fuchs som leverer oljer til vw\audi og mange flere.

Kunne en av dere som har autodata sjekket oljemengdene for 1994 Golf 3 gti 16v og 1997 Toyota hiace 2,4TD 4wd?

Endret av trra
Lenke til kommentar
Kunne en av dere som har autodata sjekket oljemengdene for 1994 Golf 3 gti 16v og 1997 Toyota hiace 2,4TD 4wd?

7099078[/snapback]

Nå står det ikke konkret at det er gti, men VW Golf '94 med 2,0 liter 16V og motorkode ABF blir satt opp med 4,3 liter ved filterskift.

For Toyota Hi-Ace '97 med 2,4 liter Turbo Diesel, motorkode: 2L-T står det oppført 6,7 liter ved filterskift.

Endret av sjokolademelka
Lenke til kommentar

Abf er riktig kode, og 4,3L er det samme som i instruksjonboka, men så er det 1L forskjell mellom topp og bunn, men man skal alltid være litt over minium, men aldri over maks.

På Hiacen stemmer det ikke med instruksjonboka, der går det 5,9 på 4wd og 6,2 på Rwd. Der er det derimot 1,5l fra bunn til topp på peilepinnen, så hvilken nivå de forskjellige mener du skal fylle på til kan jo variere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...