Gå til innhold

Skift av hovedkort og prosessor!!

Aries

Anbefalte innlegg

Hey folkens!!

Jeg har en compaq pc med 533MHz (SOCKET 7), og en strømforsyning med 145W.

Spørsmålet er:

Kan jeg få byttet hovedkort og prossessor til

SOCKET A, uten å bytte strømforsyning?

Og jeg lurer på om det finnes socket a hovedkorter med størrelser, 25cm og 23cm?

Hva er de minste størrelsene til SOCKET A hovedkorter?

Aries.......

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Aries skrev (2002-11-06 11:31):

Hey folkens!!

Jeg har en compaq pc med 533MHz (SOCKET 7), og en strømforsyning med 145W.

Spørsmålet er:

Kan jeg få byttet hovedkort og prossessor til

SOCKET A, uten å bytte strømforsyning?

Og jeg lurer på om det finnes socket a hovedkorter med størrelser, 25cm og 23cm?

Hva er de minste størrelsene til SOCKET A hovedkorter?

Aries.......

Du må nok desverre bytte strømforsyning hvis du skal oppgradere til et socket A hovedkort. For å kjøre en Athlon XP bør du minimum ha 250W, helst 300W. Er ikke helt sikker når det gjelder Duron og Athlon, men mer enn 145W er jeg bra sikker på.

Det finnes microATX hovedkort. Disse er mindre enn "normale" ATX kort. Akkurat hvor stor disse er varierer litt, men skjekk størrelsen på kortet hos produsent hvis det ikke står på webshop'ens internett sider.

Lenke til kommentar

PSU sitter i bare 4 skruer så det er nok ikke no problem å bytte. Og når du skal sette i strøm kabelen og alt annet som skal på HK`et, står det bra forklart i manualen til HK`et så du klarer nok alt sammen helt fint selv :smile:

Lykke til!

[Edit: skriveleif]

Forumet beste side finner du her.

[ Denne Melding var redigert av: zn00ker på 2002-11-06 12:05 ]

Lenke til kommentar

Du bør jo kikke bak på din Compac og sammenligne med utseendet på et micro ATX. Compac pleier jo å lage egne hovedkort og kabinetter som ikke kan byttes ut med standard modeller. Det er ofte ingen hensikt å tenke på oppgradering på PCer fra Compac og Dell.

Lenke til kommentar

Jeg var nødt til å kjøpe nytt kabinett da jeg oppgraderte fra min Compaq Presario 5296 fordi nye hovedkort ville få problemer med å passe. Det er plasseringen av prosessor, minne- og pci slotter som ikke stemte overens med Compaq kassen.

Hvis du alikevel skal kjøpe ny strømforsyning er det jo like greidt å kjøpe nytt kabinett med strømforsyning. For et billig kabinett betaler du under 500 lappen. I tillegg trenger du ikke å kjøpe et microATX hovedkort som gjerne er litt dyrere enn et vanlig et.

Lenke til kommentar

Hey!

Siste spørsmål:

Burde jeg bytte hovedkort og prosessor og strømforsyning, eller kjøpe ny kabinett med strømforsyning?

Hva anbefaler dere??? vær 100% sikre...

Aries...

[ Denne Melding var redigert av: Aries på 2002-11-07 09:36 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-09 10:06, skrev Boris@TheDodger:

Men sats på Intel isteden for AMD. De er mye bedre for nybegynnere. Jeg har ødelagt flere prossesorer med for mye varme og vifte hardt nedpå. Intel er mye mer stabilt oppsett.

det er ikke mye bedre for nybegynnere, det gjelder bare å lese manualene og tips fra webshopen (eks.socket a prosessor sidene til psdata)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...