Eyvind Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Lurer på om jeg skal handle meg en slik radar/laser varsler. Kan politiet gi deg bot for å oppbevare den? Hva er boten hvis du blir tatt for å ha brukt den? Lenke til kommentar
Tobinor Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 (endret) tror det er rundt 7500 i bot for besittelse pluss at politiet beslagelegger utstyret... Endret 17. oktober 2006 av Tobinor Lenke til kommentar
Jon@s Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Radarvarsling på sms er nok et like effektivt (og lovlig) alternativ. Politiet bruker kun laser til å måle fart idag, og da har du bare et sekund eller to fra laservarsleren piper til politiet har fortatt måling. Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Lurer på om jeg skal handle meg en slik radar/laser varsler.Kan politiet gi deg bot for å oppbevare den? Hva er boten hvis du blir tatt for å ha brukt den? 7087583[/snapback] Det er ikke ulovlig å oppbevare en radarvarsler. Men hvis du "oppbevarer" den i bilen, sliter du i en eventuell kontroll. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Oppbevaring i seg selv er vel ikke forbudt, tingen er vel at man ikke kan bruke den..? På samme måte som politiradio. De kan vel ikke gi deg bot for å ha politiradio liggende i en koffert baki, og så tilfelle, ville vel Posten og andre hatt litt problemer med å frakte ut slikt som er bestilt på nettet.. Men 2 sekunder kan utgjøre mange tusen det, evt grensen mellom å miste lappen eller ikke. Og radarvarsling på SMS er ikke like effektivt, disse har ikke 100% dekning og kommer ikke før noen har passert kontrollen. En radarvarsler sier ifra uansett hvor man er, og den gjør det der og da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå